09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Mitt sto är ca 140-142cm i mkh i dagsläget. Hur stor tror ni att hon blir?

KL

Mina småtjejer ska åka på bete imorgon. Första gången de åker hemifrån (för längre tid) sen de föddes här för två årsedan. Kommer bli tomt utan dem! Men istället för slätten ska de få se skog och sjö så det ska bli kul för dem!

Nya bilder från morgonen:

Cajsa (Cashman - For Feeling - Irco Mena)

ostergarden

ostergarden

Mini (Monte Bellini - Cashman)

ostergarden

Her er min valack f. 2009 e. Camaro M ue. Everest - Any Questions. Han blir 2 år i morgen, og er nå 160 cm i mkh. Hvor stor kan han bli som ferdigvokst?

Caliando-2.jpg

IMG_2138.jpg

IMG_2144.jpg

Ja, han behøver å legge seg ut litt, han har vært veldig smal helt siden han ble født. Håper han blir litt bredere etter hvert som han vokser til. Han eter godt og er nylig avmaskad, så det skal ikke være det som er problemet heller.

Så fina de är de där två.

Här är mina 09 or som får vänta en vecka till på att matte fixar klart staketet runt betet.

Quinta Ruban e. Quintero la Silla-Alcatraz
32375426.jpg

Balvenie e. BH Leredo-Bourbon
32375568.jpg

Senast ändrad:

Han ser verkligen ut att ta det med ro :D

Cyllene: Dina är lika fina som vanligt! Härlig teckning på Cajsa!

Daxfärsk bild på min där hon faktiskt ser ut som en häst :)

DSC01186.JPG

Black Coffee - Master - Marabou x

Ni alla har så fina hästar =)

Tränar ni något med era hästar?
(longering, ha sadel och träns på sig, löshoppning och mm..)

Hur ofta gör ni varje typ av träning?

Tja en tvååring kan ju se ut så när de växer som mest

Då har man ju uppenbarligen missat att inte äka fodret när den växer alt fodrat för lite från början. Jag föredrar att ligga högt på proteinet så det räcker när de hamnar i växtperioder. Man får mer hållbara hästar då!

Då har man ju uppenbarligen missat att inte äka fodret när den växer alt fodrat för lite från början. Jag föredrar att ligga högt på proteinet så det räcker när de hamnar i växtperioder. Man får mer hållbara hästar då!

Fast tycker du den är mager?

Her er min valack f. 2009 e. Camaro M ue. Everest - Any Questions. Han blir 2 år i morgen, og er nå 160 cm i mkh. Hvor stor kan han bli som ferdigvokst?

Caliando-2.jpg

IMG_2138.jpg

IMG_2144.jpg

Fiina Caliando! :)
Undrar hur ljus han kommer vara efter betet!

Min har: löshoppat, haft sadel på ryggen flera gånger, träns har jag haft på första gången när han var 1 år, löshoppat och tömkörts! På grund av det hemska vintervädret så började vi inte med sadlelvänjning, longering och tömkörning förän i mars/april och har hållt på fram tills nu då dom strax ska på bete. Löshoppningen var vi på några helger i februari/mars!

Min är 2 år om 2 veckor han har haft benskydd på sig en gång, träns en gång och löshoppats en gång. Jag har ingen brådska, tycker många tvärtom har för bråttom. Skräckexemplet är dom som redan suttit på sina 2- åringar:crazy:

Min har haft träns på sig, löshoppat lite och haft sadel på sig några gånger. Han har även haft pessoasele på han OBS! Dock inte spänt in honom utan bara hängt löst.

Han tar sakerna väldigt bra. Har alltid benskydd både bak och fram.

Han får "jobba" några dagar i veckan max 3 ggr/veckan för han växer ganska mycket just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 577
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 277
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka