10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Vad roligt att du hittat något som fungerar på din.

Ja jag kommer aldrig ge min godis ur handen. Finns inget värre än tiggiga hästar, med det säger jag inte att alla blir så.

Kl.

Min tjej har nu fått hänga med två ggr ut på en liten runda i skogen när jag och min medis ridit. Hon har fått följa med helt löst och jösses vad hon älskar det!

Hon far omkring som en vildhäst när dom ytor kommer :)
Annars är det borstning som händer lite då och då och visitering såklart!

Och massa gos :love:

Ja,jag är så nöjd med henne,blir nog även hon som rider in också så som det ser ut i dag,hon har ju bara ridit western i några år,så hon rider även "vanligt".

Var ut till korven i går,han växer och växer,har blivit riktigt rund om magen,underbart! :D Dock är rumpen tanig,men den kommer sen den med.

Vilka härliga bilder,älskade verkligen den första,så mycket känsla i den,speciellt när doggen är med och busar också! :D :love:

Delvis KL.
Vad duktig han var att lasta och jag håller med om att Maja's bilder är hur fina som helst!

Tömkörde med sambon i söndags igen. Räkan var jätteduktig! Knatade på som hon inte gjort annat och efter bara lite mer än 5 minuter så lyckades vi styra runt en volt av koner som vi byggt upp =) Sen släpptes hon lös för att få springa lite på fast underlag. Är hur halt som helst i hagen. Sambon filmade och jag var överlycklig över att Räkan börjat få tillbaka sin fina trav. Enda tråkiga var att minneskortet var för fullt så filmen sparades inte =/

Visst är det typiskt att det ALLTID ska bli nåt sånt när man äntligen kommit ihåg kameran! Antingen är det batteri eller minne... Tänk om det bara kunde få funka nån gång liksom! :p

Ja jag hade roligt i hagen faktiskt! Pojkarna kan verkligen konsten att muntra upp mig när jag är lite dyster! :laugh:

KL
Hihi, jag tjuvstartade lite med Kaptenen idag, han fick följa med i snöre till brevlådan! :D Först borstade jag och redde ut man och svans vilket han tyckte var sköööönt! Sen promenix! Han har hittat framåt-knappen nu! Pinnade på så matte hade svårt att hänga med! :D Hundarna följde med som vanligt och när dom sprang framför ville han gärna trava, så jaja! Jag sa bara kommandot förtrav och började jogga lite, han var på direkt! Och jag bara måste få säga det själv - han är så SNYGG! :love:
På vägen tillbaka gick vi vägen förbi transport och traktor, vilket var lite läskigt men han slog inte av på tempot, gick bara lite större vägar runt! :p

Sen skulle jag låta lillebror gå på en liten sväng också, och då smet Kaptenen ut och hade jordens show på gården! I vanliga fall om de kommer ut genom grinden så är det en sluss som är stängd, men eftersom att jag bara skulle hämta Koronn så hade jag ju låtit den vara öppen, vilket han drog klar fördel av! :grin: Men återigen, :love: vad jag är kär i min pålle! Jag stoppade tillbaka lillebror som såg lagom förvirrad ut, och sen stod jag bara och tittade på herrn när han for runt! :D Han var långt ner på lägdan och kikade, sen drog han igång sexans växel och sprang allt vad han hade upp på gården, showtrav överallt och lät matte stå och dregla lite! :D Sen kom han snällt fram, stoppade huvet i grimman och följde med tillbaka till hagen! :D Knashäst! :love:

KL

Min fina är just nu inne i sin fulaste period! Superlurvig och helt oborstad, dessutom växer hon som ogräs och är säkert 3-4 cm högre i bak. Därför blir det ingen bilduppdatering ;)

Hon har ÄNTLIGEN blivit av med sin hovbölds-sko (långdragen historia) och hennes sula är nu helt återställd. Hade sjukt bra flax med den sena vintern, slapp fundera över att brodda henne med allt vad det innebär.. Hennes mugg (även det en långdragen historia) är nästan helt borta och först nu känns det som jag kan andas ut och låta henne leva unghästliv fullt ut. Hon har det helt fantastiskt med sina kompisar i lösdriften; De äter, hänger, busar och strövar dygnet runt. Det är väl mest det som händer hos oss, lite hantering har det ju blivit i och med muggbehandling osv., men i övrigt gör vi inte många knop!

Önskar alla en superskön och god hästjul!

Duktiga killen! Så skönt när dom inte är rädda för allting, underlättar.

Nu blev jag också sugen på att släppa min i paddock för att få till lite show!

Kl.

Jag behöver hjälp/råd!

Min lilla skit är HEMSK!! Upptäckte i höstat att hon gärna gnager en massa på trä, sprutade med lite äckelspray på dom ställen jag märkte hon var på.

Men nu går det inte längre att spruta med sprayen för nu har ALLA mina 3 flickor börjat gnaga och bita på träpartiklar och nu är det inte vart som helst utan dom äter upp boxarna, sidorna alltså, alla väggar i boxen :o

Alltså jag kommer bli utslängd snart alltså, det ser förjävligt ut :(
Hur kan jag göra??? Och framförallt, VARFÖR gör hon såhär och varför har dom andra börjat? Dom har inte rört något innan...

:cry:

Tristess kanske? Eller om de saknar nånting i fodret? Vår ponny åt också upp hela boxen i förra stallet och då målade vi tjära på alla kanter och på de ställen hon hade börjat äta på, sen satte vi in en asp i hennes box som hon kunde gnaga på istället, det funkade för henne.
Jag har slängt ut en massa småsly i hagen åt mina nu här hemma, och de står och tuggar på det mest varje dag.

Hihi jaa, det är så himla skönt när de inte stirrar upp sig för småsaker! :laugh:

KL
Känns som om jag bombar den här tråden! :D Nu har Kaptenen fått sin andra spruta på grunden av vaccinationerna mot influensa och stelkramp (det blev ju fel förut). Och ja, tråkigt men sant, han skötte sig lika bra som alltid! :D

Senare på dagen gick jag ut i hagen och tog kort! Äntligen har vi sånt där underbart vinterväder som man verkligen önskar sig i julklapp! :love:

bus036.jpg

Älskar den här bilden! :love:
bus134.jpg

Senast ändrad:

*kl*
Idag kom klippmaskinen fram igen XD Lurrvet Ove hade så mycket päls att grimman var för liten :p Jag har aldrig varit med om maken till tät päls, han är som ett får. Maskinen orkade knappt klippa då pälsen är så tät och ullig, han var även jätte mjällig i pannan. Öronen tycker han inte om när man rör annars bryr han sig inte mer än att det är tråkigt att stå stilla :D Behöver iaf inte vara orolig att han kanske fryser för det gör han inte med den pälsen. Shettisarna är inte i närheten utav täthet XD

Det såg jättetrevligt ut det som hon gjorde med apaloosan. Lastningen av Orvar var ju inte heller så tokig :) Nu har inte jag några "problem" eller så med min lilla H men det kan ju komma en dag då man behöver hjälp! Skulle jag kunna få adressen till hennes hemsida?

F.ö så är jag tokförälskad i min bebis. Han är lugn som en filbunke, i alla lägen. Han blir inte upprörd över hundar som lever rövare (tittar bara på dem och undrar varför de skriker så förskräckligt) eller sprayflaskor, ingenting verkar bekymra honom. Han har varit lite snorig, varm och lös i magen den här veckan. Tror det kommit från resan till sverige. Nu är han mycket bättre, bara lite smått snorig. Därför har han fått gå med fleece+regntäcke och det har funkat super. Har också testat att spänna på en täckesgjord i resår och dra lite i den, inga problem. Längtar till när det börjar gå mot vår, då ska jag sätta i gång med att gå lite skogspromenader, tränsa och tömköra! Herregud vad jag längtar!

Har skickat PM till dig nu! ;)

Orvar (eller ja,hela gänget) har varit lite hostiga och snoriga i omgångar,inge mycket alls,men man hör ibland när man är där att nån hostar till,eller att nån ser lite snorig ut. Men har aldrig varit så pass att vi behövt ringa veterinär.

Tycker det är många åringar/unghästar som är lite snoriga till och från.

Åhh,lilla Ove i tråden är ju för söt! Längtar tills all vinterpäls trillat av pållarna här så man får se vilken färg som kommer fram,vet att förra ägaren sa att orvar var mörkt mörkt gyllengul när vinterpälsen försvann,sen nästan vit man/svans på det och så bläsen också! :d Han var ganska mörk när jag hämtade han,men nu är han nästan vit! Hur har era förändrats i färgerna,mörkare eller ljusare nu på vintern?

Vill oxå ha sommarpäls :p Ove är nog ljusare i vinterpälsen, har aldrig sett honom i sommar päls så det blir spännande :D Har färg dilemma här redan då jag inte fet vad han har för färg, reggad som silver svart men i kontraktet står han som silver brun men tror inte han är silver alls XD I januari ska jag skicka tagel på analys i usa iaf ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 637
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka