Sv: 08:orna!

Här är Domino som bränner runt i hagen. Han och Dimitri är en jäklar på att hålla sig i trav.

DSC_4440800.jpg

Han står i samma stall som våra hästar nu :)

jodå jag tror det går bara bra...han körs runt 3ggr i veckan.
det är min sambo som har hand om honom, kan höra lite mer och återkomma :)
mkt snäll häst iaf!

Verkligen stor, våran är som en lite knähund jämfört ;) Fin grabb.

Våran gör framsteg, gått med riktiga kärran nu ett bra tag och nu i dagarna är det dags att släppa han "lös". Tror det kommer att gå fint, han har skött sig väldigt bra det sista nu :) Blir nog häst av han med...

Nu har jag hört mig för lite och han säger att Domino är snäll att ha å göra med men har lite väl mycket egen vilja när det gäller körningen..

Men har är ju bara barnet ;)

Om jag har med kameran nån dag ska jag ta en bild in action!

Varan bebis nagon vecka efter hon hade sele pa for forsta gangen. Gar nu tva veckor senare helt sjalv till banan och jag behover inte folja med alls. Star som en liten angel och vantar vid vagen!
Idag fick hon aka med till banan och rontgades, dem hittade en liten bit utanfor leden pa ena frambenet men den behover inte komma ut (som det ser ut i dags laget) - jattenojd!

29748304.jpg

Har precis köpt mig en 08- som jag ska hämta imorgon . Ser framemot det:)
Inte tömkörd ,bara ledd och hanterad. Så bara hon får acklimatisera sig blir det att börja gå och tömköa henne.
har längtat efter att få hållas med det igen. Är så grymt kul!

KL

Hur mycket kör ni era 1-åringar nu?
Har inga färska actionbilder just nu, så det blir bara några "vanliga" hagbilder.
30025525.jpg

30030473.jpg

30025524.jpg

Är ca 143 fram, 146 bak.

Min( Lindy Lane) går 3-4 km varje vardag...han är Stoooooor...vi mätte honom till 162 ( med brodd) i går...:eek:
Love You hingsten springer en 8 km nu och känns stark...och Viking Kronos hingsten är visst nåt helt utöver det vanliga redan nu :love:

Vi har inte kommit igång riktikt ännu, försöker varannan dag 3-4 km. Han travar en hel del. Går själv nu men är fortfarande två stycken utifall att. Brodden ska på snart och då blir det lite längre turer. Pigg och fin :d

Kör min ungefär var tredje dag, varvar körning i skogen och bana tillsammans med andra hästar. Han travar fint och har väldigt lätt för sig.
Ska snart få börja gå lite intervaller på rakbanan, hitills har han fått springa på korta bitar när man passerat rakan och när man kört på banan.

30271154.jpg

30271155.jpg

Hur går det för er, jag kan ju inte vara den ända med en 08:a?

Min är numera valack.
Vi tränar på, går intervaller var tredje dag, varvat med lättare banjobb. Premie är planerad i Maj.

Vi fick rapport idag om att vår uppfödning Alfas da Vinci har gått 1.31 på banan idag.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama