10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

:eek::love::rofl:

VAD har hänt???!!!! :rofl:

*dog lite där*

Hon har nog hittat en kardborre-släkt eftersom det är BARA hon som ser ut sådär flera gånger i veckan, ingen annan häst. Så jag antar att hon behåller hemligheten var de finns för sig själv.

Fast denna gång var extremt, jag fick inte loss ett hårstrå, de satt ju hela vägen upp mellan öronen och ner på mankammen. O så blev hon sur när jag skulle dra bort :cool: Hon vill nog ha sina papiljotter!

Hon håller ju på att göra sig fin inför julen ju! :D Eller så vill hon vara en enhörning och håller på att odla ut hornet....

Ahh,ok!

Senast ändrad:

Sjukt gullig :love:

KL
Igår promenerade vi omkring på terrängbanan och passade på att öva på att stå uppställd! Gick hur bra som helst:

img_0249.jpg

Vet ni hur fort min häst kan vända? :eek: Man går där och pratar lite med hästen på sin promenad och 0.01 sekunder senare finns inte hästen längre. Snälla sig att det finns klister man kan använda på sadel nästa år :D

Oj sån vinter vissa har! Här är det blåst som gäller och plusgrader.

Idag har Fendi för första gången i sitt liv bekantat sig med transporten. Jag kände att det var dags, tänk om hon skulle behöva åka iväg till sjukhus och aldrig sett en transport förut!

Hon gick nästan hela vägen in, fick stå där uppe och äta lite godis sen backade jag ut henne igen och hon var lugn hela tiden.

Jag funderar på det här med manen på min häst... hon är ju ett halvblod men det ser ut som om hon har lite frieser i sig och hon jättelång tjock fin man.

Jag är inte sugen på att rycka den. Här i tråden är ju inte bara halvblod så jag undrar lite hur man gör på tävling om man har en häst med halvmeterlång man? Jag har en kompis som gör en ardennerfläta (tror jag det heter) på sin frieser och det är snyggt. Men det är ju lite skillnad på frieser och halvblod ändå :angel:

Kan man tävla en långmanad häst utan att folk tycker man är helt bakom flötet? Jag pratar främst om dressyr men även lite hoppning.

Häftigt! Ingen bild? :)

Ja ardennerfläta funkar ju om du vill sätta upp den, dressyr lämpar sig det nog sig mest i. Sätta några "stop" i flätan så den inte delar sig och går upp bara.

På islandshästar (som jag har) får man inte klippa manen/svansen på. Vilket jag är glad för för det är sååå fint på dom små lurvtussarna :love:

Jag vill också veta fler roliga frisyrer för oss med håriga hästar! :D
Kl*

Skulle ut till min prins idag men halvbakis som man är och beroende av pojkvännen som skulle köra då jag aldrig skulle köra dagen efter själv så ja, jag valde sängen istället till sist.

Blir så tråkigt när jag enbart har söndagar att hälsa på honom nu när det blir mörkt så snabbt (Står på lösdrift i skogsområde där det blir mörkt!)
Men jag gör numera det mest för min egen skull, har inget speciellt att träna honom på ändå. Men längtar så tills dom blir 3 år så man kan stå på stall med all dess faciliteter.

Jag tycker inte det är fint men det är ju personligt tyckande :D Jag tycker inte om långa manar alls, alltså så långa som ofta frieser, PRE osv har som går långt under hästens hals.

Min ska ha vanlig tävlingsman när hon blir stor, men jag vet inte om jag kommer knoppa, jag måste ju ha en livlina :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka