Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anledningen är flera.
Dels har jag inte tiden att träna/tävla mer än en häst åt gången och jag har ett sto som ska ridas igång nu i höst och börja tävlas till våren.
Dels är det för att jag tycker den här hästen är väldigt trevlig, har bra gångarter och hög ridbarhet, och jag har ägt mamman till henne så jag tycker det vore roligt med en avkomma efter det här stoet, och kanske sälja stoet sen istället och behålla avkomman.
Jag tycker om när alla hästar i stallet "har en uppgift" om du förstår vad jag menar. Avelsston ska vara dräktiga, ridhästar ska tränas/tävlas och unghästar ska växa, leka och ha det bra.
En treåring som jag inte har så mycket tid att vidareutbilda/träna och som dessutom ska växa lite till, tycker jag det är bra att passa på att ta ett föl. Givetvis måste det ju då vara ett sto man tror passar i avelsboxen, annars är det ju ingen vits
Hade jag inte haft det andra stoet att sätta igång i höst så hade det nog inte blivit någon betäckning.
Så det var alltså inte för att inte äventyra en framtida tävlingskarriär
Fick tummen upp för inhoppning, så tisdag eller onsdag nästa vecka smäller det! Då kommer jag hoppa min äldre häst och T hoppar Ariel. Så roligt!