Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Fina föl alla har!!

Kl
Nu har jag äääntligen varit o hälsat på Grandezza och hennes stoföl efter Cashmir! Född den 6 april, stor som ett hus, och med björnpäls:D

Dahlia

28vzhy0.jpg

24vi1pw.jpg

ynozp.jpg

24q1g1z.jpg

O lilla mamma häst!!
2empnr4.jpg

En till! Hello säger hon!!
24owytv.jpg

Ja, hon brås på sin mamma, som alla sina syskon, verkar inte spela någon roll vilken hingst man använder:grin: Men hon rör sig fantastiskt bra!! Men så är ju pappan en dressyr denna gången!

:D
Ponnyavel kanske vore något! ;)
Stoet var inte värst tjock under dräktigheten, det var tom så "illa" att stuteriägaren lät veterinären kolla att hon verkligen var dräktig för ett par månader sedan! :p
Han har jättekul när han springer under magen på mamma! Blir kul den dagen han blir för stor och kommer "köra fast"!

Få se om han växer till sig! Jag hade ju tänkt att sälja om det blev ett hingstföl, men precis som jag misstänkte så känns det ju så svårt att göra det! :crazy:
Men blir han för liten måste jag ju sälja ändå, så vi får se hur han ser ut när han blir äldre!

Tack! Ja visst är han fint tecknad! :love:
Hoppas han blir fux, vore synd på teckningen om han blir vit!

Kompisen tyckte han skulle heta Lollipop för tecknet i huvudet ser ut som en sådan! :D
Men jag tycker att det namnet inte passar på ett halvblod, men det hade passsat perfekt på en ponny!

KL

Här kommer lite uppdatering på min 11a. Blingh Blingh e: Lingh - Briar har nu hunnit att bli 3 veckor. Växer så det knakar, men jag tror inte att hon blir lika stor som sin mamma och hon ser ut att bli av en elegantare modell, precis som jag ville med mitt hingstval.

Blingh3v5.jpg

Blingh3v6.jpg

Blingh3v3.jpg

Blingh3v2.jpg

Blingh3v1.jpg

Äh, så liten är han väl inte? Tycker han ser ganska normalstor ut jag!

Han ser jättefin ut, himla fint tecknad också! Mitt sto har också en avkomma efter Cartier, nu 3år, som blev fux. Jag blev jätteförvånad för jag trodde hon var homozygot brun men så var inte fallet ;)

Nu har hon fått årets föl, också fux - men denna gång var det 50% chans (för jag visste ju om hennes fuxanlag...) så nu var jag inte så förvånad ;)

---

Till alla - Grattis till alla fina föl!!

---

I onsdags kväll (18/5) kom årets föl hos mig, e. Don Romantic - Quite Easy.

Det är stoets 6:e föl, den tredje hingsten på rad och den första med dressyrpappa.

Stoet har ett väldigt starkt möderne, med mycket multitalanger och massor av fina dressyrhästar förutom hopphästar, så även om stoet hoppar fantastiskt och avkommorna likaså, så tyckte jag att det var dags för ett gångartsföl - jag var helt enkelt tvungen att prova ;) (stoet skäms inte för sig gångartsmässigt och inte avkommorna heller, så idén var inte "fel" på så sätt).

Hittills verkar det ha fallit mycket väl ut, den lille rör sig luftigt och välbalanserat och hoppar dessutom fint och naturligt över allt han kommer åt ;)

1-2 dygn på bilderna;

Boris8.jpg

Boris6.jpg

Boris2.jpg

Boris3.jpg

:)

KL Grattis till alla vackra fölungar. Här kommer bilder på min tjej A lot of Liqueur e. Cosmeo - Flemmingh - Shogun**. 1,5 dygn på bilderna :love:.

1306092347_resized.jpg

1306092266_resized.jpg

1306092354_resized.jpg

1306092272_resized.jpg

1306092311_resized.jpg

Älskar stamkombon och hade nog gärna gjort en likadan:). Dessutom är resultatet hur fint som helst!

Retzina: Vilken drottning den där ser ut att vara!

Hon är bra söt din lilla tös!:love:

Vårat busfrö blir snart 5 veckor och har fått nallepäls:D Han kommer troligtvis bli svettfux, väldigt mörk i ansikte runt mule samt ögon, och alldeles svart i manen längst in. Ska bli kul att se när fölpälsen är väck!

230173_10150180789956344_563156343_7031436_6918793_n.jpg

*kl*

Gode tid vilken vilde jag har fått.. Jag har aldrig haft ett föl med så här mycket spring i benen. Allt ska gå i 390 km/h... eller så är det rätt upp i luften.. Jag tror han flyger snart :D

249194_1379191817663_1767931406_613957_3639379_n.jpg

Åh vilken fin! Roligt att se en Don Romantic unge, för nästa år har vi troligtvis en Don Romantic - Briar här i stallet. :)

*kl*

Gode tid vilken vilde jag har fått.. Jag har aldrig haft ett föl med så här mycket spring i benen. Allt ska gå i 390 km/h... eller så är det rätt upp i luften.. Jag tror han flyger snart :D

249194_1379191817663_1767931406_613957_3639379_n.jpg

Skönt å se att min tjeja inte e den enda som tar flyg lektioner..
Hon e helt makalös... Kutar som en tok å stannar ALDRIG förrens hon stupar.
då ligger hon ner i några minuter sen e de upp i lufften igen =)

Ja det har du rätt i för det är ju hopphäst han ska bli. Så lika bra han träna redan på att befinna sig i luften :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 254
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka