Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Fel formulerat av mig.

Jag ser inte direkt att den är x- bent, men tycker den vinklar benet utåt ganska mycket vid rörelse, men det är ju inte ovanligt när den bara är någon dag :)

Den är jättefin i alla fall !

Vilken fin! Underbar teckning på honom! :d

Kul att se lite fler Sir Oldenburg-bebisar (även om man med beaktan av betäckningsstatistik inser att det kommer hoppa runt en hel del sådana i sommarsverige 2011 ;))

Tack allesammans som svarat att han inte är för tunn! Jag är en hönsmatte som oroar mig för allt och lite till... ;)

På stuteriet mitt sto är uppstallad så väntas det på tre Sir Oldenburgföl! Blir kul att se om de blir lika varandra! :laugh:

Instämmer med de andra han är inte tunn! Jättefin kille med härliga tecken!:)

Min är en månad äldre än Bellagio bäbisen hos oss och mkt mer ifylld, så det hinner hända mkt på ett par veckor när de är så unga. Dock är den yngre B-ungen högre men han kommer också bli stor..

Är det mitt stos systers unge du jämför med? :)

Japp, det är "kusinen" till din fölis jag jämför med. Det är 2 helt olika typer av föl, där Bocelli-bebisen verkar bli lite nättare och mindre än min.

Jag tänkte när jag såg han i ridhuset första gången att ojoj det här får vi nog göra något åt. Han var skev överallt tyckte jag men veterinären sa att det inte såg så farligt ut och att det antagligen kommer rätta till sig. Hovis kommer om någon vecka så får vi se vad han tycker då. Men det har redan blivit bättre.

Jag tänkte när jag såg han i ridhuset första gången att ojoj det här får vi nog göra något åt. Han var skev överallt tyckte jag men veterinären sa att det inte såg så farligt ut och att det antagligen kommer rätta till sig. Hovis kommer om någon vecka så får vi se vad han tycker då. Men det har redan blivit bättre.

Min var lindrigt Xbent men det försvann så fort han fick gå ut i hagen!:)

KL

Gick in och läste om Sir Oldenburg på Ekl*ndas hemsida(vet inte om jag får skriva ut det..). Där står det "Sir Oldenburg lämnar multibegåvade ädla avkommor av bra storlek. Han kan ej ge fux avkomma". Hm. Det låter inte helt rätt? Inte ens om mamman bär på fuxanlag eller är fux själv kan avkomman bli fux alltså? För han själv har ju fux i stamtavlan, t.ex. farmor. Blev lite förvirrad..

KL

Gick in och läste om Sir Oldenburg på Ekl*ndas hemsida(vet inte om jag får skriva ut det..). Där står det "Sir Oldenburg lämnar multibegåvade ädla avkommor av bra storlek. Han kan ej ge fux avkomma". Hm. Det låter inte helt rätt? Inte ens om mamman bär på fuxanlag eller är fux själv kan avkomman bli fux alltså? För han själv har ju fux i stamtavlan, t.ex. farmor. Blev lite förvirrad..

Har han fått ett svart anlag var från sina föräldrar kan han inte lämna fux. Fuxföl får man bara om båda föräldrarna har anlaget.

Nu är Zolero över 5 veckor och tiden bara rusar iväg!

Jag tycker han utvecklas finfint.. so far so good:laugh:

Zuidenwind-Sack-Flamingo
249301_10150183420466344_563156343_7056782_4925388_n.jpg

250345_10150183425886344_563156343_7056838_6446319_n.jpg

250345_10150183425876344_563156343_7056837_6612455_n.jpg

Bonus bild hehe:D;)
250345_10150183425901344_563156343_7056841_6177387_n.jpg

Hur gamla tycker ni fölen ska vara för att klara att gå på dygnet runt bete utan vindskydd? Hur många timmar om dagen går era föl ute nu? Min har gått ute 6-8 timmar om dagen när det varit fint väder, vid regn bara ett par timmar då det varit uppehåll.

Nu ligger min lilla tjej överst på Belamours fölpresentation på Flyinges hemsida. På bilden där är hon 4 dagar, idag 15 dagar:)

Northern Comme Plot f 19/5 e. Plot Blue ue. Contender.
Ett mkt efterlängtat stoföl då mamma Cherie bara fått hingstar hittills. Denna säljs INTE ;) :D

CommePlot2.jpg

Comme%20Plot1.jpg

Ännu en riktig skönhet och jag förstår verkligen att du ska behålla henne! Har hon varit dålig eftersom hon är rakad på halsen?

kolik känningar andra dagen... men det gick vägen utan större mankemang som tur var :)

Tack! :)

Mitt stos Cartier-unge är jättefin :) Hon är 3 år i år och jag äger henne inte (jag lånade ut stoet ett år) men jag har just haft henne hemma för inridning och hon har varit synnerligen okomplicerad.

Hon hoppar väldigt bra, och som den domare vi har hoppat för under hennes tid här konstaterade - "Du, den där har ju HUR mycket kapacitet som helst!!" :laugh: Kul!
Hon har att brås på från mödernet så en hel del får man helt klart tacka mamman för, men jag tycker ändå att hon är strået vassare än stoet rent tekniskt ("trots" att stoet är bedömd med 9-10), så det skall Cartier ha credit för!
Hon rör sig också trevligt, med fin takt och bra mekanik med lätt och fin front och bra bakben - en komplett dam!

Skall blir roligt att se fler bilder på din sen! :)

Några bilder från senaste dagarna på min lille som fyller 1v i detta nu.

Boris110524-5.jpg

Boris110524-4.jpg

Boris110524-1.jpg

Boris110524-3.jpg

Så fin!

Nu kan jag också ta och gå med i den här tråden. Vi fick ett litet stoföl hos oss i morse. Hon föddes kl 04.50, på dygn 344. Mamman var jätteduktig och klarade det hela själv:love:

e Haydn - Feliciano

Bild på underverket, en timme gammal
Nu_ar_hon_har_I_morse_kl_04_50_foddes_den_har_underbara_tjejen_pa_dygn_344_Flisan_var_superduktig.jpg

*Delvis kl*

Här kommer lite bilder från igår på min fölis :) 6 dagar gammal på korten och precis en vecka idag. Tiden går fort och det är helt sjukt vad fort de växer och utvecklas!

Terrwyn Kate
Onsdag_Idag_ar_hon_6_dagar_gammal_har_kommer_lite_nya_kort_pa_henne_och_Cadi_fran_innan_idag.jpg

42880_1306338142.jpg

14852_1306338155.jpg

29664_1306338166.jpg

71291_1306338169.jpg

99128_1306338185.jpg

Bildbomb!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 255
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka