Sv: 10rna del 2
Men ååh sikken fining!
Härliga tecken och hoppade ju redan bra!
KL
Jag hade med mig min "privatfotograf", dvs min kompis Emma, till stallet i förmiddags! Passade då på att ta lite kort på Kaptenen, han har kommit lite i skymundan för brorsan på sistone så nu var det hans tur!
Först fick han komma in i stallet och vara själv betydligt längre än vad han varit nån gång förut! Hästarna ute började ropa på honom efter en stund, och då blev han orolig. Innan det var det ingen fara. Men efter det sprang han runt endel och lyssnade inte direkt bra på mig även om han stod stilla ett par sekunder när jag sa till eller daskade till honom.
Fick på honom en fölgrimma i läder, vilken är betydligt snyggare än det fula reflexgrimman som han annars har, och använde ett par lädertyglar med snabbknäppe - snyggare än bumliga grimskaft...
Ute skötte han sig bra! Spänd och showig i början påväg över gårdsplan, men när vi gått runt stallet så att han såg sina kompisar igen så lugnade han ner sig. Men det är verkligen jätteskönt att han följer mig även när det är "läskiga" saker runt omkring!
Gick ner på vår upplogade volt på lägdan och ställde upp honom lite där och övade även på att skritta vid hand och stanna utan att gå på mig - han var jätteduktig!
Sen fick jag för mig att vi skulle prova trava vid hand också, först fattade han inte, men när han väl började trava tog det två steg sen tyckte han att det var JÄTTEKUL och flög i luften!
Andra (och sista) gången vi provade så hoppade han upp på snökanten, först gick han såklart igenom och hade snö upp till magen, men sen lyckades han på nåt sätt ta sig upp på skaren och kunde gå på den!
Snacka om skare!!! Då såg han jättechockad ut och stod bara kvar och tittade ner på mig som om han tänkte "Hur i H*L*V*T* gick det till!?" Sen blev det ett litet skutt ner igen, ett varv i skritt, nån till uppställning och tillbaka in i hagen. När han kom ut i hagen dröjde det väl kanske fem sekunder innan racet var i full gång!
När de hade lugnat sig igen stod jag och pussades och gosade med bröderna hur länge som helst! MYYYS!
Så Emma fick massvis med roliga bilder idag!
Ska kolla igenom dem och sätta in dem här sen så får ni se ett par smakprov!