Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

1306092266_resized.jpg
Mycket vackert föl! Har varit lite inne på Cosmeo förut så det var kul att se ett så fint föl!

Här kommer lite nya bilder på lille Pluie!
E:warsteiner Han har redan hunnit ge mig ett fint blåmärke på ena knät. fast jag får dock skylla mig själv för jag kom gående bakifrån.

246998_10150185978533727_741848726_6933038_1783654_n.jpg

226635_10150185978673727_741848726_6933039_6436124_n.jpg

225332_10150185978758727_741848726_6933040_3237371_n.jpg

Tack! Blir barnsligt glad när folk tycker min fölis är fin! :p

Din var också jättefin! Så fin bläs fölis har! :love:

Hur är din Cartier? Jag var på 3-årstest i helgen, många Cartieravkommor, och de gjorde bra ifrån sig!

Idag har jag pussats med min fölis! :love: Han är orädd, men mamma är en hönsmamma som bestämt sig för att något läskigt ska nog hända när man vill hälsa på dem i hagen, så hon travar iväg! Jag lockade in henne med lite havre och tog in dem i boxen, och där upptäckte hönsmamman att det ju var lika trevligt som innan hon fick föl att bli pysslad med! :p
Och fölis var nyfiken och ville gärna bli klappad! Vilken känsla att få pyssla med sin egen fölunge! :love:

Senast ändrad:

Vilka rejäla doningar till ben ditt föl har fått! Den kommer stå stadigt på jorden! :)

Mariaauto: Ljuvliga gosse :love: Och läcker mamma med :d

Senast ändrad:

*KL*

I förra veckan fick jag äntligen tummen ur och mätte Abbe; 3,5 veckor gammal mätte han 115 cm över manken. Det känns som om han vuxit rejält när man står bredvid honom.

Dock är han fortsatt lite tunn. Mamman har rejält med mjölk då det bokstavligen sprutar ur henne och fölis är pigg och glad. Är det något man ska oroa sig för och göra något åt? Vad isåfall?

abbe_2.jpg

abbe.jpg

maddis_o_abbe_2.jpg

Vilken skönhet! :) Roligt att se så fina avkommor efter Cosmeo. Min systers sto fick ju en förra året...

Fiorano och scilla:

Man kan skönja revbenen på honom, men det kanske inte är konstigt? Jag jämför ju med den 2 veckor äldre kompisen som är betydligt rundare - honom känner man knappt revbenen på.

Åh vilken härlig teckning! :love: Superfin!

fia-lisa: Den ser inte alls tunn ut tycker jag, ser jättefin ut! :laugh: Det hinner ju hända ganska mycket på bara ett par veckor på de små så det ska du nog inte oroa dig för! ;)

Så häftig teckning på den lille killen :)

Han ser x- bent ut? Det brukar rätta till sig men aldrig fel att ha lite koll. (det har du säkert)

Instämmer med de andra han är inte tunn! Jättefin kille med härliga tecken!:)

Min är en månad äldre än Bellagio bäbisen hos oss och mkt mer ifylld, så det hinner hända mkt på ett par veckor när de är så unga. Dock är den yngre B-ungen högre men han kommer också bli stor..

Är det mitt stos systers unge du jämför med? :)

Tjatigt men håller med de andra, han ser inte tunn ut.
Är vanligt att man kan skönja revbenen när de är små, de växer ju så mycket då inte lätt att hålla tackten. Men kommer han inte ikapp om nån månad så kan du ju fundera på det igen :)
Kan ju tillägga att man skönjer revbenen på min lilla också, syns inte på bilderna nedan. Men så länge hon är pigg och växer så är jag lugn :)

--------------------------------------

Här fyller hon nästan 14 dygn! Tiden går fort, hon är stark som en oxe och blyg som en hind. Inte lätt att "tämja" henne då. ;)
32424601.jpg

32424599.jpg

Jag måste bara fråga hur du kan se att den är x-bent på dom bilderna? Den hänger lite i knäna, men det kan ju vara för att dom är ute och den har busat och blivit trött:).

Ino: Vilken goding! Gillar verkligen allt vitt!

Till alla nyblivna mormorar/morfarar
Grattis! :D
Jisses vad söta/fina/snygga/underbara de är! :love:
Jag vill också ha en fölmule att pussa på! Det är inte samma sak att pussa på en åring :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 255
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka