đŸ•đŸŽâ˜€ïž Sommar dagbok â˜€ïžđŸŽđŸ•

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag tÀnkte göra en dagboks trÄd hÀr. Inte för jag har nÄt jÀtte viktigt att skriva om eller att jag tror att jÀtte mÄnga Àr sÄ intreserade. Men jag tycker bara att det Àr lite kul att berÀtta ifall nÄn vill lÀsa!
Jag kommer nog att skriva mera sen ikvÀll eller nÄt. För att justnu sÄ Àr jag helt konstig och seg i huvudet för att vi har varit och badat och jag blir vÀldigt pÄ verkad av vÀrmen. Men det var ÀndÄ skönt att bada! Men ja justnu sÄ ska jag bara vila enstund och sen ska jag göra andra saker.
NÄgra saker som jag kan skriva iallafall som jag an tagligen kommer skriva mest om hÀr:
🌾 Min sommar ponny! Jag har en sommar ponny som jag ska ta hand om i sommar. För att hon kan inte gĂ„ pĂ„ bete med sina kompisar och dĂ„ fick JAG frĂ„gan om att ha henne den tiden och sjĂ€lv klart sĂ„ ville jag det!
🌾 Min hund. Jag har heltenkelt vĂ€rldens bĂ€sta hund ❀
🌾 VÅRAN gĂ„rd och dĂ„ menar jag mina förĂ€ldrars och min. Dom har köpt en gĂ„rd som vi kommer fĂ„ till gĂ„ng till i augusti tror jag. SĂ„ det Ă€r ju i slutet pĂ„ sommaren men kommer sĂ€kert planera osv innan!
🌾 Sommar saker! SĂ„klart efter som att det Ă€r sommar! Som att bada och vara med min pojkvĂ€n och kompisar och Ă„ka pĂ„ semester osv ☀
SĂ„ ja om nĂ„n tycker att det Ă€r kul att lĂ€sa lite om sĂ„nt sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna lĂ€sa hĂ€r om min sommar! Och om ni inte vill sĂ„ Ă€r det bara att lĂ„ta bli sĂ„ slipper ni störa er pĂ„ nĂ„t ❀ Jag hoppas iallafall att ALLA har en sĂ„ bra sommar sommöjligt ifrĂ„n förut sĂ€ttingarna!
 

Dröm ponnyn?
Idag hade jag först ridning pĂ„ ridskolan och jag red D igen som jag hade som sommar ponny ❀ Och det gick vĂ€ldigt bra idag! Jag provade att trava lite som jag inte har gjort innan utan jag har bara ridit i skritt och trav. Men idag sĂ„ travade jag lite ocksĂ„. Bara nĂ„gra steg Ă„tgĂ„ngen men Ă€ndĂ„!
Jag har inte vÄgat det innan för att trav Àr ju mera skumpigt och D har jÀtte mjuk galopp sÄ det har kÀnts mycket bÀttre heltenkelt.
Men det gick faktist o vÀntat bra att trava sÄ det var bra!
Och mamma var med och kollade pĂ„ ridningen idag för att sedan sĂ„ Ă„kte vi och tittade pĂ„ en ponny igen! Och idag var det bara jag och mamma som Ă„kte sĂ„ det var vĂ€ldigt mysigt att vi hade lite egen tid ❀
Jag kommer inte skriva sÄ jÀtte mycket om ponnyn för att lika som förut sÄ vill jag inte av slöja om nÄnannans ponny osv. Men ja den var vÀldigt vÀldigt fin och trevlig osv och skulle nog passa mig vÀldigt bra med detmesta!
Jag prov red inte men dom sa att jag kunde fĂ„ det om jag vill. Men jag vĂ„gade inte riktigt idag men vi ska Ă„ka tillbaka en annan dag och prov rida. SĂ„ ja det Ă€r vĂ€l possitivt fast nervöst ocksĂ„! Men jag vet inte det Ă€r somsagt en jĂ€tte fin och bra ponny men det kĂ€ndes inte sĂ„dĂ€r WOW bara. Eller sĂ„ till lĂ„ter inte jag migsjĂ€lv att kĂ€nna sĂ„ jag vet inte. Jag vĂ„gar liksom inte tro pĂ„ att jag kommer hitta MIN ponny tror jag. Eller tĂ€nk om jag gillar den jĂ€tte mycket sĂ„ gĂ„r ridningen skit? Eller om det ocksĂ„ gĂ„r jĂ€tte bra men sen gĂ„r den inte genom besiktningen eller nĂ„t? SĂ„ jag vet inte men det var en vĂ€ldigt fin ponny iallafall! ❀
 
