11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ja så kan det säkert vara, men isf skulle jag nog träna på att göra min heta häst van vid att löshoppas lugnt ist för att sätta hindret så tidigt (A) haha men jag är ju som jag är!

Min plan med mina hästar blir att få ner antalet nu, sedan kommer jag ha min 12.a som ska ridas dressyr på och min 11.a blir lite av en hobbyhäst tror jag, mycket skogen för honom och bara ha kul och mysa. Träna paddocken då och då. Så jag satsar på en häst som ska tävla osv så småning om och en häst där jag får göra allt det där avslappnande och mysiga helatiden hur mkt jag vill xD Nu har jag ju 4st hästar, men det är inte så farligt ^^

Jag tror som du, att den första bommen är för att hjälpa dem att hålla balansen ur kurvan genom att få ngt att fokusera på, istället för att skena in i serien.

Huuu ja, två hästar tar galet mkt tid. Jag är bortskämd med dels medryttare två dagar i veckan på den gamle och dels en sambo som då tar mockningen dessa dagar för lillan om inte ngt står på agendan med henne - men de dagar jag har båda så är jag sällan hemma före 23.30 på kvällarna. Tur att det är värt det! :)

Hon var busig också! :D Pendlade mellan "dumma bommar som biter mig i fötterna" och fullkomlig eufori över att få springa foooort och busa och bocka. :love:

Jag tycker att hästarna hoppar mycket bättre med bom i hörnet +hjälphinder tycker dom enklare förstår vad dom ska göra + att sista språnget blir mycket bättre än med 2 hinder

För 2 år sen hade jag 8 stycken hästar varav 4 var i tävlingskondition. Nu har jag bara 6 stycken. 1 i tävlingskondition 3 som rids in och 1 skogsmulle + min shettis.

Men jag kan inte förneka att det tar tid, med skulle jag inte gilla det så skulle jag inte hålla på heller ;)

Herregud, jag har fullt upp med två, skulle aldrig hinna med två hästar i tävlingskondis. Beror ju såklart på yrke o.s.v., för mig är det liksom en naturlig följd av att ha råd med två hästar i Göteborg att jag måste ha ett kvalificerat, krävande jobb som gör att jag jobbar långt mer än 40h/vecka.

Man är egentligen inte klok som tycker att det finns ens en gnutta rimlighet i att befinna sig hemifrån från 06.45 - 23.30 några dagar i veckan, men det känns liksom rimligt varje gång man möts av stalldoften. :D :love: Men fler än två - då hade jag inte ens behövt åka hem mellan stall och jobb... :D

Haha, ja, hon är lite kreativ, skruttan. Ja, jag hoppas att det mjuka hon uppvisar i gången när hon är avslappnad och släpper till i ryggen bibehålls - då är hon fiiiiin (säger den partiska matten). :) Tror stenhårt på att hon kommer bli en väldigt trevlig ridhäst framöver, men man vet ju aldrig. :crazy:

Hahaha! Ååh vad söt hon var när hon hamnade i hörnet! :D Jättefin! Nu förstår jag äntligen varför hon kallas pricken! ;)

Jag har också tre hästar att hålla igång nu plötsligt, hur hände det liksom!? Jag har bara haft bebishästar sen 2008 så sen dess har jag inte haft nån alls att hålla igång. Nu har jag plötsligt syrrans ponny (2007) som ska ridas varje dag om möjligt, sen min -10a också Balder. Nu har dock ponnyn haft sin höstvila inför tandläkarbesök, men nu ska hon igång för fullt igen. Samtidigt började Balder växa så in i norden så han har också fått vila, nu får han fortsätta göra ingenting tills vintern är här. Så treåringen är den enda jag hållit igång just nu. :p Men nu har jag precis sagt upp mig på jobbet som tog alla krafter i planeten, en månads uppsägningstid där samtidigt som jag redan fått ett nytt jobb där jag behövdes typ förra veckan, så jag kommer jobba närmare 150% nu en månad framåt, så jag tror nog båda bebishästarna får vila då så att jag iaf hinner med NÅN häst. :angel: En sån gång är det sååå skönt att ha hästarna hemma på gården! Man kan mocka när man vill och har därmed möjlighet att använda dygnets timmar som behagas. Så man kan prioritera aktivering när det är ljust och mocka när det blivit mörkt, där emellan kan man ju alltid gå in och sova middag om man vill. ;)

Haha, ja, just det, har ju inte visat några prickbilder tidigare. :) Hon har flera större under magen också, pricklisan. :love:
Ja Gud vad jag skrattat åt den där hörnvarianten när jag tittat på filmen. Känns så typiskt henne. "Hmmm, hur löser jag det här? Äsch, jag hoppar tillbaka"... :rofl:

Herregud, ja kan förstå att det är skönt att ha dem hemma i sådana lägen, även om jag hade haft Ännu mindre tid över i så fall - då måste man ju fodra och fixa också... :rofl:

Vad roligt med lite vita prickar! Min har ju nästan inga tecken alls, förutom tre vita kotor. (Och en liten prick i pannan som nästan inte räknas ;) )

KL:

Idag har vi löshoppat! Jag svävar på moln! Han skötte sig strålande! Men jag får göra er besvikna. Varken kort eller film, eftersom min lasthjälp/hopphjälp aldrig dök upp, så vi var bara två som löshoppade honom i ett stort ridhus, och då ville jag ha fokus på min uppgift. MEN.. Instruktören ville att vi skulle komma en gång till, om en vecka. Och dååååå kanske jag har lite mer tid att få tag i lite folk som kan följa med och vara filmare. :) Hoppas jag.

Men det blir det sista som vi gör i år, så det kommer att bli väldigt glest med bidrag från oss på ett tag. :) Fast vi kommer ju att läsa om er andra, som kanske fortsätter ett tag till? :)

Ja, det är charmigt tycker jag med allt vitt. :love: Total kontrast från min gamling som har typ åtta vita strån i pannan, that's it. :D

Kul med löshoppning! Hoppas på film från nästa gång!

Sista löshoppningen för i år för mina! Idag blev det riktigt fina hopp, Tummen får guldstjärna! Behöver inte längre använda pisk för att riva fram dom utan det räcker med att smacka igång dom sen sköter dom sig själva! =)
994387_10151775975963460_1419550750_n.jpg

1425481_10151775975543460_576609213_o.jpg

1380331_10151775975313460_19311045_n.jpg

995211_10151775976613460_669375433_n.jpg

1382269_10151775976788460_1189947426_n.jpg

1398952_10151775974913460_8328587_o.jpg

Hej alla. Här kommer en direktrapport från BB :D
Magen är borta och bäbis ute. Hästarna överlevde stormen och ett dygns strömavbrott. Men det blev ett akutsnitt så jag lär inte vara uppe i sadeln än på ett tag. Men jag kan ju snart börja jobba Walle från marken i alls fall ;)

Grattis! Skönt o höra att allt gick bra :) Du kan börja jobba honom från marken efter du tagit igen dig ;)

Åh, grattis!! :banana:

(Ta det lugnt och ta inte ut dig för mycket. Själv så tyckte jag att jag var så cool och erfaren efter barn nummer 3. att jag två dagar efter förlossningen gav mig ut med barnet i bärsjal för att gå spåret. (1km dit, 2km spår, 1km hem) Jag fick svimningskänsla efter 2,5 km.. Hemvägen var liksom inte så kul sedan... TUR att maken var med och kunde stötta. Men efter ngn vecka så kunde jag dubbellongera hästen jag hade då utan problem. Men då var jag inte heller snittad. Så, ta det lugnt. ) :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 463
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar