10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Och jag tycker det är jättefint med lång man... :angel:

KL
Idag blev Kaptenen lite raspad när hovis ändå var här. Han skötte sig utmärkt! Nu är det bara ca två cm med lite sprödare horn kvar, sen kommer det starkt friskt horn ner! Det syns så himla väl vilken skillnad det är! Han är lite rolig och måste alltid ha nåt att pilla på för att orka stå stilla, men det går ju! ;)

Sen har jag faktiskt köpt en transport idag! :bump: Den är inte besiktad och har lite småfix (typ ett par lampor som är trasiga) men den ser helt ny ut invändigt! Syns inte att det nånsin stått en häst i den! :love: Att göra den väg-klar får vänta tills i sommar så ska den göras i ordning ordentligt då, men fram tills dess hinner vi ju lastträna måååånga gånger! ;)

Här tycks det med om långa manar :D Hoppas Oves kommer bli lång, vilket inte är helt omöjligt då den redan nu når bogen på honom :love:

Försökte lägga in en bild på pixbox men det krånglade lite så det får bli en annan gång.
Pixbox är nerlagt och funkar inte längre.

Jag trodde också det skulle lägga ner, som tur var raderade jag inget utan det gamla ligger kvar. Dock hade jag lite problem med att ladda upp nya bilder, men det är nog bara tillfälligt :)

njaa, Siri har också tjock o fin man idag men den dagen hon ska visas/tävlas så ryker den definitivt! ;) jag kommer inte åka på dressyrtävling med ardennerfläta. det är fint på ardennern :p frieser tycker jag är läckrast med utsläppt välkammad vågig man :love:

Hihi, ja jag kanske hinner ändra mig angående manlängd, vi får se. Jag har haft riktigt lång och tjock man på ett halvblod för några år sen. Jag kommer ihåg en kommentar jag hörde när jag var på tävling.

"Så vacker! Undra vad det är för ras?" :p

Fina biler på prinsessan <3

KL: Ang lång man så tycker jag bäst om lååååånga manar speciellt om de har tjock man..
Om den är tunn tycker jag det är snyggare att rycka den.
På araber är det helt tabu att rycka den!! :)

301331_10150294375488679_828168678_7726791_2371303_n.jpg

Haha ok då kommer jag bli bedömd som bakom flötet då med andra ord :angel:

Hi hi ville själv göra det för många många år sedan i lätta dressyr klasser med unghästarna , ville dock rida med en välryckt fin man men blev dissad av många av mina vänner som sa att det fick man minnsan inte göra :D

Vilkte jag tyckte var löjligt.

Mia

Så ser det aldrig ut i min hage >___< Enda gången Ove springer är när man kommer med maten. Shettisarna springer 10 ggr mer än vad han gör :p

Igår spöregnade det hela dan så hade förväntat mig en väldigt blöt och frusen Ove vid kvällsfodringen men icke. Han var snustorr, när det börjar regna går han in i lösdriften och sedan stannar han där ^^ Enda gången han är ute när det regnar är när de finns hö att äta (de får det ute i nät) :D

Min 10:a busar väldigt gärna en massa och hon får helt klart med 08:an :)
Ibland till och med min 9åring!

Men det är så skönt att iaf 10:an och 08:an har varandra, jag är så glad över det!

Våra busar mest hela tiden.. Dom e ju rätt så många unghästar i samma flock så de rejsar nog runt dagligen. fantastiskt kul att bara sitta och titta på när de härjar lös, även gammelhästarna brukar dras med i leken ibland :)

Såhär tänkte jag fixa manarna på tävling på mina grabbar:

SAM_0046.jpg

Lite ordentligare såklart, detta var bara ett test för att se om det gick. Visserligen inte halvblod men ändå...

Vad snyggt! :laugh:

KL
Här är det fullt ös i hagen, som vanligt... :grin: Idag filmade jag lite genom stallfönstret när de höll på som mest! Nu är ju nordisen utan skor också så nu kan även han vara med och leka (var ju blankskodd när han kom)!

Bus i hagen!

Busgrabbar!

Tjohoo vad det går! :D Vad fina dom är! :love: Och vilket otroligt steg minstingen hade!

Och vad mycket snö ni hade,fusk!!! Vi fick alldeles laggomt med snö här förra veckan,sen vart det plusgrader och regn,så himla trist! Är bara slask och halt ute nu! :mad:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka