Sv: 08:orna!

Vilken dag! Idag fick han knäpp när vi var ute, två där framme och en bak i kärran, funkat fint ett par ggr innan men idag gick det inge vidare alls. Han fick spel och flög in i skogen, min far hamna nästan under och min bror fick sig en rejäl spark. Vi fick loss kärran och tömkörde han hem. Tack och lov att alla var oskadda! Hade kunnat gå riktigt illa :crazy: Men nya friska tag imårron igen...

Verkligen :crazy: Vågar inte tänka på vad som kunnat hända, hua! Unghäst och hingst på det, förr eller senare får de en flipp..

Ja, vi köpte ju ettåring nu och jag ska börja tömköra, min är hingst och bortemot 160 i manken redan....skulle ju varit bra om han var inkörd redan...Fast han verkar vettig och inte speciellt rädd av sig .Men saker händer och då går det fort

ja jag med....två st eller kanske t om tre men jag ska iallafall bara ha en av dom....

Rise and Rule E: Lindy Lane/Malabar Man ( ska jag ha)
Bruce Boko E: Viking Kronos/Mack Lobell ( Till D Å Olsson)

..sen var det nära att vi fick Alfas Dimitri igår.....men det kanske blir systern nästa år istället....den som lever får se :D

Det blev en till

East Laday E: Love You/Balanced Image

Precis, våran är också jättesnäll och relativt lugn och stabil, men ändå så brakar det lös ibland, bara att hålla tummarna att ingen skadar sig just den gången :) Fina hästar du fått tag på förresten, riktigt spännande :bump:

jag hoppar in här :)

mina föräldrar har köpt en 08 på auktionerna i helgen, e: Lindy Lane.

en snäll liten krabat, väldigt fin i typen. rätt liten dock, men jag går och jämför med vår enorma 2-års hingst efter Gigant Neo. Han är en bra bit över 170 nu :S

han kom i lördags natt och igår var vi ute och gick ett varv runt travbanan här hemma :). skötte sig fint han tar allt med godan ro!

han är inkörd i våras, så det är skönt. vi ska börja komma igång och tömköra nu. 2-åringen som är så stor är ju så pass efter att vi kommer göra samma saker med dom i princip.

Rydens Idol
e: Lindy Lane u: Rydens Belinda - Pay Nibs
"Ior"
:D

Min kille (hingst), nu 1 år och 4 mån. sattes i sele som 7 mån. och börjades tömköras och snart LÄTT vagn som skädde utan problem på vårvintern. Har därefter haft sommarlov och skall i selet i vinter och strax efter få börja dra vagn kortare stunder, allt efter hans vilkor men så är han väldigt lätthanterad och med på det mesta

I söndags fick vi ett nyförvärv till stallet, Highness Brodda e. Lindy Lane. Lillasyster till Hunter Brodde. Stackarn åkte tur och retur till Stockholm för att flytta till granngården :)

Imorrn kommer Gnistas lillesyrra hem från inkörningen! :banana:

Spännande :)

index.php

han är behandlad i bägge övre gaffelbandsfästena och kommer inte att starta mera i år...men nästa år ....då....:D

Jag hoppar in i tråden, har precis fått hem min som gått som sällskapsdam åt en annan hingst..blev lovad att han skulle köras in där men se det blev inget av, har haft huvudlag på sig en gång bara.. :crazy:
Blir massor jobb nu då han inte verkar vara speciellt hanterad heller, suck...

En bild på honom i alla fall!

conny16man.jpg

Nu har vi hämtat hem vår ettåring, ska vara tömkörd men inte satt i vagn så det ska vi göra nästa helg.
8731_181107324055_834959055_3770686_4124095_n.jpg

8731_181107329055_834959055_3770687_4632739_n.jpg

Salsa On Wood, efter Adams Hall - Sandra Palema

Spännande med nytt!
JAg hade ju tänkt handla på auktionen men så blev det inte för jag handlade innan...
Ett sto e Korean-Lina Sisu e Express Ride. Har inga bilder än men hon är jättesöt med man o lugg som ett litet troll :D
Kör nu 3-4 gånger per vecka och hittills så har allt gått bra.

Vi får tömköra några gånger till med våran efter incidenten förra veckan. Han gick fint i vagn två ggr innan så snart blir det dags igen. Så snäll, pigg och fin! Jösses vilken energi, så mer hopp och galej lär vi nog få se :cool:

Visst är det spännande med nytt men vi skulle ju verkligen inte ha någon unghäst... En starthäst i så fall:p Men men, det är intressant stam på den lilla och en snygg häst (jag är svag för svarta hästar också) så det fick väl bli så då...

th_piraten-1.jpg
Har du erfarenhet av när de är så stora tidigt? Vi har en som är en riktig bamsing..bilden från i Maj.. större risk att de inte håller, eller mer att de blir sena bara? :confused:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama