Sv: 08:orna!

det behöver inte betyda inget dera..jag har haft små som inte håller och en som var 163 i feb som 2 åring och hon var aldrig halt eller behandlad.
Den jag har tror jag blir ganska tidig för han är lätt i kroppen, sen har jag en treåring ( leasat ut) som är jätte sen och trög men han är både stor, kraftig.
Min mätte jag nu och jag trodde han var över 160 men han är "bara" 158/159
Hur hög är din , den ser ju verkligen jättestor ut, och vad är det för pappa på den ?

det behöver inte betyda inget dera..jag har haft små som inte håller och en som var 163 i feb som 2 åring och hon var aldrig halt eller behandlad.
Den jag har tror jag blir ganska tidig för han är lätt i kroppen, sen har jag en treåring ( leasat ut) som är jätte sen och trög men han är både stor, kraftig.
Min mätte jag nu och jag trodde han var över 160 men han är "bara" 158/159
Hur hög är din , den ser ju verkligen jättestor ut, och vad är det för pappa på den ?

Vet inte hur hög han är idag...är i Estland på uppträning, ska dit till helgen så får mäta upp honom då, men är en riktigt bamse. Fast inte så tung i kroppen ändå..så kanske är en fördel. Han ligger långt före alla andra unghästar där:), underbart psyke enl tränaren.. så får hoppas han håller. Han är efter Kool du caux- ueRite on Line.

det är ju väldigt individuellt hur tidiga eller sena dom blir, tex hövding lavec är ju jättestor och startade redan som 2 åring

Apropå höjd: Alfas da Vinci är mätt idag (med min hindermätpinne, så inte så vetenskapligt, men ändå) och är ca 150, vilket bör innebära att han kommer att landa på ca 160.

Så här ser han ut i vagn:

DSC_6892_redigerad-1.jpg

DSC_6925_redigerad-1.jpg

Våran är också ca 150. Vi tragglar vidare med våran, sakta med säkert. Går fortfarande två där framme och jag bak i lilla sulkyn och ännu bara korta korta bitar, men snart så :laugh:

Är det "vetenskapligt bevisat" ;) att de blir ca en dec högre? :)

Jag är tvärt om martha, istället för 4-5 cm högre vill jag hellre ha min 14-15 cm högre!

det är ju väldigt individuellt hur tidiga eller sena dom blir, tex hövding lavec är ju jättestor och startade redan som 2 åring

Alla ´"Luddes" 2:åringar är oxå jätte stora, jag tror att det har med fodret att göra.:angel:

Resultaten talar ju i alla fall i % att hans 2:åringar gör bättre resultat än dom fåtal äldre som går att finna på hans träningslista.

Är det "vetenskapligt bevisat" ;) att de blir ca en dec högre? :)

Jag är tvärt om martha, istället för 4-5 cm högre vill jag hellre ha min 14-15 cm högre!

Det är nog väldigt individuellt hur dom växer....en del växer mycket som treåringar, andra har vuxit "klart" som tidiga tvååringar..jag hoppas att min vuxit klart och bara ökar några cm och breddar ut sig mer istället...han ser inte ut att vara överbyggd så han har säkert växt ganska balanserat som tur är...
Han är ganska tunn o ful för dagen men har ju varit med om en del resor på kort tid...men pratade idag med en tränare som hade med hans far att göra som unghäst och han var heller ingen skön syn för gudarna som tvååring :cool:
Så vi får hoppas att han växer till sig och blir snygg o ståtlig..

By the way så var min nuvarande tvååring väldigt ful förra året och idag kommer folk fram och tror han är en stjärntravare :D ...( inte än säger jag ;) )

Ca en dm enligt Lindholm.
Annars brukar man säga att de vid 18 månaders ålder har uppnått ungefär 90% av sin vuxenhöjd.

Har hört att vid ett års ålder så har dom vuxit ungefär 90% av sin höjd som vuxen. Min är 16 månader, får nog ta och mäta honom. Tyvärr så är golvet inte så plant, det blir nog på ett ungefär...

hmm, min blir 1½ i morgon såg jag....men jag hoppas att han inte växer 15 cm till...för då blir det inte väl :eek:

Vi har en 08 i stallet som Kontio körde för 14 dagar sen på E-tuna, 1,37 full väg åkandes utan en enda drivning.
Samma häst tränar 22-23 på rakbanan hemma!(undrar hur länge den håller?).
Ska försöka ta lite bilder i helgen.

Senast ändrad av en moderator:

Omg!
Och har over har de som regel inte ens satt aringarna i vagn annu.
Harrisburg har ju inte ens varit annu, Forest city ar forst till helgen och Kentucky hastarna har val knappt hunnit landa an.
Och sen klagar dem pa att amerikanerna kor sina for tidigt...

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur