Sv: 10rna del 4
Åh vad roligt att det gick så bra!
Jag tycker hon är så himla fin din tjej, hoppas hon kommer i fas för visning så man får knipa tummarna.
KL
Kaptenen har faktiskt tappat lite av allt det superrunda (läs: som en tunna) över ryggen och ser nu plötsligt lite vuxen ut!
Lite av magen har också försvunnit och nu är han mera lagom i hullet.
Gillar väl egentligen inte att han börjar tappa, men har mina misstankar i varför. För det första tappar han tänder nu igen och har jättesvårt att tugga! Nu är det kindtänderna som spökar, han tuggar hö väldigt försiktigt och han kan knappt tugga morot. Därför har jag inte plågat honom med bett nu. Ska kolla upp ny tid för tandläkare (måste bara se om tisdagens resa ruinerar mig totalt eller inte). Sen är det ju pälsfällning också. Funderar på att åka och köpa en säck havre eller korn, har lite soja kvar sen i vintras som jag haft i en tät hink som borde vara okej, ska kolla den. Nu när han ju faktiskt ska börja röra lite på sig igen är det ju bra om han inte tappar allt för mycket!
Idag fick han följa med på en lite kortare tur som handhäst. Han fick sadel på sig för första gången sen i januari vilket han inte brydde sig ett dyft om. Han var faktiskt ganska seg i början, men tog ändå stora jämna kliv med härligt övertramp. Nånting säger mig att herrn faktiskt kanske hade lite träningsvärk sen igår.
På slutet kom han dock igång lite mer. Vi blev omkörda av tre bilar också, det smattrar och lever om ganska bra nu när det är slask och delvis frusen is men det gick bra - underbart med trygg farbror som inte bryr sig! Hemma var han svettig under sadelgjorden och på bringan, jobbigt att behöva röra på sig som matte vill.
Sen är jag lite nojig för allt... Han vilar nästan uteslutande vänster bak. På ett sätt är det ju bra, han har alltså inte alls ont i höger. Men jag kan ju aldrig låta bli att oroa mig.
Har känt igenom hela benet och upp längs ryggen och korset, runt bärbensknölen och klämt och tryckt men han reagerar inte. På samma sätt nojar jag över att lilla nordisen bara vilar höger.
Är det vanligt att de bara vilar det ena benet? Jag ser ju ingen hälta eller nån form av konstigheter i övrigt...