Sv: 08:orna!

Våran går lugnt och fint hemma :laugh: sköter sig och kämpar på, snart dags för introduktion till rakan och banan...premie planerad i slutet av sommaren..

Alfas Diamond premieloppar på Solvalla nu på onsdag, 31/3.

Men åh va kul :bump::bump:

Min har maxat gått en mil med några fartlekar i kropppen ska vi väl in till banan...trots sin storlek (163) så har han ruskigt lätt för sig...så 40 tempo drar han enkelt iväg, men distansen vet jag inte

min har vart i vagn 15 ggr nu. Hon är sent efter då jag köpte henne i julas, varken tömkörd eller ngt gjort med.
Sen har det halkiga vädret satt hinder för körning ett antal ggr.
Men men, hon får ta den tid det tar för sig. Vi har ingen panik.
Har även växt en massa och varit trött, så det har nog inte varit helt fel för hennes del heller med lite lugnt...

Idag har i fått besked om att Alfas Dimitri tränar 1.30 och ser mycket fin ut. Dock ska de pga hans storlek (han är en stor kille) träna på ett tag till innan de premieloppar honom.

Jag fick hem en 08a den 20e som jag håller på med nu. Typiskt nog drog hon av en sko och det ger mig lite problem då hovslagaren inte har tid och hon behöver skos om helt. Irriterande när stackars hästen typ klättrar på väggarna för att hon vill ut och springa.

Grattis!

Glömde ju, har ju en till 08:a
Hon är körd ungefär en månad, är lite tjurig och vet inte riktigt vad det går ut på, går bättre och bättre för varje gång. När hon stoppar benen rätt och börjar "trava" så känns hon fin.

Jag TROR (orkar inte kolla nu) att det är 2000 om de står i proffsträning och 1200 om de står i amatörträning.

En liten bildbomb från banjobbet idag med Rapp Stjernen

30711377.jpg

30711378.jpg

30711379.jpg

30711381.jpg

KL
Idag var vi med i 2-årsserien som startade för säsongen.
Vi fick spår två (fyra i volten, 6 hästar totalt ), han skötte sig bra och tog ledningen. Höll något lägre tempo (skulle gå 2,40) fram till upploppet, där fick han springa på lite grann utan risk för att underskrida idealtiden. Körde 2,44 1640m. Nästa gång blir om två veckor.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama