Sv: 07rnas tråd Del 8
Nu kommer det lite uppdatering från oss igen vi har haft en väldigt tuff vecka nu, med mycket svett, gråt, grus och rodeo. I lördags gick det käpprätt åt skogen djävulen i hästen vaknade och inom loppet av 15minuter hade han fått av mig två gånger....
I söndags åkte vi till ridklubben för att rida i deras ridhus utrustade med lina, medhälpare och andra bra att ha saker kommer upp och sen smäller det går inte att få kontakt med honom överhuvudtaget totalt låst, lyckas ta mig av innan jag blir avslängd igen.
Imåndags (igår) fick vi hjälp av tränaren som hade honom i lina och långpisk och mig på ryggen med tyglar och halsrem, och uppkom jag och sen brakade helvetet lös, men vi lyckades hålla honom (läs tränaren lyckades hålla honom och jag lyckades hålla mig kvar), men efter hand slappnade han av och i slutet red jag själv i samtliga gångarter med god bjudningmen tränaren hade säkerthetssnöret på (longerlinan).
Idag fick vi hjälp igen och idag visade han inga tendenser alls vi checkade honom på linan i alla gångarter och sen tog vi bort den och jag fortsatte rida själv och det gick bra, inga protester och inga hallelulja-moment, men med en bjudning vi inte sett tidigare nu ska vi bevara den och på torsdag ska jag rida själv helt, dock med mamma som markassistans och tränaren nåbar på telefon.
Till en helt annan rolig sak är att jag nu fått boxplats på en anläggning 6km ifrån där jag bor, med ridhus och ridbana har tillgång till boxen från den femtonde men flyttar förmodligen honom inte innan vi sätter igång efter sommarvilan! I dagsläget har jag honom hos mamma och pappa 16km bort utan tillgång till varken ridbana eller paddock så det är enormt mycket körning nu både med och utan släp.
Gällande bete så går han sedan denna vecka ute dygnet runt och kommer ridas till den 29maj då vi ställer honom i fem veckor vilket gör att han flyttar till nya stallet och sätts igång inför kvalitéts och championatskval första veckan i juli.