Sv: 07rnas tråd Del 8
Hoppas verkligen inte det blir något värre. Sticksår är aldrig roligt.
*kl*
Här undrar jag om någon varit och trimmat min lilla när jag inte sett.
Idag trodde jag var dagen när jag skulle flyga för första gången. Vila igår och lite mindre hagar för tillfället gjorde att hon tyckte uppvärmning var totalt onödigt och det var väl bara att hålla med och go with the flow. Bara hon fick röra på sig så gick hon klockrent och det blev galopp efter, tja, sisådär fem min.
Men vilken trevlig galopp, framåt (har ju gått lite i slow motion än så länge och inte så mycket stöd att jobba med), fint balanserad, fint stöd, så det vara bara att utnyttja överskottsenergin med många fattningar, alla blir rätt. Hon har ju varit tämligen säker ända ifrån början men det fascinerar mig ändå för SÅ bra tar hon ju inte galopp på ren skänkel än så att hon kopplar det utan det måste vara något annat. Trevligt är det hur som.
Inga huvudkastningar alls idag och energin räckte för de ca 25 min jag red och då blev det nästan trav och galoppjobb hela tiden.
Så jag är väldigt, väldigt nöjd med min lilla idag och kan faktiskt snart se oss på hoppträning i grupp. Det "sorgliga" i det hela är att det ska till en knappt fyra år fyllda häst för att jag ska få känna, återigen, hur det "ska" kännas.