🩄 Ny början i mitt hĂ€st liv 🩄

DethÀr Àr vÀrt en ny dagboks trÄd tycker jag. För att idag har det hÀnt en vÀldigt stor sak som Àr att jag har blivit hÀst Àgare idag! Eller rÀttaresagt ponny Àgare om man ska vara noga. Men vi har inte hÀmtat henne Àn men kommer göra det om nÄgra dagar.
Jag tror inte att jag kommer "av slöja" sÄmycket om henne som hennes namn och Älder och detaljer om henne liksom. Men ja hon Àr ju ett sto iallafall! Och jag vill ha en dagboks trÄd som jag kan skriva om henne och vad vi gör och hur allt gÄr osv!
Justnu sÄ kÀnns det bara som o verkligt och att det Àr som en film och inte pÄriktigt. Men jag tror att det Àr ganska sÄ "normalt" att det kÀnns sÄ medtanke pÄ att jag inte mÄr sÄ bra justnu och att det har varit vÀldigt mycket ett tag nu.
Men ja det var mamma som valde att vi skulle köpa min ponny och hon har Àven pratat med min rid lÀrare osv sÄ det Àr ett genom tÀnkt val osv. SÄ om det kan bli bra med nÄn ponny förmig nu sÄ Àr det med henne!
Hon och mammas ponny kommer att flytta hem till vÄran gÄrd. SÄ fÄr dom vÀnja sig att bo dÀr osv och pappa ska bygga en bra ramp osv och om kanske nÄn vecka ska jag rida henne hemma för första gÄngen. Men kommer Àven att Äka hem nÄn gÄng och pyssla med henne och göra lite övningar ifrÄn marken osv. Men ja vi kommer att lÀra kÀnna varandra i lugn och ro och sen desto mera som jag kan ha hem besök osv desto mera kommer jag att rida henne och sÄ!
 

Nu Ă€r min ponny hemma och hon och mammas ponny har redan blivit kompisar och mamma har skickat film klipp att dom stĂ„r och kliar varandra och sĂ„ ❀
Och imorgon sÄ har jag ridning pÄ ridskolan och dÄ ska mamma komma med min ponny dit sÄ ska jag rida henne. SÄ ja vÀldigt skönt att hon Àr sÄ lugn och trygg och sÄ!
SĂ„ allting med min ponny ÄR jĂ€tte bra! Men jag Ă€r bara trött och ledsen helatiden Ă€ndĂ„. Men INTE pĂ„grund av henne utan pĂ„grund av allt heltenkelt. Men jag hoppas iallafall att det kommer bli bĂ€ttre.
 
Nu Ă€r min ponny hemma och hon och mammas ponny har redan blivit kompisar och mamma har skickat film klipp att dom stĂ„r och kliar varandra och sĂ„ ❀
Och imorgon sÄ har jag ridning pÄ ridskolan och dÄ ska mamma komma med min ponny dit sÄ ska jag rida henne. SÄ ja vÀldigt skönt att hon Àr sÄ lugn och trygg och sÄ!
SĂ„ allting med min ponny ÄR jĂ€tte bra! Men jag Ă€r bara trött och ledsen helatiden Ă€ndĂ„. Men INTE pĂ„grund av henne utan pĂ„grund av allt heltenkelt. Men jag hoppas iallafall att det kommer bli bĂ€ttre.
Hoppas att det blir en fin och trevlig lektion :)
 
Nu Ă€r min ponny hemma och hon och mammas ponny har redan blivit kompisar och mamma har skickat film klipp att dom stĂ„r och kliar varandra och sĂ„ ❀
Och imorgon sÄ har jag ridning pÄ ridskolan och dÄ ska mamma komma med min ponny dit sÄ ska jag rida henne. SÄ ja vÀldigt skönt att hon Àr sÄ lugn och trygg och sÄ!
SĂ„ allting med min ponny ÄR jĂ€tte bra! Men jag Ă€r bara trött och ledsen helatiden Ă€ndĂ„. Men INTE pĂ„grund av henne utan pĂ„grund av allt heltenkelt. Men jag hoppas iallafall att det kommer bli bĂ€ttre.


Mysigt att kunna rida din egna ponny pĂ„ lektionerna! 🙂 Hoppas det gĂ„r bra!
 
Nu Ă€r min ponny hemma och hon och mammas ponny har redan blivit kompisar och mamma har skickat film klipp att dom stĂ„r och kliar varandra och sĂ„ ❀
Och imorgon sÄ har jag ridning pÄ ridskolan och dÄ ska mamma komma med min ponny dit sÄ ska jag rida henne. SÄ ja vÀldigt skönt att hon Àr sÄ lugn och trygg och sÄ!
SĂ„ allting med min ponny ÄR jĂ€tte bra! Men jag Ă€r bara trött och ledsen helatiden Ă€ndĂ„. Men INTE pĂ„grund av henne utan pĂ„grund av allt heltenkelt. Men jag hoppas iallafall att det kommer bli bĂ€ttre.

Det lĂ„ter ju toppen alltihop utom att du inte Ă€r pĂ„ topp- jag hoppas du mĂ„r bĂ€ttre snart! ❀
 
Ibland behöver inte allt vara pĂ„ topp, utan kanske bara fĂ„ vara helt enkelt. Jag ser att det Ă€r en ljusglimt Ă€ndĂ„ i att DIN HÄST kommer till lektionen imorgon, jag tror det kommr gĂ„ fint, och sĂ„ fint att hon Ă€ntligen Ă€r hemma och allt verkar gĂ„ bra och hon kommer tveklöst ha ett toppenhĂ€stliv hos dig, Ă€ven om du inte orkar alltid.
Snart Àr du ocksÄ hemma och ett nytt steg i ditt Liv börjar, Livia :heart
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget fĂ„r skriva en ny dagboks trĂ„d men den blir vĂ€l bort tagen annars dĂ„ an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 664
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag tÀnkte göra en dagboks trÄd hÀr. Inte för jag har nÄt jÀtte viktigt att skriva om eller att jag tror att jÀtte mÄnga Àr sÄ...
2
Svar
23
· Visningar
3 747
Senast: L(i)FE
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Nu Àr det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sÄ dÄ rÀknas det som höst tycker jag! SÄ dethÀr kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 783
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks trÄd om dethÀr för att det Àr mera djupa tankar och sÄ och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 773
Senast: SiZo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp