11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Vilken härlig lösdrift!
Det verkar vara en bra sammansatt flock. Där kommer Z trivas som fisken i vattnet :D

Hej va roligt!!!
Så fin han är å duktig!!

Jag är stolt över min Snorkfröken som vågade gå in på logen TROTS att husse hade hängt en presenning över halmbalen där inne :D
Känner att jag inte riktigt är på samma nivå som ni andra :p

Och inte ska du utsätta dig för ngt mer heller i dagsläget, du som väntar smått! ;)

Jag hoppas verkligen att han växer ett par cm till, för liiiiite större skulle jag ju vilja att han var, även om det fungerar i dagsläget med. Men jag är ju väldigt lång, och om han iaf blev 165 så kunde jag nog släppa mina värsta tankar åt för-liten-hållet.

Nu tog jag ju av skorna i går morse, och jag kände hur han smög nu idag. Men hellre att det går lite långsamt första svängen, än att han sätter full fart och inte går att hejda ;) Han stannar dock väääääldigt gärna, hihi. :D;)

kl

Idag har jag introducerat longergjord på min hingst!
Antingen så är han korkad eller väldigt väldigt snäll. Har ju bara longerat honom ett par gånger men han känns så klar över vad han ska göra att jag tog fram gjorden idag. Eftersom han aldrig ens haft ett täcke på sig var jag ändå lite beredd på någon reaktion och jag tog det lugnt och försiktigt. Han bara står och njuter att bli pysslad med och reagerar inte ett dugg när jag försiktigt spänner. Tänker att kanske kommer det nån bock väl ute på volten. Icke. Hur lugn och trygg som helst, happy och obekymrad :bump:

IMAG1560_zps55eb410b.jpg

*kl

Löshoppade i lördags, första gången för Nasse :) han tyckte det var kul men överanstrände sig inte ;) Fick in flytet bra de 3 sista gångerna utan att han peta ner nått så då nöjde vi oss.
Va inga direkta höjder heller som ni ser. Vill att han ska tycka det är roligt först innan jag höjer mer!

Här tycker jag det syns att det är arab i honom

jaha, så är det arab i lilla Nasse? :D Isf håller jag med om det, han har ett väldigt nätt huvud med ju. Iaf emot de tre haflingers jag träffat (A) Vad fin han är!

Och alla små löshoppande 2åringar är jätte fina! Min har jag nu mer hängt på lite halvt även ute i hagen då han stått löst, mest för att jag ville se så att han är helt trygg i detta. Så någon eller några hängningar kvar så ska jag sitta på honom. Sedan ska vi börja med tömkörningen ist :)

Z kommer nog trivas jätte bra där! Han verkar ha bra självförtroende, är stabil i psyket i vilket fall :) Kul att allt gått bra!

Vilka härligt stämningsfulla bilder! :love: Körning verkar kul - men jag är alldeles för feg, tycker det är sjukt läskigt att åka bakom och inte sitta på... :o

Charlottee Vad härligt det ser ut, verkar vara en underbar hage (och fantastiskt staket - me like!) :love:

Quimero Grattis till uppnått mål! Ser väldigt okomplicerat ut!

Hunter Han är fin din hingst! Härligt att han är så obrydd, bådar ju gott inför framtiden!

Fragile Men Gud så söt han är, som en karamell! :love:

*kl*

Idag har lillskruttan fått löshoppa på "riktigt" första gången. Hon har skuttat över ngt litet kryss tidigare hos inridaren, men det här var premiär under lite mer tillfixade former. Mest av allt är jag stolt över hur fantastiskt hon uppför sig. Rakt på transporten trots regn och halv storm, knatade glatt iväg från parkeringen till ridhuset i stormen och regnet (och mörkret) genom gården och sedan rakt in i nytt ridhus. Storögd så det förslår förstås (vore ju inte Pricken annars), men helt lugn att hantera.

Lite spänd förstås i hoppningen, och orutinerad såklart (vad annars) - slog i ordentligt en gång och blev väldigt störd av det, därav det fina lilla skuttet in i avspärrningen... Hon är ju kreativ i alla fall, skruttan... :love:

http://youtu.be/h38F6IHtYYU

Tack! Va duktig Pricken är hon verkar tycka att det va skitkul! :D

MattiZ Ja han är edelbluthaflinger, en viss % arab i dem :)

Fragile: Häftigt! Men som du säger så syns det! Han verkar vara lite nättare också i kroppen men har ändå det där biffiga och måste jag erkänna så tycker jag att han är skit snygg! ;)

Skönt att det gick helt smärtfritt.

