08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Heja Stella! Kul!!
Vi har nu inte hoppat på över en månad. Trälat bommar till dess lede, men ffa jobbat med dessa bakben (och frambenen har vi stretchat efter varje ridpass efter tidigare tips i tråden).
Och jag ler stort för min eviga käpphäst när något inte går som det är tänkt; "Back to basics och finn ut vad som är orsak!"
Tycker du är jätteduktig med din häst! Jag hade nog inte ens vågat sitta upp på henne. :D

Heja Stella! Kul!!

Och jag ler stort för min eviga käpphäst när något inte går som det är tänkt; "Back to basics och finn ut vad som är orsak!"
Tycker du är jätteduktig med din häst! Jag hade nog inte ens vågat sitta upp på henne. :D

Det är verkligen så sant, det brukar oftast vara så enkelt :)

Hon är jättesnäll. Egentligen. Bara lite... överladdad ibland :p

kl

Jag ramlade av Kakan häromdagen, med buller och bång.
Provade ny sadel, hoppade en serie och i svängen efter gled sadeln runt, Kakan fick panik och skickade av mig rätt ordentligt. Så nu blir det inget rida på ett tag, aj, aj :(
Så kan det gå när an är klantig och inte kollar gjorden...

Grattis Olina!!!! Och vad fina ni är!

-> Team DL, inga små språng han tar! Jag hade INTE suttit kvar...

-> Popcorn player, skönt att det går bättre med "recerhästen". :)

Mitt egna skrälle får vila igen... Har fått problem med fötterna. De bara trasar sönder och sömmarna gnager genom hoven hela vägen ner så det finns inget att spika i. Hovis fick på skor men han är tight skodd och vinklarna ser inte ok ut så han får vila så får vi hålla oss på rakt spår ett tag sen. Skulle ju lämnat honom på utbildning i nästa vecka men skjuter på det. Trist som bara den när vi ÄNTLIGEN kommit igång efter alla skador. Skulle tro att detta är sviter efter förra årets skada, boxvila och medicin är nog ingen hit för hovar som redan är lite dåliga.

Nu får han enzion och fodertran (som jag även penslar med). Ska även testa filtboots för att tillföra mer fukt.

Filttofflor är kanon för torra spruckna hovar!
Ni kan inte limma skorna annars?
Hade ett jättefbl för en massa år sedan med skithovar. Drog av sig dojjor stup i kvarten o fanns aldrig ngt att spika i. Vi limmade rätt länge. De sitter ju inte 6v men de sliter ju inte på samma sätt heller :)

Jo limma kan bli ett alternativ, men då måste jag fixa en annan hage och det är inte det enklaste. Har massor av sten i hagarna tyvärr så jag är rädd att limmat inte sitter kvar. Ska kolla med grävare vad det kan kosta att rensa iaf endel av hagen från sten.

Har också hört gott om filtboots, har beställt och borde få dem i nästa vecka.

Nu är Jac hemma igen! Han var superlycklig och trodde nog knappt sina ögon när han klev in i sitt stall igen :D Bjuder på en bild när han kommit hem typ kl 22 :p

1208644_10151877425835948_1904173933_n.jpg

Jobelle trimmade jag en stund på stubbåkern igår, hon var både väldigt fin stundtals och lite trotsig och försökte slippa undan emellanåt. Men överlag är jag nöjd, hon är definitivt inte trög längre iaf, nu ska jag 'bara' försöka få ihop framåt med uppsamling också..

1238992_10151874558780948_989224467_n.jpg

Kl

Jaha, så är Stella oridbar igen.
Gick på transporten jättefint, luckan stängdes, no problemos. Min medhjälpare fick dock inte loss överluckan, så hon fick hålla Stella o jag stängde den långsamt o försiktigt. En sekund gick, sen utbröt tredje världskriget i transporten. Helt hysterisk, gick inte o få kontakt med. Försökte få ut min stackare ponny genom framdörren då Stella var över m framhovarna över henne. Sen var det som ngn tröck på en knapp o hon blev blickstilla. Fort tillbaka m ponny, fast m hästarna o sen åkte vi.
Skrapat upp huvudet o en linje längs m ryggraden. Allt ytligt o längs ryggen inte ens sår eller sprucket. Nga ytliga småsår.
Eg har hon ju inte gjort illa sig, men jag tänkte vänta ett tag m o lägga sadel på ryggen, då pälsen försvann.
Nåja, vi var ju nästan igång den här gången så det var väl inte mer än väntat.

*kastar mig in i tråden*

Förstår inte varför jag missar/glömmer -08trådarna! Har inte varit aktiv sedan de var småttingar tror jag O_o

Jag har för de som inte minns mig/tillkommit en egenuppfödd nollåtta e: Aerline H-Rambo-Caracas. Bestämde mig för sex veckor sedan när vi precis debuterat 120 för att lösa kvalpapper till Breeders och i söndags satt sista nollan och vi är nu klara för finalen :love:

Någon mer som ska vara med i Breeders/championatet? :)

Någon mer som ska vara med i Breeders/championatet? :)

Jag ska :nailbiting:

Smyger runt här och läser en del men har inte skrivit. Jag har ett 08-sto e. Homme d´Honneur-Lap Top.

119557013233.JPG

Jättefin (tycker ju jag :p ) så har anmält oss till ft-championatet (inte BT-ansluten) som går nästa helg... Det är tänkt som en liten extra semester då jag åker helt utan förväntningar. Det är inte så många anmälda, tror det beror på årets kvalregler (som iofs blev ändrade lite fem i tolv). Nåja, det ska bli en trevlig resa hoppas jag och jag är förstås skitnervös.

Va roligt - och spännande! GRATTIS!!!
Håller tummar och tår för er allihop!!!!
:banana: :banana:

KL*
Hemma med luftrörskatarr, host och talförbud samt en nio-dagars antibiotikakur. :( Så det lär inte bli tillfälle att utnyttja det vackra vädret till att träna med Nalle. TYPISKT! :mad: )
Hade liksom hoppats hålla igång bättre nu - fr.f.a som att vi ska på fortsättningskurs i "Säker häst" nästa helg.

Sist jag tömkörde gick det i alla fall ovanligt bra. La ut fyra bommar på stora volten som i en kompass. Nalle tyckte tydligen att det var en kul övning för efter något varv i skritt gick han självmant upp i trav och sökte upp bommarna. :) Höll sig m.a.o ute på spåret av sig självt! Det är nog första gången. :D

Senast ändrad:

*kl*

Nu hoppar jag med här i tråden (igen) :)

Jag har inte varit särskillt aktiv i just denna tråden pp många år trots att jag har föttupp båda mina -08 or själv.

Men nu har jag fått hem min lilla bebis från bete efter att ha varit utlånad sen han var 3 år... :o
Meningen var att han skulle stannat hos fodervärden, men ibland ställer livet till det så hon kunde inte ha kvar honom.

Så nu ska jag lära känna min prins igen på nytt, även om han nog kände igen sig igår när han kom hem igen :love:

Hos sin fodervärd har han gått som blivande tävlingshäst i körning.
Han har så klart blivit lite riden i både dressyr och ut i naturen också men jag vet faktiskt inte alls hur mycket han kan och var han ligger i sin utbildning.

Nu ska han först och främst få skor på fötterna som är väldigt korta efter betet och sen får vi väl ge oss ut och skritta igång och lära känna varandra :)

Kort info om pålle:
Namn Devil, kallas Lusen
E: sambesi- Steve's Friend **
Ca 175 cm plus.. :cautious:

Bild kommer sen när jag sitter vid datorn

Vad roligt med en till sambesi avkomma :)
Har ett sto född 08 efter honom.
Hon är e. Sambesi-Solid-Utrillo.

Vad roligt med en till hör i tråden :)
Dom e ju inte så många ;)

Vad gör du med din? Hur är den i temperamentet?

Några bilder?

Nu har jag varit ute på premiärtur på min lilla gunghäst!
Gud vad snäll han var! Mjuk och fin och med egen bärighet, kan gissa att det kommer från körningen att han bär sig själv.

Dock skulle jag nog behöva en vidare sadel... Suck... Detta sadelträsk...:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 668
Senast: miumiu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 584
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar