Sv: 07rnas tråd Del 8
Kul att alla är så aktiva! Det smittar av sig, sepciellt i kombination med det fina vädret!
Det behövs verkligen.
Var ute på Bäs igår, nu har vi (läs JAG) kommit så långt att jag känner mig trygg så länge det inte händer något. Skritta och trav är inga bekymmer.
Men Bäs har lite bekymmer med våren.
Vi gick ju igenom isen till en STOR vattenpöl och hon blev livrädd, flög upp och jag flög av hon ramlade på isen som sprang under henne igen.
Så sedan dess har hon varit rätt så rädd/misstänksam mot allt vad is och vatten heter.
Men igår fick jag henne att gå runt vattenpölarna iaf (istället för att vända/backa och frysa fast, jag får hoppa av o leda henne) och vi klampade i lite lera i skogen. När vi skulle ut ur skogen så "tornar" sig en liten sänka med massor med vatte upp, så trotts att hon gått denna stig massor med gånger förr (med och utan ryttare) och att själva stigen inte ens går i närheten utav vattnet (med det var det enda som syntes innan träden tog slut) så får hon lite panik, stannar, får titta lite, men sen kom en back i som hette 180 knyck! Jag hoppar av och får henne efter plock och lock att gå framåt. Det var läskigt, pust och blås sa hon, blev pang svettig på bringan.
Sen kunde jag sitta upp och rida hem. Känns lite bättre att jag inte blev så rädd och kunde klara att sitta upp igen.