Sv: 07rnas tråd Del 8
*kl*
Idag har Cero fått sin första riktiga hoppträning
Vi avslutade med en bana på 6 hinder, räcken och oxrar på 50cm och sista räcket på 70cm!
Han flög över allt jag styrde mot, så himla duktig! Galoppfattning från skritt i slutet, han blev så taggad ^^ Fin bjudning hela tiden och verkade tycka det var jättekul, visst kom han fel ett par gånger men löste det super!
Mamma tog bilen till träningen, så hon tog sadeln i bilen så jag skrittade barbacka hem, han taktade första kilometern men de sista hundra meterna började han fatta att han jobbat rätt hårt
Så då satt jag av och han fick lunka hem. Efter en massa mat fick han stå och beta en stund innan han fick gå tillbaka till hagen.
Egentligen sa jag så att om det gick bra idag så skulle jag anmäla till banhoppningsträningen på söndag, men med lite eftertanke så gör jag inte det. Det gick jättebra idag, och jag tror det räcker på ett tag nu, och dessutom ska det bli taskigt väder på söndag och då flyttas det in i ridhuset där Cero inte har någon bjudning alls. Men, han är ju inte ens 4 år än, det kan vänta länge!
3 veckor kvar tills sommarvila för Cero! Då hoppas jag att han går upp i vikt, för nu ligger han stilla men går inte upp..
När han kom till mig vägde han 330kg.
Som max har han vägt 400kg, då var han i jättefint hull och musklad.
Nu 360kg...
Får lucern, soja och havre + mineraler och nypon för ledernas skull. Ska öka lucernet ytterligare och se om han orkar äta upp.