07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Ah jag vet! :crazy:

Jag var ju där o red för syrran häromdagen (hon rider lektion men fick reda på i skolan att hon skulle stanna kvar med ett par för att fixa en dans och hann inte hem till lektionen) och mitt under lektionen säger dom att hästarna har kvarka! :eek::mad: (samma reaktion som dig! ;))

Gott liksom, tänk om dom glömt av o säga det! Min lilla och ett dräktigt sto på gården, toppen! :cool:

Men jag åkte ju hem o skrubbade mig som attan, o alla kläder direkt in i maskin så jag tror inte att jag förde med mig något!

Grattis!!! Vilken liten darling :love:

Måste kännas otroligt skönt nu när allt gick så bra, hoppas ni kan glädjas åt den lilla krabaten även om han var oplanerad :)

Åh sicken söt! Vilken tur att allt gick bra!:love:

Min häst har blivit snorig och har hostat några gånger:cry: Hoppas verkligen på att det är en vanlig förkylning och att vi inte har dragit med oss kvarkan hem:crazy:

Men just nu får vi väl ställa in oss på att det är kvarka och kommer därmed inte röra oss utanför väggarna på 3 månader:cool: Ingen glad dag men man kanske inte ska måla fan på väggen, ingen annan häst i stallet är snorig och hostar som tur är!

Grattis till en lyckad fölning! :banana: Då kan man rent genetiskt konstatera att pappan inte kan vara svart till färgen.

Senast ändrad:

Hej . Skriver inte så ofta i tråden men följer den regelbundet. (skriver desto längre när jag väl skriver;))Det är verkligen roligt att läsa om andra 07 och erat arbete med dem. Får en hel del inspiration trots att vi inta har kommit så långt som många av er andra. Har suttit på min lilla herre några gånger utan problem och börjat löshoppa lite nu när snön försvunnit. Planen är att ägna tiden fram till sommaren till allmän styrketräning (för oss båda)i form av prommenader, tömkörning och löshoppning, kombinerat med korta små ridturer i naturen. Är lite rädd att tappa frammåtbjudning och balans om han är för svag när jag börjar kräva lite mer från ryggen. Hans, utan ryttare,väldigt välbalanserad storebror tappade mkt av det när jag började rida så jag är lite rädd för en repris... Några tipps?

Trist med kvarka misstankar:( Min lilla hade misstänkt kvarka i vintras. Men efter provtagning visade det sig som tur var vara en annan streptokocker och han blev aldrig särskillt dålig.Dessutom klarade de andra hästarna i stallet sig helt.

Grattis till att allt gick bra och det lilla nytillskottet :laugh: Ett missat treårstest spelar ju inte så stor roll på lång sikt och ni har säkert kommit "i kapp" till nästa år.

Jättegrattis! Skönt att allt har gått bra!

Idag vara jag och Luxus iväg och tränade för andra gången. Det blev ett nytt ridhus eftersom vi nu var på Landskrona Ridklubb. Han skötte sig super! Väldigt mycket snackande men höll sig ändå i skinnet. Det var ett ganska rörigt ridhus med ingångar på båda kortsidorna och en läktare en bra bit upp på ena långsidan. Dessutom hade vi massa publik men det är bara kul, speciellt när de säger hur fin han är :angel: :D

Anette tyckte att han verkligen hade blivit finare sen sist, att han jobbade mer över ryggen och tog bättre för sig i galoppen (den är nästan för rund ibland...). Vi har precis börjat rida ut och det märks. Tyvärr har vi väldigt dåliga utridningsmöjligheter för unga hästar. Det är massa trassel i början av rundorna vilket inte känns super när man sitter på en unghingst om det skulle hända något. Men just nu kan vi iaf rida på fältet där det är jättefint. Det är ändå bara två veckor till treårstestet och sen drygt två veckor till innan han ska till betet.

I morgon är det löshoppning, näst sista gången innan testet...

Ett tips är att ta det lugnt och inte kräva för mycket av dom. Hästar med dålig framåtbjudning tycker jag man ska rida ut i skogen och gärna i sällskap så dom lär sig trampa på:)

Nej, kvarka är aldrig kul. Men han har ingen feber och han är lika pigg som vanligt och jag lyckades inte provocera fram någon hostning och han är än så länge inte svullen. Så vi får hoppas på det bästa att han bara har en vårförkylning:) Vilken tur att din inte hade det!

jag håller alla tummar jag har för att det inte är någon kvarka!!

Vi jobbar på var iväg och red en sväng igår och idag har vi lös hoppat lite bara mindre men vi har byggt upp ett bra självförtroednde nu ska vi bara höja lite sen är vi redo för treårstestet.
Bjuder på lite bilder helgen till ära:)

DSC00579.jpg

DSC00585-1.jpg

DSC00589-1.jpg

DSC00601.jpg

Tack alla.
Båda verkar må bra och vi var ute på liten promenad i dag och den lilla visade spring i benen.

Vacker mamma (känns konstigt att skriva så när hon är så ung) och vacker son! :laugh:

Har lillpojken fått något namn?

Det ser jättetrevligt ut:D Kommer gå jättebra för er på 3-års!

Plutten hade 37,6 i temp idag och hostade bara en gång när jag var där. Är pigg och go som vanligt. Hade pyssel dag med honom idag och använde ungefär ett kg glansspray för att borsta ut hans deadlocks svans:D En riktig mysdag har vi haft!

Charlotte: Dom ser bedårande ut! Hoppas att du får reda på vem pappan är!

Petra: När får vi se kort på din donna? Spänande att se hur hon har utvecklats:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Lavinia
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 584
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka