Sv: 07rnas tråd Del 8
OM min häst kan hoppa! Idag drog hon över padockstaketet som ligger runt 150cm ifrån STILLASTÅENDE!!
Inte bra såklart, men jag kan inte undvika att bli aningens förtjust över min gummiboll till häst!
Såhär var det....
Jag tänkte släppa Amazing en stund i paddocken så att hon fick jogga av sig lite, bara lungt och fint och testa på sina damasker lite...
Hon började jogga och busa lite lagom, det är ju ändå A vi pratar om!
Efter en stund var hon bra avslappnad och travade på fint!
MEN så fick jag för mig att ställa ut ett hinder på spåret och A taggade till som bara den, TJOOOO
OOOOOO sa hon och så var hon igång! Skuttade över några ggr på ca 70cm och hoppade supertrevligt (även om hon visade att det var en löjlig höjd)...
Jag höjde till sista hoppet och då låg det på kanske 90cm, ville inte ta i för mycket nu när det var första ggn hon hoppade sen i vintras!
Hon klipper det som bara den och springer till hörnet i paddocken, jag går för att hämta henne och då hinner vi bara se vi en stor rumpa som laddar och sen var hon över, flög som en fågel!
Hon travade iväg lite på vägen (lugn grusväg) och lät sig snällt fångas, sen skrittade vi av i paddocken som ingenting!
TOKHÄST, men som jag älskar henne!