07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hihi, Fille ser konstant ut som din på det nedersta kortet :angel:
Och han går fortfarande i vinterhagen och får nöjja sig med det som kommer i den!
Han ska dock få gå på mer gräs senare i sommar och få vila, men nu håller vi på som bäst med staketen och ogräs sprutning så där är inte gräs hagar till alla och lika glad för det är jag för han är på konstant bantning...:grin:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Kl

I morgon kommer veterinären ut och kollar på Elle's has. Hon såg bättre ut i dag(troligen för att de inte var så varmt) men är fortfarande väldigt svullen runt trycksåret. Troligen behöver hon lite antiinflammatoriskt igen. Fick brev från försäkringsbolaget förra veckan, de har höjt vår premie pga alla skador. Sweet.....
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Du har uppfattat det rätt! Du ska vara lite försiktig med att lyfta armen ut från sidan första dagarna också, men att pendla framåt-bakåt och utåt-inåt är helt ok. Sök upp en sjukgymnast inom några dagar för att komma igång med rätt träning, lite beroende på hur gammal du är så är prognosen god vid förstagångsluxationer.

Min 07:a uppdaterar jag ju dåligt om, det är lite tråkigt när man aldrig har någon som tar bilder eller filmar men det går iaf stadigt framåt, har en sån där period nu när man känner att det går framåt för varje gång man sitter på henne. Hon har också börjat komma ur sin sega "unghästapati" mer och mer, märks ffa i hoppningen där hon tidigare gjort vad hon ska men utan större entusiasm, nu suger hon mot hindrena och hoppar klart bättre språng.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Så illa har han väl inte blivit. :) Och nyttigt med gymhopp! Tack för tipset, jag behöver ju hitta på annat med min nu när jag inte kan rida men vill hålla igång henne.

Så apropå det så var det idag premiär för någon annan än mig att sitta på min tjej. Lite nervöst även om jag inte var orolig så, valde pilot med omsorg. Hon såg lite förvirrad ut i början och undrade varför matte satt vid sidan men gick sen fint och piloten verkade inte tycka helt illa om henne heller även om hon förstod mina bekymmer med fattningarna. Hon ska rida henne fler gånger iaf nu under min konvalescens. :bow:

Jag har ju dock polishästträningen bokad på lördag, något vi verkligen borde vara med på, ännu mer bekräftat nu efter lördagens händelse men vet inte hur jag ska lösa det. :(

Shudde: Ska till sjukgymnast imorgon. Såååå frustrerande det här.
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

ni gör så mycket alla här ;) jag och pålle tränar lite till och från nu ca 3-4ggr per vecka har det blivit i maj, då är det övningar från marken med lydnad och sen lite uppsuttet, har försökt rida ut tillsammans med pollen blir ap-lycklig och hoppar hela tiden så det blir att träna lite mer tillsammans själva och sen testa igen att rida ut med bara 1 sällskap, ska oxå ta ut honom på promenader i skogen så jag har lite mer mandat än när man sitter på ryggen, pratade med förra ägarn lite idag och på henne uppfattade jag det som att han inte blivit så mycket tränad från marken på detta viset, tänkte ringa henne och träffas snart igen och fråga ut henne mer om honom, när vi träffas är det inte så mycket häst tjat nämligen ;)

men hur länge har ni haft era 07or? jag har haft min sedan december, så det känns som vi inte har spenderat så jätte mycket tid ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Han har funnits i familjen sedan han ploppade ut ur magen på min mammas sto. Jag har varit den som skött främsta kontakten med honom sedan han var 2½ år och reds in.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag har bara haft min fina 07a i två veckor :)

Idag ska vi åka till kliniken för lite vaccination. Första gången som han ska åka i min transport. Den som förra ägaren hade var nästan helt ny och väldigt ljus innuti, min är lite äldre och det är mycket träfärg innuti... Vi får väl se hur det går ;)

Innan kliniken blir det longering och jobba på galoppen :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

men hur länge har ni haft era 07or?

Jag har haft Ariel sedan sex månaders ålder, så vi känner varandra utan och innan. Däremot blir det inte mycket skrivande framöver, då min valack kommer hem från fodervärden på fredag och sedan kommer kräva det mesta av min tid. Ariel får stå tillbaka och bara vara promenadhäst, hon har ett temperament som tillåter det. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag tingade min 07 när hon låg i mammans mage. Köpte henne när hon var ett par veckor.