Snart Àr sommaren slut
NĂ€sta vecka börjar skolan igen sĂ„ sommaren Ă€r iprincip slut nu! Det bĂ„de kĂ€nns som att sommaren har gĂ„tt jĂ€tte fort och att den har varit jĂ€tte lĂ„ng pĂ„ samma gĂ„ng. SĂ„ om jag tĂ€nker pĂ„ saker som hĂ€nde runt början av sommaren sĂ„ kĂ€nns det som VÄLDIGT lĂ€ngesen men ocksĂ„ sĂ„ kĂ€nns det som nyss och att sommaren har gĂ„tt sĂ„ himla fort.
Jag lĂ€ste en sak om att desto Ă€ldre man blir desto fortare gĂ„r tiden. Eller den gĂ„r vĂ€l inte fortare men att det KÄNNS sĂ„ iallafall. För att nĂ€r man var liten sĂ„ var tillexempel en sommar en vĂ€ldigt stor del av hela ens liv. Men nĂ€r man blir Ă€ldre sĂ„ blir det en mindre del av livet liksom.
Jag vet inte om det stÀmmer men det Àr pÄ ett sÀtt lite sorgligt tycker jag. För att det kÀnns som att man hinner med mindre desto Àldre man blir och att detmesta bara Àr vardag som man inte tÀnker pÄ. Motför nÀr man var liten sÄ var varje dag mera speciell liksom. Eller iallafall förmig sÄ var det sÄ.
Men ja jag Ă€r ju inte sĂ„Ă„Ă„ gammal nu heller egentligen. SĂ„ kanske lite o nödigt att ha Ă„ngest för det NU men jag tĂ€nker Ă€ndĂ„ endel pĂ„ det efter som att jag fyller 18 i december och det kĂ€nns jobbigt. Men det kĂ€nns Ă€ndĂ„ MYCKET bĂ€ttre nu motför det har gjort innan efter som att nu vet jag var som kommer hĂ€nda och var jag ska bo och allt sĂ„nt och det kĂ€nns heltenkelt mycket bĂ€ttre och mera possitivt ❀
Jag kommer nog att skriva nÄt mera inlÀgg hÀr men sen sÄ kommer jag nog att göra en ny dagbok efter som att denhÀr skulle vara om min sommar. Och jag vet inte om jag ska ha denandra lÄst för komentarer ocksÄ eller om jag ska till lÄta det i den. Men ja jag kan ju inte frÄga om era Ä sikter heller efter som att ni inte kan komentera! Men OM nÄn skulle ha nÄt viktigt att sÀga om det vad ni tycker osv sÄ kan ni skicka ett pm kanske! Men tÀnk bara isÄfall pÄ att nÄn annan KAN lÀsa det som min mamma eller nÄn personal!
 
Min bÀsta kompis
Idag har jag fÄtt veta att min bÀsta kompis ska flytta hÀrifrÄn snart.
Och ja jag vet att det Ă€r ganska sĂ„ vanligt att man Ă€r jĂ€tte bra vĂ€nner nĂ€r man bor pĂ„ samma stĂ€lle men sen sĂ„ tappar man kontakten osv. Men det kommer INTE att bli sĂ„ för oss! Utan vi kommer att vara bĂ€sta kompisar Ă€ven fast hon flyttar. Och sĂ„klart sĂ„ Ă€r jag jĂ€tte glad för hennes skull och jag hoppas att det kommer gĂ„ jĂ€tte bra för henne sĂ„klart ❀ Och att det blir jĂ€tte jĂ€tte bra för henne dĂ€r hon kommer bo osv!
Men jag kommer Ă€ndĂ„ att sakna henne EXTREMT mycket! För att hon Ă€r den bĂ€sta kompisen som jag har haft nĂ„nsin. Eller det Ă€r nĂ€stan som att vi Ă€r systrar mera Ă€n kompisar. Och vi har vĂ€ldigt mĂ„nga lik heter och fattar varandra som iprincip ingen annan gör. Och tillexempel hela sommaren sĂ„ hade vi hand om en varsin hĂ€st och red tillsammans mycket osv ❀ Och vi bĂ„da Ă€lskar hĂ€star och hundar och andra djur. Och att baka kladd kaka! Och ifall det inte var för henne sĂ„ skulle jag nog inte ens ha lĂ€rt kĂ€nna min pojkvĂ€n men hon bara visste att vi skulle passa ihop ❀
SjĂ€lv klart sĂ„ kommer jag inte skriva om hennes historia liksom men hon Ă€r en av dom allra starkaste personerna som jag vet. Och hon har hjĂ€lpt mig sĂ„Ă„ mycket att inte ge upp för att Ă€ven fast hon Ă€r ett Ă„r yngre motför mig sĂ„ Ă€r hon verkligen som en före bild för mig ocksĂ„ ❀
Jag har ju en stora syster som Àr i himlen som dog nÀr hon föddes. Men ibland sÄ tror jag helt Àrligt att hon Àr min bÀsta kompis för att Àven fast hon Àr yngre sÄ kÀnns hon lite som en stora syster ocksÄ. För att hon Àr en före bild och hon har lÀrt mig vÀldigt mycket om smink och sÄnt och ja vi bara passar hop sÄmycket liksom!
 
Jobbiga saker men bra dagar
DethĂ€r kommer bli mitt sista inlĂ€gg i denhĂ€r dagboks trĂ„den efter som att sommaren Ă€r slut nu 💔 SĂ„ sen kommer jag att göra en ny.
Men iallafall sĂ„ tĂ€nkte jag skriva om en sak nu som jag har in sett den senaste tiden och som jag Ă€ven har mĂ€rkt att MÅNGA faktist blandar hop. Och det Ă€r om skillnaden pĂ„ en jobbig sak eller hĂ€ndelse och en jobbig dag.
AlltsÄ att det Àr inte samma sak och en jobbig sak be höver inte göra sÄ att det Àr en jobbig dag. Det KAN göra det och sjÀlv klart sÄ Àr det okej efter som att alla kÀnslor Àr okej att kÀnna!
Men som exempel min helg för att det Àr extremt tydligt med den skillnaden tycker jag. SÄ att JA det Àr jobbiga saker som hÀnder. Jag ska snart göra en jÀtte lÀskig operation som jag INTE vill göra och som jag Àr jÀtte nervös för. Min bÀsta kompis ska flytta och hon kommer att flytta nÄgra dagar innan jag ska göra operationen sÄ det blir verkligen som allting pÄ samma gÄng. Och sÄ Àr det relations problem med vissa personer.
SÄ JA sjÀlv klart sÄ Àr det jobbiga saker! Men det be tyder ÀndÄ inte att jag har haft en jobbig helg eller jobbiga dagar osv. Utan jag har haft en vÀldigt bra helg faktist!
Jag har prov ridit en vĂ€ldigt fin och bra ponny. Och jag har varit HEMMA med mamma och pappa nĂ€stan hela helgen! Vi har fixat i mitt hus och i deras hus och endel in för att kunna ha hĂ€star hemma. Och sĂ„ har vi varit ute vĂ€ldigt mycket som jag Ă€lskar att vara och min hund Ă€lskar ocksĂ„ att vara HEMMA pĂ„ vĂ„ran gĂ„rd ❀
SÄ det har varit en vÀldigt bra helg faktist! Och det KAN vara en bra helg Àven fast det Àr jobbiga saker ocksÄ!
Men att det Ă€r jobbiga saker be höver inte vara att dom tar över allt liksom. Och att man tĂ€njer pĂ„ det jobbiga IBLAND Ă€r inte dĂ„ligt! Det Ă€r inte dĂ„liga tankar eller dĂ„liga kĂ€nslor bara för att det Ă€r jobbigt. Utan det Ă€r viktiga tankar och viktiga kĂ€nslor som kan vara jobbiga att ha. Men det Ă€r inget fel och det Ă€r inte farligt att lĂ€ra dom tankarna finnas OCKSÅ Ă€ven fast det Ă€r en bra helg! ❀
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Nu Àr det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sÄ dÄ rÀknas det som höst tycker jag! SÄ dethÀr kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 627
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva lite hÀr för jag har ganska sÄ mycket ensam kÀnslor och dÄ kÀnns det som det iallafall hjÀlper lite att skriva hÀr...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 463
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❀ Jag vill bara skriva god jul till alla er hĂ€r! Jag hoppas att ni har en jĂ€tte bra jul helg o avsett ifall ni firar sjĂ€lva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 171
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks trÄd om dethÀr för att det Àr mera djupa tankar och sÄ och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 757
Senast: SiZo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp