07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Igår styrde jag Barracuda själv för första gången.! Min granne höll oss på lina men vi startade, stannade och svängde alldeles själva!

Superkul att läsa om alla duktiga "bebisar"!

Idag har jag tömkört och dubbellongerat lilla Queenie för första gången. Hon skötte sig utmärkt efter lite missförstånd i början. Sökte sig fint neråt när hon väl tog stöd och jobbade på. Lite tråkigt underlag dock... Imorrn blir det nog en liten ridtur! :)

Nu har även Amazing fått skor fram! :D

Hon gillade det inte alls i början (hon blev nervös för att förra hovisen rappade till henne med en tång i magen, hon fick åka hem snabbt vill jag lova! :devil: :mad:)

Men tack vare att vår nya hovis var så otroligt lugn och trevlig :bow: :love: :bow: :love: så stod hon lugnt nästan hela tiden! :laugh:

Vad roligt då kan du komma gång ordentligt:) Vad är det för hovslagare du har?

För mig känns det nästan meningslöst att ha slagit på skor fram eftersom jag inte vet hur det blir med 3-årstestet nu. Men, men dom sitter där och får sitta tills nästa skoning:)

Ja det ska bli så skönt, är galet peppad för att verkligen få igång henne nu! :D:love:

Sök på Arnessons hovslageri så hittar du honom (och hans lärling som var med), herregud vilken bra hästkarl! :love:

Ja fy attans om du ska missa detta pga sjukdom, så typiskt! :(

Ja det är typiskt men, men vi får satsa på att komma ut på lite tävlingar nästa år som 4-åring:) Han är ju inriden iaf och det har han skött med bravur:)

Det är din det är travare i va?

Jag har ridit min treåring 3 ggr nu. Det största problemet har varit att få henne att gå - haha. Jag har ingen som hjälper mig och det gör inget enklare. Lyckades i alla fall trava senast även om det tog lite tid.

Ja det är sant! :laugh:

Amazing är ju positiv till allt arbete och när vi jobbar ger hon allt, så jag tänkte flyta på vågen och jobba klart med inridningen nu innan hon får sommarlov ett tag! :laugh:

(Tänkte rida & löshoppa en hel del även i sommar)

Längtar tills hösten när det är dags för uppsutten inhoppning! :d

Ja, det ska bli gott när dom kommer ut på bete:)

Ja, det ska bli kul att börja hoppa lite sen. Vi har gått över lite cavaletti och det har gått fint iaf och diken har vi hoppat över när vi varit tvugna och det har han ju klarat av :D Men det roligaste ska nog bli när man kan hoppa terränghinder! Har lagom höga stockar på 50-70cm hemma! Perfekt för en fegis som mig:p

Ja, jag tror att det blir en underbar sommar, tänk att få rida ut mitt i sommaren när det börjar skymma men ändå bara blir sådär halvmörkt och ljmmet! :love:

Jag kan tycka att det är lite läskigt med terränghinder, jag gillar bommar i glada färger bättre! ;)

Senast ändrad:

Åh typiskt! :)

Testa att linlöpa henne innan du rider, då kommer hon igång lite! Men det kanske du redan gör? :)

Nej inte jag heller, fast att jag har hjälp! :laugh:

Nu vet jag inte hur din är men min är världens bockprinsessa tills jag kommer upp i sadeln, då tar hon helt plötsligt på sig "jobbuniformen", men linar henne ändå för säkerhets skull! ;):D

Men du har väl inte din häst helt ensam? Annars kanske du kan få dit en kompis som kan rida nån av de andra hästarna (!?) för lite draghjälp? :laugh:

Jag känner ingen tillräckligt intresserad av att rida för att åka hem till mig i obygden - och skulle nån förbarma sig vore det en engångsföretelse. Sen tycker jag gott hon kan lära sig utan draghjälp.

Jag tycker också att man bör kunna rida ut själv (hästen ska ju vilja vara med dig som sin ledare och vän)

Men om din häst är osäker och det inte blir bättre så kanske vänner vore ett BRA alternativ! :)

(Om du förstår vad jag menar, du känns så negativ)

Senast ändrad:

Hon är riden tre gånger, jag har inte ridit ut än. Ute vill jag gärna ha draghjälp men gas och broms vill jag funkar innan jag rider ut på så unga hästar. Hon är inte osäker, hon har bara inte lärt sig framådrivande hjälper än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Lavinia
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 584
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 328
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka