Sv: 07rnas tråd Del 8
I går (i förrgår om man kollar klockan, jisses vad mycket den blev fort!) så fick Amazing bara vila för att ladda inför idag... (igår
)
Jag longerade henne för att värma lite och hon studsade mer än någonsin
, alla i stallet tycker att hon är så härlig och häftig (mest fina gammelhästar i stallet
) och taggade loss som bara den för att hoppa! (Hon blev såklart uppspelt av de andra hästarna också!)
Sen hoppade vi ett par låga språng runt 80cm för att värma och A skuttade över, busade mest och drog ett par repor genom att smita!
Tack o lov hoppade hon inte ur paddocken utan busade bara, höjde upp och då blev hon mer fokuserad! Hon är ju som de flesta, hoppar bättre och bättre ju högre det blir! (Eller bra hoppar hon alltid, men tar det på allvar kanske man ska skriva)
Vi slutade på ungefär 140cm, högsta hon hoppat!
Om vi räknar bort när hon smet ur paddocken...
Jag höjde från ungefär 120cm så hon var inte helt fokuserad på höjden första hoppet och nuddade överbommen aningens, men absolut inte mycket!
Men andra hoppet var hon bra över!
Det är så galet mycket kraft i henne, och runda fina hopp, inget meshoppande här inte!
Har två filmsnuttar som pojkvännen hann med, ska se om vi får upp dom!
Och sen skuttade vi av henne på låg höjd igen + lite longering i trav för att komma igenom kroppen och en lång avskrittning, men hon var inte alls svettig, bara varm! Hon var verkligen SÅ DUKTIG
och så nöjd hon själv var, hon älskar verkligen att hoppa, det lyser om henne när hon ser bommar!
Imorgon blir det givetvis vila och lördag kanske vi tar en promenad, och söndag är jag sugen på att rida!
Hur lägger alla andra upp vila? Jag känner att jag och Amazing har gått lungt men dock inte långsamt framåt och pga våra kassa möjligheter i förra stallet så är jag nu sugen på att verkligen komma igång med kontinuerlig ridning så att vi håller igång hennes form, men vill ändå behålla ett sommarlov för henne såklart!