Sv: 10rna del 2
KL
Hihi, jag tjuvstartade lite med Kaptenen idag, han fick följa med i snöre till brevlådan!
Först borstade jag och redde ut man och svans vilket han tyckte var sköööönt! Sen promenix! Han har hittat framåt-knappen nu! Pinnade på så matte hade svårt att hänga med!
Hundarna följde med som vanligt och när dom sprang framför ville han gärna trava, så jaja! Jag sa bara kommandot förtrav och började jogga lite, han var på direkt! Och jag bara måste få säga det själv - han är så SNYGG!
På vägen tillbaka gick vi vägen förbi transport och traktor, vilket var lite läskigt men han slog inte av på tempot, gick bara lite större vägar runt!
Sen skulle jag låta lillebror gå på en liten sväng också, och då smet Kaptenen ut och hade jordens show på gården! I vanliga fall om de kommer ut genom grinden så är det en sluss som är stängd, men eftersom att jag bara skulle hämta Koronn så hade jag ju låtit den vara öppen, vilket han drog klar fördel av!
Men återigen,
vad jag är kär i min pålle! Jag stoppade tillbaka lillebror som såg lagom förvirrad ut, och sen stod jag bara och tittade på herrn när han for runt!
Han var långt ner på lägdan och kikade, sen drog han igång sexans växel och sprang allt vad han hade upp på gården, showtrav överallt och lät matte stå och dregla lite!
Sen kom han snällt fram, stoppade huvet i grimman och följde med tillbaka till hagen!
Knashäst!