08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Trevligt. Hur stor är Racet? Benen på hon som rider ser så långa ut. (Ingen kritik! Bara undrar.) :)

KL*
Var på Säker Häst kurs del 2 med Nalle igår. Jätteroligt! Speciellt som att Nalle inte verkar bekymra sig över saker som fladdrar m.m. Helst vill han gå fram och undersöka noggrant. :D
Vi trampade på över pappersremsor, banderoller (i tyg) och ballonger på snöre. Mycket var repetition från i försomras men med en stegring av svårighetsgraden. T.ex att stanna över plastbandet och stå still medan det rörde på sig.
Roligast idag var att gå igenom ett draperi av palstband som fladdrade i vinden. Nalle tyckte det var lite äckligt när de svepte över ryggen på honom, men inte värre än att han bara sänkte ryggen och drog ihop sig.

Det enda "problem" jag hade egentligen var - besvärande nog - att få honom att "haka på" när vi skulle gå. Det hade inget med "hindren" att göra, utan mer hans brist på uppmärksamhet på vad jag gör.
Det var lite: "Äh, men vi har gått där flera gånger redan. Jag har ingen lust att göra det igen." :meh:

Sedan kan jag i viss mån förstå om han inte kliver på raskt när man går hemifrån och lämnar kompisarna för ett okänt äventyr, men det är ju egentligen ingen ursäkt för att leka bogserbåt.
Jag får väl plocka fram Dually-grimman och göra led(ar)övningar i paddocken nästa vecka! ;)

Ska se om jag kan lägga in en liten film...

Plastbandsövning

Senast ändrad:

Trevligt. Hur stor är Racet? Benen på hon som rider ser så långa ut. (Ingen kritik! Bara undrar.) :)

KL*
Var på Säker Häst kurs del 2 med Nalle igår. Jätteroligt!

Tack! Hah, det är ingen fara. Han är strax över 170 är vår gissning. Var 168 som 3 åring och är betydligt större nu, men vi har tyvärr inte tillgång till mätsticka. Ryttaren är dock 185 lång (bestående av mest ben) så det är därför det ser ut så ^^

Vad kul med säker hästkurs, även om du hade med dig en bogserbåt :)
Har han åkt iväg mkt innan? Tänkte att det kanske blir bättre med vana?

Idag har Racét startat en dressyrtävling. Han gick Lätt C:1 på 61,85% vilket gav honom en delad 4:e plats (av 8 starter). Vi är nöjda och glada med höstdebuten! :D

Idag är jag så glad så jag vet inte hur glad jag är!

Har varit och tävlat med Jobelle och jag fick en helt magisk känsla när allt bara klaffar, bra rytm, perfekt bjudning, bra språng, lätt att rida vägarna och vi var felfria! :bump:
Hon var så rolig att rida när hon gick som idag :D

1238244_10151907686700948_1900865833_n.jpg

Tack! Hah, det är ingen fara. Han är strax över 170 är vår gissning. Var 168 som 3 åring och är betydligt större nu, men vi har tyvärr inte tillgång till mätsticka. Ryttaren är dock 185 lång (bestående av mest ben) så det är därför det ser ut så ^^

Vad kul med säker hästkurs, även om du hade med dig en bogserbåt :)
Har han åkt iväg mkt innan? Tänkte att det kanske blir bättre med vana?
170?! Allvarligt??!! Ha ha! Han ser inte så stor ut. Tror inte att jag har sett en så stor häst någon gång med en ryttare vars ben ser så långa ut. Festligt!
Och grattis till en rolig höstdebut!

Nja, han har varit lite här och där, men visst bör det bli lättare att gå hemifrån ensam om vi tränar mer på det. Han har egentligen inget emot att gå på utflykt. Huvudproblemet ligger i att han inte riktigt känner att det är så väldigt viktigt att vara på alerten för mina anvisningar. På gott och ont så har han ärvt sin mors flegmatiska inställning till livet och det går igen i nästan allt vi gör. :meh:

@Mitrolle
Jättegrattis!!!! Va roligt!!! :)

@Deimion
Tycker också att gräsbilderna var härliga!

170?! Allvarligt??!! Ha ha! Han ser inte så stor ut. Tror inte att jag har sett en så stor häst någon gång med en ryttare vars ben ser så långa ut. Festligt!
Och grattis till en rolig höstdebut!

Nja, han har varit lite här och där, men visst bör det bli lättare att gå hemifrån ensam om vi tränar mer på det. Han har egentligen inget emot att gå på utflykt. Huvudproblemet ligger i att han inte riktigt känner att det är så väldigt viktigt att vara på alerten för mina anvisningar. På gott och ont så har han ärvt sin mors flegmatiska inställning till livet och det går igen i nästan allt vi gör. :meh:

Hah, nä han gör inte det med den ryttaren - men när man står brevid så är han stooor.
316967_10150328241476707_345803756_n.jpg
<- Som 3:åring med en 10cm kortare ryttare. Vet inte om man får lite bättre uppfattning där. (Den riktiga ägaren, alltså tjejen som jag delar med, som sitter på)
Tack förresten :)

Hah, nåja. Det är ju skönt när de inte stressar upp sig iaf. Det låter ju som att det går att jobba bort i längden :) Och det är ju alltid så tycker jag, är man supernöjd med en egenskap på ett ställe tycker man den är jobbig någon annanstans..

Grattis. Så roligt när allt blir perfekt.:D
KL
Idag skall äntligen dottern hoppträna med vår. Har inte gjort det sedan i juni då han skadades. Undra om han kommer ihåg hur man gör:o

Jag är helnöjd. Resultatmässigt inget att skryta med men vi hade roligt och det var en trevlig resa :). Dressyren helt ok men red bottendåligt i hoppningen och rev 2. Terrängen kändes jättebra. Som glad amatör känns det som godkänt i alla fall. Tyvärr är resultatlistan lite tokig. Fel kön färg och ålder. Fel grundbedömning i hoppningen. Har sagt till och kanske ska de ändra om det går?!

Nu får man längta många månader till säsongen är igång igen.

Fast en liten välförtjänt vila får hon nu :D

*kl*

En liten uppdatering från oss. I söndags var vi och tävlade dressyr igen, denna gång red vi ihop 64,828% och det är jag så himla nöjd med men tyvärr fick vi ingen placering men jag är lika nöjd ändå med min häst :love::love:

Igår var det tisdagsträning och sista gången för mig ute, nästa vecka kan jag inte sen ska vi vara i ridhus. Lite tråkigt men samtidigt lite skönt med.

Några bilder från träningen samt en liten travfilm.

dsc_0974_5239f8079606ee260386379e.jpg

dsc_1021_5239f86ce087c3369c7ad883.jpg

dsc_1065_5239f8cbe087c332f5bcf05a.jpg

Filmen
http://www.youtube.com/watch?v=aO7sfZcKbFg&feature=youtu.be

*kl*

igår har vi varit på Devils första hoppträning ever (han är inte in hoppad mer än nån pinne i skogen)
Han skötte sig väldigt bra och tyckte det var roligt!
Vi hade markarbete med bommar och små kryss så det var därför jag tog med honom (så ingen tror att vi hade värsta hopp passet)

Lite bilder på en glad skit :)

null_zps429de100.jpg
[/IMG]

null_zps2d88d4d4.jpg
[/IMG]

null_zpsc70b5b8b.jpg
[/IMG]

null_zps3c9d98b3.jpg
[/IMG]

Liten filmsnutt på hur dagen började :)
http://i1138.photobucket.com/albums...31B0E4-76856-000015D74E537274_zps47891e53.mp4

Hehe, det var han också!!
Bock och bus och pip ;)

Men han har nog aldrig sett kavalettibommar innan så han visste inte riktigt vad man skulle göra med alla dom :nailbiting:

kl
Idag blev det ett litet pass på ängen, lite spännande då Calle vilat i 3 veckor pga att han skojat till det lite i hagen och troligtvis trampat snett :meh: Men han skötte sig strålande. Tyvärr blev det väldigt suddiga bilder då kameran inte riktigt ville vara med när ljuset skiftade mellan sol/skugga + kvällssol.

dsc_0078_523b40d5e087c36cb23af5fa.jpg

dsc_0033_523b40e8ddf2b364e04613e4.jpg

dsc_0074_523b40f89606ee5aeb0751aa.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 721
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 586
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar