Sv: 07rnas tråd nummer 6.
Har inte skrivit om min på hundra år (var väl i version 1 av den här tråden senaste typ), har inte funnits så mycket att skriva om heller men har läst om era.
Jag har en liten Zoe efter Hip Hop, med betoning på liten. Är bara 152-153 fram vilket hon varit i snart ett år så jag hoppas på massa centimetrar i sommar.
Vi har inte gjort så mycket just då hon varit liten och matte lite lat och inte har någon brådska. Hon ska inte heller visas.
Idag dock så red vi ut för första gången. Har skrittat själv i paddocken ett par gånger men tyckte sist att hon var lite för bakåttänkande så jag gav mig på den ryska rouletten att rida ut, själv. Det var sjätte gången jag satt på henne. Haffade dock en person i stallet som fick gå med. Nu blev det iaf fart på henne.
Tog en runda som vi promenerat, tygelkört och tömkört några gånger. Dels så red vi bort från mamma och kompisar, sen var det skällande hundar i lina på en tomt och så en smal passage mellan en bil och ett träd som vi klarade utmärkt utan vare sig knä eller lackskador.
Sen skrittade (eller halvtaktade) vi en bit i skogen innan jag satt av, tyckte det räckte, sen promenerade vi resten av rundan. Där fick vi göra oss smala för passerande bilar och vi fick sopbilen efter oss som sen när den passerat oss blev tvungen att backa och de där bilarna piper ju så där kul när de backar. Ingenting satte henne ur spel dock. Hon var pigg, framåt, på tårna och uppmärksam på ALLT men aldrig nära att "flippa". Så sådär kul har vi haft det idag och jag är ffa väldigt stolt över att hon inte vände 180 grader och drog när hundarna började tokskälla även om hon blev mer än spänd (liksom matte).
Tänkte sitta på henne ett par gånger till, någon löshoppning och sen lite vila och köra en sväng till i slutet av maj början av juni och sen sommarlov där jag hoppas att hon växer till sig rejält både på höjden, bredden och längden.