Sv: 07rnas tråd nummer 6.
Ahh! Nu har jag också hittat hit! Det tog ett tag innan jag kom ihåg att den gamla tråden blivit för lång...
Kul att läsa om allas pållar igen!
Charlotte1975: Vilken bedårande fölis!
Härligt att allt gick som det skulle, duktig mamma som klarade allt själv!
Här har det varit ganska lugnt, fram tills idag! I fredags var vi ute på en kort promenix och slafsade genom vatten, på lägdorna intill gården har det blivit jättestora pölar, alternativt mindre sjöar. Jag ledde Queenie rakt igenom dem, bara för att upptäcka att vattnet var allt annat än varmt och definitivt inte grunt! Blöt in på bara skinnet, men hästen tyckte det var jätteskoj!
Så idag blev det ridning! Red tillsammans med stallägarens dotter till vattnet igen, och lilla hästen klev (efter lite övertalning) i och stod och plaskade och hade jätteroligt! Ett tag verkade det som om hon trodde att hon kunde göra som på Lambireklamen och dricka upp allting...
Efter en mindre rolig skogsväg kom vi ut på lägdan igen, och satte lite fart - Queenie har visat sig vara en riktig räserponny och gillar att springa! Vi fick till båda galopperna för rätt hjälper direkt och kunde både samla och länga lite i både trav och galopp. Hon är GRYMT rolig att rida! Fantastisk känsla när allt bara klaffar! Tror inte syrran får henne sen, kommer baka in henne nånstans och gömma undan henne i en vrå...
Har bestämt med stallägarens dotter nu att försöka rida Queenie tsm med J så ofta jag kan. Kommer bli ca 3-4 gånger/vecka vilket är ganska lagom.
Queenie tycker det är jätteskojjigt!
Innan vi gav oss iväg!
Ute i vattnet!