07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Det ser ju jättebra ut! Duktig häst och ryttare!

Kl
Här har vi sommarväder med en otrolig värme. Både hästen och jag är slöa och rider mest ut i skogen. Tyvärr börjar han bli tjock av allt det goda gräset så vi borde ut och rasta av oss mer :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jätteduktiga de är!

Tror det är mest ryttare som bryr sig om tigrar och krokodiler i hindren... :o
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

I förrgår var det en vecka sedan min fina pojke blev min! :) Det firades med en klätterrunda i skogen. Däremot blev det inte många minuter klättring då han fick mjölksyra redan efter ett par minuter. I går tog vi en äta-gräs-promenad och idag blir det longeringsträning för min tränare. Vi håller oss till en varannandagsplanering tills det har börjat komma både muskler och ork, tills dess arbete eller mig på ryggen varannan dag. Vill inte skynda på nått då han redan är så pass sen att vi inte kommer "ikapp" det han borde kunna i alla fall.

Sakta men säkert börjar han lita på mig och han blir bara mysigare för varje dag som går :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Roligt med ny häst :) Vad var det för stam?

kl
Sitter här och är lite irriterad.. Skulle anmäla mig till en tävling men eftersom dom är så sega på att få in mitt gröna kort i databasen så blev det fullt :( Men, men jag får väl åka på terrängträning den dagen istället!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Han är en kwpn tp, e:Patijn u:Valerose. Körd i Holland och riden i Sverige, dock inriden i år. Väldigt fina gångarter men oj så grön han är. Mycket jobb men tror han kan bli riktigt fin så småning om! :)

Jag skulle inte ha någon ny efter att jag fick ta bort min förra i påsk men vad gör man när förälskelsen kommer som ett brev på posten? Kunde bara inte missa denna häst så det fick bli en ny iaf. :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Lite bilder på Risto så ni vet hur han ser ut :)


077.JPG-for-web-large.jpg


087.JPG-for-web-large.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hej!
Har inte varit inne i denna tråd på väldigt länge-sedan treårstesten för ganska exakt två år sedan kan det nog vara!

Min -07:a har utvecklats oerhört mycket det senaste året. Han gjorde ingenting fram till förra sommaren då han sattes igång lite försiktigt. Startade inget under hösten utan fick börja med några enkla klubbhoppningar i januari. I februari var det riktig tävlingsdebut med 90 och 100-klass. 5 tävlingar senare har han felfria rundor i 120. Fick åka med till Drammens Youngster Tour i början av maj, sova borta under nästan en vecka och gå tre klasser. Det slutade med att han kom 10:a i finalen (med 5 och 6 åringar samlat)! :)

Haft tankar på Falsterbo och Flyinge men vi hoppar över det och satsar ordentligt mot 6 års säsongen i stället-han har ju gjort mer redan nu än vad vi förväntat oss av honom för hela året!

Han är e Chicago Z:) och fyller 5 år i dagarna!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lHMm-GBqasM&list=ULlHMm-GBqasM
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Oj vad kul! Grattis !!

*kl*

Idag så ska jag hämta ut den nya sadlen till Fille :banana:
Hoppas hoppas hoppas att den ligger lika bra som den min ET hade med som jag fick prova till honom!
Det är bara att hålla tummarna och prova när jag kommer hem ;)

Övrigt upplägg för veckan är hoppträning i kväll, galoppintervaller i morgon eller stranden och gå skritt intervaller i knä högt vatten, lördag skritt/jogging runda med stretching och på söndag KM i dressyr :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vilken jättefin häst och vad stabilt det ser ut! Grattis:D

kl Vi håller oss till mycket lugnare aktiviteter. Jag har en hel del i skolan nu innan terminen är slut och pålle är trött i värmen.
Igår blev det en barbacka tur i värmen!
485859_10150975431480196_610595195_12509740_503444997_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ser härligt ut :)

Jag och Fille tog också en barbacka tur igår, tänkte ta lite lugn barbacka dressyr, men Fille hade andra planer :idea:
Vet inte var han fick all denna hingstighet ifrån, men det slutade med att jag släppte honom i "padocken" så att han skulle få busa av sig lite, vilket resulterade i att han hoppade över staketet och sprang bort och stilade sig för tjejerna :cool:
Så det hela som skulle vara lite lugn dressyr slutade med en genomsvettig häst i varmen som fick åka i duschen...:p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Härligt att han går så bra, superfint ser det ut! Och ingen dålig pilot han har fått på ryggen, ska han rida honom i fortsättningen också?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Härligt att han går så bra, superfint ser det ut! Och ingen dålig pilot han har fått på ryggen, ska han rida honom i fortsättningen också?

Ja tanken är att han ska fortsätta rida honom och vi är väldigt nöjda med det! Sen får vi se om han följer med ner till Tyskland under hösten eller inte, spännande är det i vilket fall!!:)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Välkommen! Tjusig häst.

Quinny; Vilken modig häst! Eller ryttare kanske? :angel: Skulle behöva hoppa lite sånt där jag.

oxo; Barbacka?! :eek: Jag vågade precis släppa stigbyglarna för första gången i veckan. ;)

rebecka; vad skönt! En bekväm sadel, både för häst och ryttare hjälper....en hel del.

Jag funderar på att motionera ner min häst. :grin: Man får inte ha sån energi av äta gräs och sova ute dygnet runt, kört hårt galoppass i måndags, dressyr ons och skulle bara ut och jogga lite igår... Men hon känns fiiiinnn...

Lite bildbomb kommer här efter att jag hittat lite bilder och laddat upp. De är klickbara för att ses större.

Lite löshoppning från förra sommaren
2744194970073278713HTQjfN



Från galoppbanan;
Full fart;


Lite paus;


Finaste :love:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Härliga bilder! Hon är så söt :)

Haha ja nu vågar jag rida Barbacka nu när han är lite slö av gräset. Himla mysigt var det :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Och min fina Nelly är halt för första gången i sitt liv :cry:

De hittade en 'grej' på 2mm i diameter alldeles intill kotsenskidan vänster bak, och den är för liten för att man ska våga gå in och försöka punktera den för att analysera innehållet... Hon ska få strikt vila o metacam i en vecka nu, blir det inte bättre måste man gå in ändå, och det gör de inte på stående häst.
Lilla snuttar är redan så frustrerad i sin sjukhage, och bli bara värre och värre att hantera... Hon är en ängel i vanliga fall men kan liksom inte lägga band på all energi och frustration. :(

Fan alltså, det finns inget värre än en sjuk/skadad häst..!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 293
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 409
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp