09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Haha.. Ja jag skrattar jag också åt filmen;)
Nej som tur var kom jag av på en gång. Men vart så paff:p Han har aldrig gjort så där förut:P Han tyckte väl att det räckte;)

Haha! Och jag som tyckte att Felix var busig när han stannade för att dricka ur en vattenpöl. Man ska tydligen vara tacksam om de står upp :D

Attans, han kom kanske åt det avsnittet från svtplay;)

escade- Ja men eller hur!
Fast hur ska dom veta att min inte får göra så där?:p Får hoppas att han håller sig på benen framöver:D

KL

Hade fotograf till mitt förfogande i stallet igårkväll så tänkte att vi skulle rida i ridhuset och kanske få till någon fin bild. Men njaaa, blev inte riktigt så.. Hästen var jätteduktig och skötte sig kanon trots att hon nästa aldrig ridits i ridhuset -- men fotografen däremot... hmm... blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.

I princip alla bilder såg ut såhär. :p
DSC_2043.jpg

Blev iallafall en där man kan se att det är en häst på bilden.
DSC_2163.jpg

:D:D

Det är hopplöst att fotografera rörelse i ridhus, slutartiden blir för lång i det ljuset om man inte har special objektiv för det.

kl

Haha, roliga bilder ni lägger upp. Men hon ser jättetrevlig ut Peak!

Tänkte lägga upp en bild på Dingla, vår lilla welsh mountain. Medryttaren har varit här och ridit lite idag. Det gick bra, men av någon anledning tog bensinen alltid slut precis vid ingången :angel:

Tyvärr samarbetar inte pixbox alls med mig idag, får återkomma med bild.

Senast ändrad:

32895628.jpg

Dingla med huvudlös ryttare :) vill inte lägga ut bild på någon annans barn.

Senast ändrad:

kl
Idag var det löshoppning på schemat för pojkarna bus och de fick nosa på lite högre hinder vilket inte precis var något problem även om det ännu saknas en del styrka. Efter att ha sett Wincent på lite större hinder idag där han dessutom visade vilka enorma språng det finns i honom när han kom fel en gång och var uppe och vände över stöden för att rädda sig så är jag glad att kulorna ännu sitter kvar på honom. Det är som jag anat det finns massor av hopp i honom han kommer hoppa hus när han blir mer färdig.

Hinderna ser inte särskilt stora ut när han hoppar (han är ju så liten :angel: )hade jag inte vetat hur hög sargen är hade jag trott att det var ungefär hälften så högt.

Ett par språng på 120 på honom

Cnv0630.jpg

Cnv0629.jpg

Ett par bilder på Knatte 125 ligger det nog på här, behövs lite skor på denna mannen inte mkt fart i honom för tillfället fötterna börjar ta slut vilket märktes idag lite dålig fart vilket resulterade i att det blev långt och lite matta språng.

Cnv0632.jpg

Cnv0631.jpg

Ja, det kan man undra -- jag tror hon själv tycker att hon är för snabb iallafall. ;)

Gylle: Ja, det är minsann inte lätt att fota i ridhus. Vi får ta bilder ute nästa gång. :) Fina "små" grabbar du har.

Sassiball: Tack! :) Hon är faktiskt väldigt trevlig och arbetsvillig. Jag får verkligen passa mig för att inte gå för fort fram. Vilken sötnos du har, gillar toffsen i pannluggen. ;)

Tack, ja tofsen var söt, haha men idag åkte den av när körmunderingen skulle på.

32896443.jpg

Hon var jätteduktig, nu blir det vila några dagar.

snygg din gråa är! vad har de för stam?

Den ljusa är Niveau - Willemoes - Leonardo II mödernet holst.stam 95 (den berömda Paristammen)

Den mörka (för båda är faktiskt grå även om den mörka ser mest svart ut fortfarande) är efter Joy - Comeback II - Carano även den från holst.stam 95

ahhhh nu ser den "bruna" faktiskt lite grå ut... svårt med foton.

är det den svenska Niveau??? (Emmerton-Voltaire)??
han ser väldigt fin ut!

Japp den svenska Niveau. Ett snäpp för stor är han bara iofs gigantiskt långa ben precis som sin mamma, men ett snäpp stöddigare än henne. Storleken måste han fått från Cantus (farfar) som är den enda så stora i stammen. Man tror ju inte riktigt när man betäcker ett 169 sto med en 167 hingst att de skall dra iväg så i storlek.

Den mörka är nästan helt svart normalt bara om man tittar ordentligt ser man de vita stickelhåren, men just nu färgväxlar han som alla Joys barn gör och har släppt nästan alla svarta hår på bakkroppen och är riktigt grå dock blir han nog svart igen när sommarpälsen kommer, riktigt skalt med de där färgväxlarna ser vekligen dessutom skittrista ut i pälsen när de bara har underullen kvar finns ju inte glans när den. Knatte är inte lika extrem som hans äldre halvsyster som verkligen ser ut som som jag vet inte vad när hon bara har totalt glanslös ruggig underull över hela kroppen, gäller att hålla dem klippta så man slipper se den tradiga perioden.

Jag håller med dig till viss del, visst, var det en vanlig träning (brukar väl vara 1 h?), där hon var med hela lektionen så är det klart att det var på tok för mkt!

Men vi vet ju inte om hon kanske bara var med 15 min?

Jag skulle absolut kunna tänka mig att träna för tränare redan nu med min kille, han är riden 8 ggr nu, men då bara 15 min ungefär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka