Sv: 10rna del 4
Tyvär ingen film då detta har skett ute i skogen,och lillen i magen tycker inte om att promenera,för då får jag en massa sammandragningar och skit,så jag kunde tyvär inte hänga på...
Hon skulle ha ridit på ridbanan så jag kunde filma,men då kom ju kylan och snön,så den frös ju och vart stenhård och knögglig,sen vart den en mindre sjö när allt smälte... Hon frågade i går om jag ville att hon skulle rida något mer så jag kunde se,men nu har jag bestämt att han ska få sin vila,och han har verkligen gjort sig förtjänt av den också,så jag får vänta tills Januari,då ska hon rida han igen under Januari/Februari,sen blir det vila igen i Mars,sen kör vi igång lite i April/Maj,då räknar jag med att kunna rida själv,sen håller vi igång fram till betet och sista riktiga "sommarlovet" för korven,för sommaren 2014 vill jag riiiiida!
Kommer inte kräva något alls av honom under denna tid,utan han ska bara få "lattja" runt i skogen,ev något pass på banan utan krav sen till våren för att kolla styrningen,men annars så ska vi bara försöka leka fram allting. Han verkar gilla att komma ut i skogen iallafall,öronen spetsade frammåt,och har inge problem att trampa på.
Ja,jag har varit orolig helt i onödan! Han har skött sig exemplariskt!
Mött traktorer och timmerbilar,han har inte rört en min. En gång har han stutsat till så ryttaren åkte i backen,det var precis direkt vid uppsittningen en gång,han spände till sig och hoppade fram,ryttaren kom i obalans,då vart han lite rädd och kastade sig i väg åt sidan och ryttaren åkte i backen,men sen har uppsittningen gått kalasbra,han står still med lösa tyglar när hon ska upp.
Hon som rider säger att det verkar som om han aldrig gjort annat! En gång fick hon inget sällskap,så då tog hon en vända på han själv i byn,var inget problem det heller!
Men han har alltid varit väldigt "självgående" och bryr sig inte om han har sällskap eller inte,kan utan problem lämna han själv i stall eller hage,han bryr sig inte ett skvatt! Så himla skönt,hoppas det håller i sig!
Så nu står han på välförtjänt helvila,tror dock han är lite uttråkad,han såg så nöjd ut dom gånger han varit ut i skogen! Får se om han får hänga med på släp när vi kör gammelman någon gång... Så svårt att veta hur man ska göra,vill ju verkligen att han ska få vila hjärnan och kroppen lite,men han tycker nog att dte är tråkigt att bara stå i hagen...
Vad tror ni,förstör man vilan genom att ta med han i grimma bakom rockarden? Eller bör han bara få stå i hagen nu under 8-10 veckor?