Sv: 08rna del 6
Jo, jag är fortf. lite lyckrusig att det blev av.
Allmänt, så verkar Nalles situation ha förbättrats. Han kan komma i full galopp i hagen utan att det märks något "konstigt" - utom just när han bromsar in hastigt, för då kan det bli lite "stolpigt" bak. Han har också lite svårt med snävare vändningar - fr.f.a åt höger. (Tror jag det är...)
Det är främst i trav man kan se en rörelsestörning bak, men han släpar inte alls baktårna lika mycket som i vintras, och balansen verkar helt OK så länge som han är med i huvudet.
Det är när något oförutsett händer som han kan tappa balans för att bakbenen inte finns där han tror att de är. Det är också där risken ligger om jag vill rida honom. Han har t.ex en liten ovana att när man ber om trav ibland (på lina, sällan i töm) så skall han sänka halsen och ruska på sig. Då försvinner bakbenen ut i luften på honom, och han håller på att gå omkull. Inget lämpligt tillfälle att sitta på, med andra ord...
Vi får se hur det här med ridningen utvecklar sig. Med tanke på dödshotet förra sommaren/vintern, så var det här väldigt viktigt för mig.