Sv: 10rna del 4
knapp.
Jag har funderat och funderat på det här "problemet" med de stora högivorna som ges till hästarna ute i hagen, och som min häst sätter i sig lejonparten av. Jag vägde faktiskt höet idag (de andras alltså), bara för att jag knappt orkade släpa ut säcken, hade någon granne sett mig hade h*n förmodligen trott att jag släpade runt på ett lik, och säcken vägde tolv kilo!
Alltså bara lunchpåsen, de får lika mycket till frukost, plus de tre kilon/giva som jag packar åt min egen. Jag förstår absolut att den andra tjejen behöver ge sina hästar så mycket, de är större och ädlare och dessutom äter de ett mål mindre om dagen inne då hon inte tar in sina förrän vid 23-tiden på kvällen. Men det funkar inte med min lilla tjockis, i synnerhet inte efter att vi (uppfödaren) redan har fått uppsträckning av veterinären en gång för att hästen var för fet.
Frukosten är jag inte så beskymrad om, efter en natt inne är de andra hästarna hungriga, och äter sin del själva. Men vid lunchen står de bara där och nappar till sig lite i kanske tio minuter, sen går de därifrån och hon äter nästan tio kilo själv. Nu funderar jag på om jag helt enkelt ska strunta i att packa någon höpåse till min för lunchen, så att de får klara sig på hennes? Höet ingår i vilket fall i hyran, så jag snyltar inte på henne om jag gör så, men frågan är om det kan uppfattas på det sättet? Men så här är det helt ohållbart, jag tror inte ens jag kommer få sadelgjorden att gå runt i nuläget.