08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Jag har också varit på pay&jump idag, hade bara anmält mig till en 65cm men efter första start gjorde vi en omstart som sista ryttare och då fick vi bättre flyt och jag blev nöjd :D

http://youtu.be/O_1gf2JvzDk

Hon är flamsig och vinglig första start och vi är lite oense men andra start var jag lite mer bestämd och fick peta till henne på bogen till 4an annars var hon jätte duktig. Ingen unghästbana kan jag tycka men bra träning ;)

Men hallå missade ni min film? ;)
Tyvärr har vi bytt hoppträningsdag och då kommer jag inte kunna ha med min man som filmar så från och med nu kommer det inga fler från hoppträningarna.:(

nädå ;)
Tyckte hon såg väldigt glad och pigg ut ;)

Tråkigt att din man inte kan följa med nå mer. Själv åker jag nästan alltid ensam och det är lite tråkigt och ingen som kan filma eller knäppa kort...

Vi ska snart också ut på tävlig, en låghöjdstävling på 50 cm och 60 cm :D

*kl*
Igår var vi på dressyrträning igen. Jobbar mycket med att få fram och upp med nosen, lättare sagt är gjort ;). Hade även sporrar för första gången som hon inte reagerade nåt på :)

Lite bilder :love:

dsc_2684_515dcb1f9606ee3b804d9bfc.jpg

dsc_2839_515dcad9e087c35c89c0dfde.jpg

dsc_2690_515dcd74ddf2b31f517cf851.jpg

dsc_2786_515dcd9e9606ee3bb66f9a15.jpg

Senast ändrad:

Hon ser trevlig ut, blir nog bra med lite mer vana osv! :)

Hm kom på att jag måste fixa någon som kan filma när jag och Rappe ska på P&J! :)

Igår hoppade jag i ridhuset; ställde upp två hinder på 50 cm. Han vägrar inte eller bryter ut men klonkade till bommarna ett par ggr. Han skötte sig bra :)

Idag skrittade jag ut med en stallkompis. Red barbacka och Rappe skötte sig bra förutom en gång när han tvärvände när han fick syn på en tvättvinda med tvätt.. :p Han är så himla snabb för att vara så "mkt häst" och trots att jag hade fegrem runt hans hals att hålla mig i så gled jag av :angel: Höll mig dock upprätt pga fegremmen och höll kvar i tyglarna så han stannade. Han är ju rätt rund att sitta på så man sitter skönt men inte så "säkert" :p

*kl*

Nu är jag tillbaka efter den långa vintern! Gula faran fick vila en hel del pga snön, men tycks ha mått mkt bra av vintervila. Plötsligt har vi ett jämnt stöd och jämnare påskjut bakifrån.

Vi har kommit igång med hoppningen igen, och det kommer en bildbomb en annan dag när min kompis haft möjlighet att redigera lite.
Här kommer en sprillans ny bild på hur Racét ser ut nu för tiden;
P3315026edit.jpg

Tillägg: Det är en vän till oss som hopptränar & rider honom på bilden, så negativa kommentarer om ryttaren undanbedes.

Fint!

Jag satt och funderade hur det gick för er:)

Tack tack!

Vad roligt, tänkte att vi nog var helt bortglömda.
Det går hur bra som helst, förutom när hästkräket får för sig att man absolut inte kan dra tränset över öronen. Rekordet i tid är 15 minuter att få på ett hackamore - men skam den som ger sig!
Ja, och så har "vi"(läs;hästen) lärt sig hur man bockar med. Borde kanske inte stärka upp bakkärran? ;)

Nä inte glömda, en guling glömmer man inte ;)

Haha ja de hittar på nya saker när de blir starkare :D

Tack :)

Din häst ser jätte fin ut! :love:

What har vi fått nya buke smileysar? :eek:

Både igår och idag har jag tagit båda mina älsklingar ut på en ridtur (jag skriver båda fast jag står bara som ägare på ponnyn) Tog Stella som handhäst och hon fattade direkt och skötte sig utmärkt. Chelsea var super duktig som förstod min enhandsfattning innan jag blev mer bekväm och kunde rida med båda händerna plus hålla i grimskaftet. Duktiga 5 åringar :love:

20130404_163042_515dba3be087c35cb126765d.jpg

20130404_165110_515dba949606ee3b88d415f9.jpg

Det är så roligt att det går framåt med Stella :D

*kl*

Blev uteritt i solnedgången idag med Jac. Han var yster och glad :)

2013-04-05_193208_515f2aa9e087c319dd9d6b4e.jpg

Så kul att se Gulingen igen. :) (Och nya smiliesar!!! :banana: :laugh: )
Kul att ni är på G igen.

Jag följer med här i allas med-och motgångar, men hos mig händer inte så mycket ännu. Men så snart jag tagit mig förbi alla ursäkter (för halt, för hårt, för sent, för trött, för kallt osv...) så är planen att sätta igång igen nu. Hoppas på inspiration från Monty Roberts imorgon! Skall ner till Flyinge och titta på hans clinic/show. :)

Det är så roligt att det går framåt med Stella :D

Ja visst är det :)
Vi tar det lugnt och försiktigt har suttit lite på henne igen och det går bra, vet inte om jag skrivit det men vi har provat att skritta lite när jag hängde men då blev hon lite spänd så då stannade vi och jag gled ner och sen hoppade jag upp och satte mig istället och klappade om. Nu är jag ganska ofta själv i stallet så då kan jag inte hålla på med inridningen så det går sakta men säkert framåt. Snart snart snart kommer ni förhoppningsvis få se bilder på oss när vi skuttar runt :love:

Delvis kl

...och jag ska på Patrik Kittels clinic i Borås imorgon :D
Har redan ridabstinens här dessutom ;)

Vilken härlig bild!

Mooi- var clinicen bra? Jag hade gärna gått på den om inte Borås låg så långt bort från mig. Men jag ska på clinic med Andreas Helgstrand om två veckor och samtidigt få titta och klappa lite på min häst. Ridabstinensen kommer bli outhärdlig tror jag. Men snart ska han få komma hem igen! Gissa om jag längtar när jag läser alla era uppdateringar om hur roligt ni har med era hästar.

Kul att du tycker det. Ska försöka vara mer aktiv här igen - är så roligt att hänga med allas utveckling!

Vilken snygging:love:

sofiaspel: Vad härligt att kunna ta med ut båda så där. Brukar ha min hund (kopplad) med mig, så det kan var lite pyssel med att hålla båda ibland;)

KL
Tömkörningslektion igår då, och vad kan jag säga... Tara var väldigt duktig, eller ja det tyckte hon iaf, som visade vackert upp sina bästa luftkonster och hur fort hon kunde galoppera medan hon gjorde dessa. Att lyssna på matte fanns inte på världskartan. Inte förren hon själv kom på att det gick kanske en aningen för fort när bakbenen försvan under henne och hon satte sig på rumpan:o

Efter att hon hade gjort bort sig bestämde hon sig för att lyssna. Och instruktören kunde rätta alla mina fel jag har lagt till mig under åren som jag har själv lärt mig:idea: Men över lag är jag mycket nöjd med gårdagen och ska nu försöka få ihop en till grupp så vi kan ta ut henne igen.

Sitter på clinicen nu och den är skitbra :) mycket inspirerande -vill hem och rida!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka