Sv: 10rna del 4
Du är inte ensam med ungponny! Jag har två stycken grabbar, nyblivna valacker. Mina är dock ngt mindre, mätte dem till ca 125 cm nu i veckan. Har inte bestämt mig än om de kommer att ridas in överhuvudtaget, det får resultatet på treårs samt tillgången på små, duktiga ryttare utvisa.
Löshoppningen är väl det jag har att påbörja också, men som tur var verkar ponny-treårs i Värmland gå i augusti, så vi har ju lite tid på oss
Jag har skrivit ett par gånger tidigare, har en welsh partbred på ca 140+ cm på foder. Nu i dagarna har det varit på G att hon eventuellt ska säljas, det gjorde att jag fick helt nytänd energi med henne och nu känner peppen mer än nånsin, så hon blir kvar här.
Dock undrar jag om jag är ensam om att ha ungponny och ensam om att inte vara på G med insittning?
Kanske siktar vi på treårstest nästa år men jag hoppas isåfall att vi kan visa på hösten. Ponnyerna rids ju inte heller på treårs, så ridningen behöver vi inte stressa med för den skull. Däremot löshoppningen hade jag gärna kommit igång med mer..... Ja, en sak åt gången nu.
Du är inte ensam med ungponny! Jag har två stycken grabbar, nyblivna valacker. Mina är dock ngt mindre, mätte dem till ca 125 cm nu i veckan. Har inte bestämt mig än om de kommer att ridas in överhuvudtaget, det får resultatet på treårs samt tillgången på små, duktiga ryttare utvisa.
Löshoppningen är väl det jag har att påbörja också, men som tur var verkar ponny-treårs i Värmland gå i augusti, så vi har ju lite tid på oss