BTW så gillar jag när staketen är av trä o tråd spännt. säger lite om hur noga man är med hästarna.
Är ligghallen lika fin?

Dom har två mindre ligghallar, ser fina ut, den ena är nybyggd för i år.

Ja dom är jättebra, har ju haft 12:an där sedan juni och är mer än nöjd!

TACK ALLA! Z har överlevt första natten iaf :D Jag åker dit själv och checkar på tisdag, vi ska tydligen få en riktig storm hit...

vimsan måste vara underbart att ha sina hästar utanför fönstret i princip!
Har din fina grålle växt om gammelhästen?

Fragile fiiina Nasse! kul med löshoppning och som du säger, inga höjder i början utan viktigt att dom förstår och tycker det är kul :)

Quimero OJ så duktiga ni är! gratulerar :D himla kul att se!!!

Saramara hahaha väldigt kreativ som väljer egna hinder att hoppa! :D men ut från hörnet hon kom..:D

hon är superfin, har en fjädring i steget, henne kommer du att få mkt skoj ihop med!

Jag har sett de på en del löshoppningsfilmer och måste fråga! För jag är verkligen inget proffs enligt den delen då jag inte hoppar mina hästar, hoppar in eller liknande. Hehe Men varför sätter man första hindret så tidigt? Alltså nästan i kurvan ser det ut som? Förstår inte poängen med det bara, ser lite farligt ut bara om en häst rejsar på lite extra mkt för att sedan huxflux ska hinna hoppa också? ^^

Jag har också reagerat på det.
Så var det inte sist jag löshoppade (gammelhästen för 15 år sen :p)

Charlottee: Ja det är oslagbart!! Lyxiga stall med ridhus och trevliga stallkamrater i all ära men att ha dem utanför dörren i en gammal lada tycker jag väger tyngre :D
Japp, han växte nog om gammelhästen redan i våras.
Hade tänkt att mäta honom igår men glömde bort det O_o

Fragile: Fina och duktiga Nasse men ska man vara lite petig så ligger markbommen på fel sida hinderstöden. Eller ligger det en på andra sidan också som inte syns?

SaraMara: Det ÄR väldigt roligt att köra, men jag skulle ju aldrig byta ut ridningen helt :D Pricken är ju helcharmig. Tycker inte hon ser så spänd ut, mest busig ;)

Fragile: Häftigt! Men som du säger så syns det! Han verkar vara lite nättare också i kroppen men har ändå det där biffiga och måste jag erkänna så tycker jag att han är skit snygg! ;)

Tack, håller med ;)

Vimsan: Ja det blev fel efter han rivit såg jag nu på bilderna :( Men fick så bra flyt i det så ville inte stoppa honom

Charlottee:Vilken fin lösdrift Z har flyttat till! Massa kompisar

Tror inte han tog någon skada :)
Det kan ju även bli så om de är snabba och vänder för att hoppa från fel håll :p

Vimsan; Ja men precis, om man nu ska ha tre hinder kan man väl försöka att sätta dem på raksträckan? De kanske inte skadar jätte mkt men kan tänka mig att det blir lättare om de inte är direkt efter kurvan. ;) De få gånger jag löshoppat min häst, säkert 5-6år sedan så satte vi det aldrig så, men de kanske finns någon bra anledning till det? x) haha

Jag är inte heller hoppkunnig, men jag gissar att ASVH har någon listig tanke på detta. Jag och många andra hoppar säkert exakt efter deras anvisningar och då ligger första bommen precis efter hörnet. Men om jag gissar får det kanske heta hästar att inte komma in för fort och att de får hjälp med taxering hela vägen fram.

Satt på min lilltjeja igår igen och lyckades trava med ledare 2 långsidor:) Hon verkar så nöjd med sig själv när hon jobbat. Men i den inledande longeringen utan ryttare var hon helt galen. Jädrar vilken energi och bockförmåga... Men hittills väldigt snäll när jag sitter på. Måste se till att få hjälp nu så jag kommer vidare och sedan kan ta vintervila.;) Det tar mycket energi med 2 hästar.... igår var jag i stallet i 6 timmar och red båda , den gamla trailades till ridhuset .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 463
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar