07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Ne pälsglans är ett måste i vissa lägen:)

Ja det måste du verkligen!!

*kl*

I fredags kom Tobbe hem från "skolan". Tyvärr flög jag av min 4-åring igår och är ganska justerad så jag har inte kunnat ge mig på att rida men idag så longerade jag lite mest för att känna på det, sen fick han springa lös lite grann också.

Tobbe i "skolan", dag 21

Tobbe från idag

Vad skönt att allt gick bra med fölningen. Hoppas att det känns lättare för dig nu när underverket är här. Det blir ju inte alltid som man planerar.

På lördag ska jag förhoppningsvis komma iväg och löshoppa Nova. Det har blivit inställt varje gång innan pga för få anmälningar. Håll tummarna för mig att det verkligen blir av nu så ska jag försöka filma eller ta lite kort.

Idag har min pärla löshoppat hela 1,10! :love:

Första språnget:
100418-001_84323071.jpg

90 cm:
100418-002_84323142.jpg

100 cm:
100418-003_84323216.jpg

110 cm:
100418-004_84323315.jpg

Ariel tyckte att det var superkul och matte är sååå stolt. :D

*kl*

Idag var vi och löshoppade på annan plats och för annan tränare än förut (efter katastrofen). Hon var väldigt bra och skötte allt precis som jag ville. Fick understödja överdrivet mycket först för att han skulle hitta framåt-läget igen men sedan gick det finemang. Hoppade som han bör senare (även om det inte var exakt så prydligt som det kan bli) och oxern låg på ca 120.

Nu har vi löshoppning nästa lördag och även söndagen därpå (kl 9 på kvällen, jag kommer direkt från en fälttävlan 3,5 tim hemmifrån så hoppas verkligen inte att terrängen startar för sent, då hinner jag inte, men det blir en 04.00 till 23.00 dag med hästarna om jag räknat rätt, då är man rätt mör sen).

Ahh! Nu har jag också hittat hit! Det tog ett tag innan jag kom ihåg att den gamla tråden blivit för lång... :D Kul att läsa om allas pållar igen!

Charlotte1975: Vilken bedårande fölis! :love: Härligt att allt gick som det skulle, duktig mamma som klarade allt själv!

Här har det varit ganska lugnt, fram tills idag! I fredags var vi ute på en kort promenix och slafsade genom vatten, på lägdorna intill gården har det blivit jättestora pölar, alternativt mindre sjöar. Jag ledde Queenie rakt igenom dem, bara för att upptäcka att vattnet var allt annat än varmt och definitivt inte grunt! Blöt in på bara skinnet, men hästen tyckte det var jätteskoj!
Så idag blev det ridning! Red tillsammans med stallägarens dotter till vattnet igen, och lilla hästen klev (efter lite övertalning) i och stod och plaskade och hade jätteroligt! Ett tag verkade det som om hon trodde att hon kunde göra som på Lambireklamen och dricka upp allting... ;)

Efter en mindre rolig skogsväg kom vi ut på lägdan igen, och satte lite fart - Queenie har visat sig vara en riktig räserponny och gillar att springa! Vi fick till båda galopperna för rätt hjälper direkt och kunde både samla och länga lite i både trav och galopp. Hon är GRYMT rolig att rida! Fantastisk känsla när allt bara klaffar! Tror inte syrran får henne sen, kommer baka in henne nånstans och gömma undan henne i en vrå... :D

Har bestämt med stallägarens dotter nu att försöka rida Queenie tsm med J så ofta jag kan. Kommer bli ca 3-4 gånger/vecka vilket är ganska lagom. :) Queenie tycker det är jätteskojjigt!

Innan vi gav oss iväg!
30793596.jpg

Ute i vattnet!
30793597.jpg

Tack alla för snälla ord och tillrop! Det värmer ett mattehjärta. :laugh:

Hoppryttaren i stallet var dessutom väldigt sugen på att tävla henne så småningom, så vi får väl se hur det hela slutar. :p 1,10 är ju medelsvår för c-ponny, men det är ju liiite skillnad på ett hinder och en hel bana med klurigheter. ;)

Däremot är jag hopplöst dålig på dressyrridning. Har ni några tips på bra övningar och hur man så att säga lägger upp ridpasset med småttingarna? Letat i litteraturen men inte hittat något matnyttigt. :( Tar gärna emot boktips eller länkar! :bow:

Ja, vad fint hon hoppar. Jag får så dåligt samvete för att jag gör så lite med Qvintus. Oj oj.....

Hälsning Maja

På söndag ska vi iväg på vår första träning! En 30 minuters dressyrträning, ser mycket fram emot det! Och på lördag ryker manen... ;)

Nä men inte ha dåligt samvete heller! Vi har ju häst för att det är roligt och fördelen med unghästar är ju att man kan ta det lite pö om pö när tiden finns.

Jag har ju aldrig jobbat så här regelbundet med Ariel tidigare och även om det förstås är superkul, så märker jag ju att det inte är nödvändigt när de är små. Det är värre när de skall byggas upp i riktig tävlingskondition. :p

Såhär bra gick det att ta kort när jag skulle ta in mina lerhögar idag:D

30807370.jpg

Efter borstning och temptagning så fick Plutten gå ut i hagen är jag tömkörde den andra:) Han såg liten och ensam ut där ett tag..
30807375.jpg

Stackars lille! :p:p

O föresten, hästen jag red på var sjuk! :eek::mad:

Hoppas nu verkligen inte att jag fört med mig någon smitta hem! :crazy:

Haha jag tror inte att det går någon nöd på honom. Han är lika pigg som vanligt och ska prompt ha grimskaftet i munnen och leda den andra :p Sen drog han allt några repor i hagen så han är allt annat än döende iaf :D

Usch då det var inte kul! Vi har ju iaf inte varit i närheten av hästarna. Men vi får hålla tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Lavinia
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 584
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 328
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka