Sv: 10rna del 4
Ååh fina tjejen! Vad kul med bilder!!!
Vad jämn och fin hon ser ut!
Hippocampus: Jaså?
Tränaren får det att låta som om vi inte har en chans? Kaptenen blir jätteosäker så fort det blir nåt nytt (typ om det tas fram ett till hinder), då stannar han upp och törs inte ta för sig (det såg jag ju efter bara dom första rundorna och driver därför extra mycket när det har kommit till nåt nytt, men då får jag påbackning om att jag inte ska driva alls från kortsidan för att hästen ska tänka och tackla hindren själv, men då stannar han ju istället?). Sen orkar han ju inte alls länge heller så jag har avbrutit innan det blir för mycket. Men när hästen står och flåsar och knappt orkar galoppera tycker tränaren att vi ska höja...
Vi går lite emot varandra om vi säger så, men jag ville ju vara med på kursen för att få hjälp eftersom att jag inte kan. Min filosofi är korta pass som ska avslutas på topp, oavsett träning. Jag vill inte hålla på mina tilldelade 45 minuter om hästen är näst intill slutkörd efter 20. Om han då hunnit skutta ett 70 cm högt räcke eller som första gången klivit över 20, så är det skit samma för mig, bara man avslutar när det går som allra bäst.
Men tja, tränaren sa efter sista träningen att nu skulle vi hem och träna kondition (eftersom att jag vill sluta innan hästen typ flåsar ihjäl sig)! Jag hade ju planerat helvila fram till löshoppningen drar igång igen (vilket hade blivit vila 8 dec-13 jan), men det fick jag ju lägga på hyllan. Han tyckte att "nu är ju hästarna ändå 2,5 och ska igång och jobba, nu har dom vilat klart". Det om något går emot mina principer... Så jag har inte tränat kondition alls.
Kaptenen tränade iofs kondition på egen hand idag när han flög runt som en stolle i hagen, men på är det ju på eget initiativ.