Vet. var ute i morse och skrev ut Metacam och Penovet i 5 dagar. Hoppas svullnaden går ner snart.....
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*

Tjingeling. Dax för lite uppdatering från oss nu känner jag. Prince har ju varit på Bollerup från oktober till nu 25/5. Fick ett mess av tjejen sista veckan att han va lite förkyld. Åkte ner o hämtade honom iaf och hästen som jag kunnat lasta mer eller mindre själv, ja iaf gått rakt in tyckte att han skulle ta 1.5 timme på sig för att få in sitt arsle i släpet. Resan hem tog tyvärr på honom (va tvungen o hämta honom då hon tar studenten o åker hem). Supersnorig och hostig så han fick stå inne första natten för ja ville ha koll. Fortsatt snorig men pigg o glad o äter massor. Hostar till när han anstränger. Men ja har iaf släpt ut honom så han får frisk luft o röra på sig så han får hostat ur om det behövs. Ingen feber har han. Ingen annan va sjuk där nere så det e väl nån förkylning. Trist bara när man väntat så länge på o få hem honom o så kan man inte rida :(
Han har tunnat lite sista tiden där nere så nu trycks han i Mitavite och går på bete för o bli en biff. Han är hoppad där nere på skolan och bjöd på bra på alla hinder så det blir väl lite P&J till hösten för oss.

För er som glömt oss så e detta vi ;)
Detta kortet tog vi när ja kommit hem från BB och hade ett enormt ridsug. Ignorera mina gravidkilo :angel:

DSC_0061-1.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag har haft min sedan 2008. Köpte honom som en liten skraltig 1 åring :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

men hur länge har ni haft era 07or? jag har haft min sedan december, så det känns som vi inte har spenderat så jätte mycket tid ;)

Jag har haft ponnyn sen i början av september-11. Då var hon bara inriden och riden rakt fram i skogen.

*kl*

Igår var sista dagen som hon sprutades med penicillinet. Hon har varit en pärla att stick och har inte fått någon reaktion av det. Men idag var hon toksvullen på båda sidor om halsen där hon stuckits:(. Hon hade tydligt ont av det och hade svårt att få ner näsan till backen för att äta:(. Tycker så synd om henne!

Var tvungen att ändra kliniktiden också eftersom jag inte fick tag på något släp idag. Suck. Så ska dit imorgon istället. Hoppas att jag då får svar på VAD hon har och får en annan behandling-för hon är inte alls bättre utan har vissa dagar dessutom varit sämre:(.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hoppas de går bra på kliniken i morgon.

Min är också snäll att spruta, än så länge. Men lite irriterande att det inte hade stora sprutor på apoteket, utan jag måste använda 3 st. Visst jag behöver inte byta kanyl mellan, men det är ändå lite jobbigt. I dag blev hon lite svullen på halsen på en gång, hoppas det ser OK ut i morgon.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag har haft Ture sedan juni 2008, han var från början bara tänkt som sällskapshäst (ett panikköp) men visade sig vara ett fynd!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Min tjej är egen uppfödning. Har haft hennes mamma sen 2000. Så jag har gjort allt med henne så kan inte skylla någonting på någon annan, vilket känns bra, även om vissa saker kanske hade blivit bättre, men det tar jag. :laugh:

Igår var som sagt första gången någonsin någon annan än jag satt på henne och idag var det andra gången.

Var hos sjukgymnast idag och glädjande och lite förvånande nog tyckte han att jag inte ska vara för försiktig och rida tyckte han gott jag kunde göra om några dagar om det känns bra. Bara jag håller mig ifrån att ramla av "men det antar jag att du inte gör så ofta även om det är orsaken till att du är här" :angel:

Så det känns mycket roligare idag och jag har i princip bestämt mig för att rida själv på polishästträningen på lördag efter att jag rekade med en kompis som varit med på en tidigare, vad det går ut på mer i detalj. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Gött att du ska rida själv! Var det läkaren som sagt att du inte fick rida?

Läkare försöker alltid hindra folk från att rida. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 297
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 409
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp