07:ornas tråd Del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd Del 8

Åh vad ni är duktiga! Jag är för feg för att hoppa terränghinder... :angel: Visserligen vanliga hinder också... :p haha!

Din har verkligen underbar inställning, "YAHOO" såg han ut att säga! Vilken riktig gummiboll! :laugh:

Nä men gisses va duktig han var! Ser ut att bli en kanon fälttävlanshäst!

Allihopa; tack så mycket!

Han var lite misstänksam först, stannade ett par meter ifrån de första hindrena och checkade läget innan han ville hoppa. Men efter ett par språng så började han förstå att det här var bra grejer. Att få hoppa i full fart och dessutom få massa beröm efter varje gång, det gillade han. Så mot slutet verkade han tro att han var en tiger på språng, och han kände sig väldans cool när han fick galoppera genom vattnet så det sprutade runt hovarna, blev ett par väl tilltagna bocksprång av glädje när vi skulle sakta av efter :D

Inte så man kan tro att den här saknade egen framåtbjudning och var omöjlig att galoppera utan draghjälp för mindre än ett år sedan :p

:bump:GUD SÅ DUKTIGA NI ÄR!:bump:
värst utav allt är att ni får det att klia i terrängtarmen! Jag som inte fått till galoppen än hellre inga bommar ännu!
Kul att följa!

Den 15 maj har anläggningen i närheten en träningstävling, där allt överskott går till barncancerfonden. Jag funderar på att ta mig igenom en bana på Cero, 30cm var det lägsta och det borde vara lagom :) Kul grej för en bra sak!

Bara för att många skulle skämmas, så funderar jag på att rida i rosa outfit :D Har ett babyrosa schabrak till Cero, nosludd till hackamoret och så har jag en rosa tröja :d Eller så satsar man på något mer stilrent, typ blått och rött..

Det låter som en tävling för en väldig bra sak!

Idag har vi varit ute och klättrat, nu när det har torkat upp såpass i marken som det har nu ska jag göra det lite oftare:) Jag hoppas även på fint vädet i helgen då min sambo har lovat att assistera när jag ska hoppa om inget annat inträffar:)

OM min häst kan hoppa! Idag drog hon över padockstaketet som ligger runt 150cm ifrån STILLASTÅENDE!! :eek:

Inte bra såklart, men jag kan inte undvika att bli aningens förtjust över min gummiboll till häst! ;) :love:

Såhär var det....

Jag tänkte släppa Amazing en stund i paddocken så att hon fick jogga av sig lite, bara lungt och fint och testa på sina damasker lite... :) Hon började jogga och busa lite lagom, det är ju ändå A vi pratar om! :angel:
Efter en stund var hon bra avslappnad och travade på fint! :d

MEN så fick jag för mig att ställa ut ett hinder på spåret och A taggade till som bara den, TJOOOO:banana:OOOOOO sa hon och så var hon igång! Skuttade över några ggr på ca 70cm och hoppade supertrevligt (även om hon visade att det var en löjlig höjd)...
Jag höjde till sista hoppet och då låg det på kanske 90cm, ville inte ta i för mycket nu när det var första ggn hon hoppade sen i vintras!

Hon klipper det som bara den och springer till hörnet i paddocken, jag går för att hämta henne och då hinner vi bara se vi en stor rumpa som laddar och sen var hon över, flög som en fågel! :eek:
Hon travade iväg lite på vägen (lugn grusväg) och lät sig snällt fångas, sen skrittade vi av i paddocken som ingenting!

TOKHÄST, men som jag älskar henne!

Nu tänkte jag bjuda på en bildbomb från det nya stället! :bump:

222227_10150184380318180_569283179_6909766_5503722_n.jpg

230055_10150184380363180_569283179_6909767_323858_n.jpg

223472_10150184380433180_569283179_6909768_4936917_n.jpg

225362_10150184380473180_569283179_6909769_5991922_n.jpg

Vad kul det är med bilder från er! Hon ser ut att vara glad på det nya stället! Speciellt bilderna där hon leker bergsget och spanar ut över dom andra:)

Nu ska jag ut och tömköra min Plutt:bump:

*kl*

Det här kan snart inte vara sant!

Nu är hästen halt på vä fram och höger bak efter att en av hingstarna kom lös och gav sig på oss! Han klättrade upp på en stenmur och över tråden och gick på henne. Jag stod på marken och höll på att komma emellan när han sparkade efter mig några gånger och sen var jag tvungen att släppa Chatsi som sprang för livet med hingsten efter sig! :eek::eek:

Jag sprang så jag har blodsmak i munnen fortfarande... till slut sprang hon in i stallet (där hon slirat runt på golvet, man ser märkena och det luktade bränt i en kvar efteråt) och han efter, sen sprang han in i en box och jag var snabb som blixten och stängde dörren.

Hon är rätt rejält halt, men inget synligt.

:cry:

Ironiskt att jag flyttade henne hit för att olycksrisken var för stor på det gamla stället... :crazy:

Nej men fy vilken fruktansvärt obehaglig upplevelse!
Vilken otur du/ni har! Hoppas att hon klarar sig utan bestående men och blir frisk snabbt. Även att bättre staket sätts upp så att inte fler sådana olyckor händer!

Nej, va trist. Håller tummen för att de inte blir något allvarligt med din pålle. Fasiken va sur jag skulle bli. På stallet där jag haft Elle på inridning finns en hingst, men de har dubbla staket med elband. Skulle den gå igenom ett staket finns ett till, plus att de är väldigt högt. Jag är ju lite "rädd" för hingstar sen fölet kom till. Som sagt hoppas hon blir ok snabbt.

I dag har jag varit iväg och ridit min pålle för 4:e gången. Hon var supersnäll att lasta och rida.

Ja hon trivs verkligen bra! :love:

Idag tömkörde jag henne för att se så att hon inte sträckte till sig igår, hon var ganska stissig i början men slappnade av mer och mer, efter en stund med mycket trav över bommar lugnade hon sig och blev så mjuk som aldrig förr! :love:

Både jag och Amazing NJUTER av att få jobba i en riktigt paddock med hinder och bra underlag! :bow:

Va bra! Jag har också tömkört idag och vi startade med en halvtimme i skogen över stock och sten och avslutade sen i paddocken:) Riktigt kul och även jag behöver motionen! I morgon blir det vila för honom!
Vem är det du står hos?

Shit! Låter ju helt sjukt! :eek:
Hoppas att hältan går över snart och hoppas verkligen att det INTE händer igen!

Jisses, håller tummarna stenhårt det är något övergående!

*KL*

Här fick vi mycket dystra besked på klinik igår tyvärr. Eller ett dysterst och ett halvdystert. Men är väl bara bryta ihop och komma igen, men som tänkt kommer ingenting bli.. =/

Nej vad tråkigt Alex! :(

Rapport från stallägaren i morse att benen var ok fortfarande och hon gick bra i skritt men stel och ovillig i trav. Stallägaren funderar på om hon gjort nåt med ryggen när hon halkat runt på stallgången igår (:crazy:). Men igår tyckte jag att hon var "benhalt", alltså verkade tycka att det gjorde ont att stödja på benet.

Hon kan ju ha trampat rejält på en sten eller rot också och blivit öm i sulan.

:crazy::crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar