08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

Förra fredagen var det egentligen meningen att Lovis skulle ha varit med på kvalitetsbedömningen, men det blev inget :( För ungefär en månad sen så blev en av våra andra hästar sjuk så pga smittorisk kunde vi inte åka ut å träna något med Lovis och valde då att stå över kvalitetsbedömningen. Jätte tråkigt, men det är så det är!

Hon har stått på bete nu och gör det fortfarande, men vi tar hem henne till helgen och ska då börja motioneras igen! Det behövs för hon är rätt rund om magen. Mamma ska få rida dem första passen på henne efter betet men nu peppar jag mig själv för att äntligen sitta upp på henne själv igen! Känns inte som att det är någon idè att bara dra ut på det, det går som det går och jag känner mig redo.

Ok, tråkigt att det blev så.

Nä det är ingen ide att dra ut på det för länge heller. Jag håller tummarna att det går bra när du väl sitter där igen :laugh:

*KL* I går satt jag upp på Gretan för första gången på åtta månader :D

428456_10151042207426001_529380420_n.jpg

KL

Calle med papiljotterna redo för morgondagen (haha, kolla in överläppen -han ser ut som en myrslok när det händer nåt spännande)

Papiljotterna_pa_plats_for_morgondagen.jpg

20477_1345906635.jpg

74% blev det idag på en häst som stendog inne på banan ;)
Fick bra kommentarer och det är ju alltid kul :)

Vad är det gränserna är nu? 78% för kval om placeringen är tillräckligt bra, och 80% för kval oavsett placering? eller 76% och 78%?

De 15% bästa går vidare om de uppnått 78% men alla med 80 och över går vidare. Får se om jag åker på ett till eller nöjer mig, beror på hur han känns framöver. Är ju inte säkert att det går bättre nästa gång liksom, men samtidigt fick han såhär bra 20 dagar efter att ha kommit in från betet

Har du löst kvalkort är det väl lika bra att prova, om inte annat är det ju bra träning! :)

Ska du visa på kvaliteten också?

Ja precis. Jag får se hur han känns framöver och behöver ju inte bestämma mig idag :)
Nej, kommer inte visa på kvalitet då jag tycker det räcker med dressyren, blir för tufft med hoppningen också -särskilt eftersom jag inte är intresserad av någon bedömning av hoppning på honom.

Kikade precis på equipe och jag blev totalt 3a -bara slagen av Stefan Jansson som blev 1a och 2a med 79,2 och 75,6%
Kommer film senare

Senast ändrad av en moderator:

Så fint det såg ut.:)

Imorgon skall vår lille iväg på kvaliteten i Plönninge. Får hoppas att han håller sig i skinnet och inte busar.:D

Har ordnat så att han ska få gå på "bete" hela september med en grupp andra vallacker. Blir bra för honom att få en lång vila nu efter sommaren.;)

Grattis till fina resultat för de som varit ute och tävlat och lycka till ni som ska gå kvalitets osv :)

Här jobbar vi på med ridningen. Jac är pigg och glad och håller på och lära sig vad som förväntas av honom. Han får dock stå ut med mindre manlig färgmatchning men han verkar tycka det går bra.. :D

img_2496_503b56ed9606ee324700789f.jpg

img_2447_503b572d9606ee3262007a4f.jpg

img_2462_503b5747e087c31933007ecf.jpg

Jobelle och jag har tränat två pass för tränare och ska träna 2 pass till innan hon får vila en sväng. Behöver få igång hennes egna bjudning mer, hon är ju så sjukt sölig i allting, man får ju till och med släpa henne runt när man leder. Har fått lite läxa att 'få igång henne' även från marken.

Fast kanske inte såhär på marken ;)
img_2470_503b5765e087c319410080c3.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 729
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 617
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 177
Senast: pepp
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka