🍂 Autumn variations 🍂

Nu Àr det höst!
Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sĂ„ dĂ„ rĂ€knas det som höst tycker jag! SĂ„ dethĂ€r kommer vara min höst dagbok 🙂
SĂ„ för att skriva nĂ„gra saker som jag an tagligen kommer skriva om hĂ€r dĂ„ om jag inte blir bannad igen 🙃

Skolan
Jag började somsagt idag men idag var det bara lite info. Men vi ska göra planering imorgon men jag kommer att gÄ ungefÀr halv dagar iallafall!

HĂ€star
Somvanligt sĂ„ blir det nog endel om hĂ€star 🐮 För att bĂ„de sĂ„ rider jag pĂ„ en ridskola en gĂ„ng i veckan och jag har stall tid dĂ€r jag bor. Och nu sĂ„ letar vi Ă€ven efter en egen ponny tillmig!

GĂ„rden
Min mamma och pappa har köpt en gĂ„rd och dom flyttar dit denhĂ€r veckan! SĂ„ frĂ„n helgen iprincip sĂ„ Ă€r den bara gĂ„rden som Ă€r HEMMA! Och jag har ett eget hus dĂ€r och vi hĂ„ller pĂ„ fixa sĂ„ att vi ska ha hĂ€starna hemma ❀

Operation
Jag ska snart göra en jÀtte lÀskig och jobbig TYCKER JAG operation i det privata om rÄdet. SÄ jag kommer kanske skriva lite om det och Àven efter för att jag kommer kanske inte kunna rida pÄ ett tag dÄ osv.

Annat
SjÀlv klart sÄ kommer det Àven att vara om annat som min pojkvÀn och kompisar och min hund och alltmöjligt annat!

Och sen vill jag bara av sluta med tvÄ saker! Och det Àr:
1. Rubriken Àr frÄn ett Ed Sheeran album och jag bara tyckte det passade!
2. Jag kommer att TESTA att ha öppet för komentarer. Men om det blir tjaffs eller ifall jag eller mamma eller personal dĂ€r jag bor tycker att det inte funkar sĂ„ bra förmig sĂ„ kommer vi att Ă€ndra det. SĂ„ skriv gĂ€rna nĂ„n komentar om ni vill men var gĂ€rna snĂ€lla! ❀
 

TÀnk om dethÀr Àr det sista jag skriver
Imorgon sÄ ska jag göra operationen som jag Àr extremt rÀdd för och som jag inte vill göra. Och jag ska bli sövd men nu har jag ju iallafall blivit det en gÄng och det gick okej.
Och jag vet att risken för att man ska dö nÀr man blir sövd Àr extremt liten. Men jag har ÀndÄ haft en tanke i flera dagar om det som en oros tanke TÀnk om jag dör? Ja det Àr o vanligt men det hÀnder ju! Och jag ska ju göra en operation tÀnk om det blir nÄt fel? Det Àr ju nÄnting fel med mitt blod tÀnk om jag förlorar jÀtte mycket blod och dör pÄgrund av det?
Somsagt jag vet att det Àr en vÀldigt liten risk. Men det Àr ÀndÄ en risk som finns och min mag kÀnsla Àr kanske inte sÄÄ bra. Utan den Àr mest sÄdÀr TÀnk om?
Men ja det Àr ju inget som jag kan pÄ verka ÀndÄ. Och om nÄnting skulle bli dÄligt sÄ Àr jag ju redan pÄ sjukhuset och det Àr vÀl bra isÄfall. Och pappa kommer iallafall vara med helatiden fast han fÄr inte vara med pÄ sjÀlva operationen. Men innan och efter. SÄ OM jag skulle dö sÄ kommer jag iallafall ha varit med pappa detsista jag vet!
Och denhĂ€r gĂ„ngen sĂ„ har jag mitt gose djur och min filt med mig. Och en bild pĂ„ mig min hund och min bĂ€sta kompis som jag fick av henne nĂ€r hon flyttade ❀ SĂ„ jag har liksom mina trygg hets saker med mig och jag har fĂ„tt vĂ€ldigt mycket info osv. Och alla Ă€r vĂ€ldigt snĂ€lla!
Somsagt jag vet att risken Àr extremt liten i stati stiken. SÄ det kommer an tagligen att gÄ bra Àven fast det inte kÀnns sÄ liksom men det Àr sÀkert bara att jag Àr nervös!

FörstÄr att du Àr nervös och orolig. Skönt att du kan ha dina trygghetssaker med dig och att din pappa fÄr vara med före och efter. Mina tankar Àr med dig imorgon :heart
 
Operationen
Det kanske lĂ„ter konstigt att skriva ÄNTLIGEN om en jĂ€tte jobbig operation som jag inte ens ville göra. Men det Ă€r iallafall ÄNTLIGEN att den Ă€r klar nu!
Först sĂ„ trigger varning att dethĂ€r Ă€r om en operation i sn*ppan. Jag kommer sĂ„klart inte skriva nĂ„gra detaljer och sĂ„ men om nĂ„n tycker att sĂ„nt Ă€r jobbigt att lĂ€sa om sĂ„ kanske inte ni ska lĂ€sa dethĂ€r ❀
Men jag har ju vetat lĂ€nge att jag be hövde göra denhĂ€r operationen. Och egentligen sĂ„ skulle jag göra den före sommaren men dĂ„ skulle jag inte kunna rida pĂ„ nĂ„gra veckor kanske inte bada ute osv. Och det var liksom ingen panik att vĂ€nta i nĂ„gra mĂ„nader bara att jag skulle ha vissa problem lĂ€ngre dĂ„. Men jag tyckte Ă€ndĂ„ att det var vĂ€rt det för att jag verkligen INTE ville förstöra denhĂ€r sommaren efter hur jobbig förra sommaren var förmig. Och det var HELT rĂ€tt val efter som att denhĂ€r sommaren var vĂ€ldigt bra! ❀
Men ja somsagt sÄ var det dags idag. Och jag hade vÀldigt mycket Ängest innan och var nervös och hade massa jobbiga tankar. Blandannat att jag fick skylla migsjÀlv att jag skulle göra den operationen och att det var som ett "straff" pÄgrund av dÄliga saker som jag har gjort förut osv. Och jag fÄr vÀldigt mycket skuld kÀnslor och skam kÀnslor av sÄna tankar Àven fast jag VET att dom har fel och att det inte Àr min skuld eller min skam liksom. Och att om nÄn skulle tycka det sÄ Àr det dens problem inte mitt.
Men ja jag hade ÀndÄ mycket sÄna kÀnslor innan men jag fick nÄn lugnande medicin iallafall och alla var jÀtte lugna och snÀlla och pappa fick vara med mig helatiden tills jag var sövd.
Sen vet ju inte jag vad som hĂ€nde efter som att jag var sövd. Och det Ă€r den jobbigaste delen för att jag inte kan sluta tĂ€nka pĂ„ det och att flera personer liksom höll pĂ„ med och i min sn*ppa nĂ€r jag var ner sövd đŸ€ą Jag VET att det Ă€r en helt vanlig dag pĂ„ jobbet för dom men för mig sĂ„ Ă€r det extremt jobbigt pĂ„grund av mina trauman och sĂ„nt. SĂ„ det Ă€r liksom Ă€ndĂ„ jobbigt att tĂ€nka pĂ„ det och jag har som bilder i huvudet av migsjĂ€lv som medvets lös och att dom hĂ„ller pĂ„ med operationen. Och sjĂ€lv klart sĂ„ Ă€r det en HELT annan sak och dethĂ€r Ă€r ju bara för att hjĂ€lpa mig och sn*ppan men det Ă€r Ă€ndĂ„ som en ut satt kĂ€nsla pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. SĂ„ det Ă€r jobbigt att tĂ€nka pĂ„.
Men det visste jag somsagt inte DÅ och nĂ€r jag vaknade sĂ„ var pappa med mig och en JÄTTE SNÄLL sköterska ❀ Jag vill inte skriva vilket sjukhus det handlar om och sĂ„ men bara OM hon skulle rĂ„ka se dethĂ€r för att hon sa att hon Ă€r med ryttare pĂ„ en hĂ€st osv för vi pratade lite om hĂ€star och hon hade ridit pĂ„ den ridskolan som jag rider pĂ„ nĂ€r hon var yngre ❀ SĂ„ hon KANSKE skulle kunna lĂ€sa hĂ€r men jag vet att det Ă€r en extremt liten chans.
Men OM hon lĂ€ser hĂ€r som Ă€r en ganska sĂ„ ung kanske ungefĂ€r 25-35 Ă„r sköterska pĂ„ upp vakningen. Och har mörkt lockigt hĂ„r och Ă€r lite mera mot det tjockare hĂ„llet och den jobbade idag och det var en tjej som var vĂ€ldigt ledsen och o rolig och som den sköterskan satt och pratade med vĂ€ldigt lĂ€nge och hjĂ€lpte pĂ„ toa och gav is glass till osv sĂ„ OM du skulle lĂ€sa dethĂ€r sĂ„ vet du vem du Ă€r och isĂ„fall vill jag bara skriva TACK!! ❀ Jag skulle inte ha kunnat fĂ„ nĂ„n bĂ€ttre hjĂ€lp efter motför jag fick idag och hon var sĂ„Ă„Ă„ snĂ€ll och gav sĂ„Ă„Ă„ mycket trygg hets kĂ€nsla och hade ett jĂ€tte bra bemötande och sĂ„ ❀ Och hon pratade vĂ€ldigt bra inte sĂ„dĂ€r sjukhus sprĂ„k utan vanligt och tydligt liksom. Och framför allt SNÄLLT hela hon bara var snĂ€ll hon lĂ€t snĂ€ll hon sĂ„g snĂ€ll ut osv. SĂ„ ja om nĂ„nannan kommer göra nĂ„n operation pĂ„ samma sjukhus och har samma sköterska pĂ„ upp vakningen sĂ„ grattis till er för hon Ă€r nog vĂ€rldens bĂ€sta pĂ„ sitt jobb!!
Men ja efter kanske nÄgra timmar sÄ fick jag lÀmna upp vakningen men jag ska vara kvar pÄ sjukhuset tills imorgon för att dom vill vara sÀkra att allt Àr bra osv.
Det Ă€r nog iallafall mest jobbigt psykiskt liksom och att jag har ont i halsen men det Ă€r helt normalt har dom sagt. SĂ„ ja nu lĂ€ngtar jag bara hem men jag har mina trygghets saker hĂ€r och pappa fĂ„r vara med mig helatiden sĂ„ det Ă€r Ă€ndĂ„ okej ❀
 
SÄ fint att du fick ett sÄnt fantastiskt bemötande och att du verkar ha haft en bra upplevelse Àven om sjÀlva grejen Àr jobbig. Dessa rÀtt mÀnniska pÄ rÀtt plats Àr guld vÀrt. Hoppas att hon fÄr den credd hon förtjÀnar. Du och pappa kanske kan göra nÄt? NÀr jag fick mina döttrar sÄ vart det ju lite komplicerat och brÄdis - dÄ Äkte min pappa till sjukhuset med blommor och tÄrta till personalen för att tacka. (Det fick jag redan pÄ först efterÄt..gulle pappan)
 
SÄ fint att du fick ett sÄnt fantastiskt bemötande och att du verkar ha haft en bra upplevelse Àven om sjÀlva grejen Àr jobbig. Dessa rÀtt mÀnniska pÄ rÀtt plats Àr guld vÀrt. Hoppas att hon fÄr den credd hon förtjÀnar. Du och pappa kanske kan göra nÄt? NÀr jag fick mina döttrar sÄ vart det ju lite komplicerat och brÄdis - dÄ Äkte min pappa till sjukhuset med blommor och tÄrta till personalen för att tacka. (Det fick jag redan pÄ först efterÄt..gulle pappan)
Jag gjorde ett kort till henne. Men hon var tyvÀr inte dÀr nÀr jag skulle lÀmna det men den som tog mot det skulle setill sÄ hon fick det sÄ jag hoppas att hon fÄr det och att hon blir glad!
Det Àr ju inte precis som blommor och tÄrta men jag ville iallafall göra nÄnting och visa att jag upp skattade henne och sÄ. Och jag vet att dom som jobbar i vÄrden borde fÄ mera lön och bÀttre av tal osv men det kan ju inte jag pÄ verka. Men dÄ kan jag iallafall ge upp skattning nÀr nÄn Àr extra extra bra pÄ sitt jobb liksom!
 
Jag gjorde ett kort till henne. Men hon var tyvÀr inte dÀr nÀr jag skulle lÀmna det men den som tog mot det skulle setill sÄ hon fick det sÄ jag hoppas att hon fÄr det och att hon blir glad!
Det Àr ju inte precis som blommor och tÄrta men jag ville iallafall göra nÄnting och visa att jag upp skattade henne och sÄ. Och jag vet att dom som jobbar i vÄrden borde fÄ mera lön och bÀttre av tal osv men det kan ju inte jag pÄ verka. Men dÄ kan jag iallafall ge upp skattning nÀr nÄn Àr extra extra bra pÄ sitt jobb liksom!
Men alltsÄ ett fint kort Àr LIKA vÀrdefullt om inte mer Àn blommor och tÄrta, som tar slut, det gör inte ett kort...
 
Jag gjorde ett kort till henne. Men hon var tyvÀr inte dÀr nÀr jag skulle lÀmna det men den som tog mot det skulle setill sÄ hon fick det sÄ jag hoppas att hon fÄr det och att hon blir glad!
Det Àr ju inte precis som blommor och tÄrta men jag ville iallafall göra nÄnting och visa att jag upp skattade henne och sÄ. Och jag vet att dom som jobbar i vÄrden borde fÄ mera lön och bÀttre av tal osv men det kan ju inte jag pÄ verka. Men dÄ kan jag iallafall ge upp skattning nÀr nÄn Àr extra extra bra pÄ sitt jobb liksom!


Ett kort Àr ju mycket mer personligt Àn blommor och tÄrta. Ett kort Àr ju unikt och du har personligen valt det och utformat det. SÄ jag tycker det var en jÀttefin present.
 
Jag gjorde ett kort till henne. Men hon var tyvÀr inte dÀr nÀr jag skulle lÀmna det men den som tog mot det skulle setill sÄ hon fick det sÄ jag hoppas att hon fÄr det och att hon blir glad!
Det Àr ju inte precis som blommor och tÄrta men jag ville iallafall göra nÄnting och visa att jag upp skattade henne och sÄ. Och jag vet att dom som jobbar i vÄrden borde fÄ mera lön och bÀttre av tal osv men det kan ju inte jag pÄ verka. Men dÄ kan jag iallafall ge upp skattning nÀr nÄn Àr extra extra bra pÄ sitt jobb liksom!
En fin gest ❀ Tycker att ett egenhĂ€ndigt gjort kort Ă€r bĂ€ttre Ă€n en köpt tĂ„rta och köpta blommor.
Hon blir sÀkert jÀtteglad dÄ hon fÄr kortet. Flera borde göra som du!
 
En paus
Jag och min pojkvÀn har en paus justnu. Det Àr INTE samma sak som att man har gjort slut Àven fast kanske vissa tÀnker sÄ men jag tycker att det Àr helt o logiskt men whatever.
Det Àr iallafall bara en PAUS. Vi tycker ÀndÄ om varandra likamycket osv.
Och jag ville bara skriva det för att det Àr ÀndÄ en stor sak för mig justnu. Det kommer bli bÀttre igen och somvanligt men justnu sÄ Àr det ÀndÄ jobbigt att det Àr en paus.
Men ja. En paus Àr en paus iallafall inte slut. Och vi har ABSOLUT INTE gjort slut och kommer inte göra det heller!
 
Ibland blir allt bara stopp
Det Àr normalt att det bara blir som stopp ibland. Och att man har sÄÄÄ mycket i huvudet sÄ man inte vet vad man ska ha fokus pÄ för att allt bara snurrar runt jÀtte fort.
Och ja sÄ Àr det förmig justnu. Och det Àr bÄde bra och inte sÄbra saker sÄ jag tÀnkte bara skriva en lista pÄ saker som Àr i mitt huvud. Bara för att ibland sÄ kan det hjÀlpa att bara fÄ ut saker och liksom fÄ hop tankarna i meningar.
Jag var pÄ hund utstÀllning igÄr.
Jag har varit i skolan idag.
I lördags sÄ var jag med pappa nÀstan hela dagen och det var en bra men Àven jobbig dag.
Jag har fÄtt upp ett minne som Àr jobbigt.
Jag trÀffade min bÀsta kompis igÄr som har flyttat tio mil hÀrifrÄn.
Jag Àr stressad för skolan.
Jag Àlskar min hund mer Àn allt.
Jag bÄde lÀngtar jÀtte mycket och inte tills att bo hemma.
Det Àr vÀldigt skönt att operationen Àr över men det kom vÀldigt mycket jobbiga kÀnslor av den.
Jag Àr kompis med migsjÀlv nu.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Blowing out someone elses candle doesn't make yours shine any brighter.
It is better to light a candle than curse the darkness.
A candle is at its brightest in the dark.
 
Ponny
Jag har ridning pÄ tisdagar egentligen men inte idag efter som att jag inte skulle rida förrÀns efter tvÄ veckor efter operationen. SÄ jag Àr bara hemma pÄ hvb idag.
Och dÄ in sÄg jag att jag lÀngtar extremt mycket till att rida! Och Ànnu mera till att ha en egen ponny igen! Det Àr liksom sÄ jag börjar grÄta bara för att jag lÀngtar sÄ mycket och att jag Àr o rolig för att inte hitta rÀtt ponny förmig liksom.
PĂ„ ridskolan sĂ„ har ju jag mest ridit en c-ponny som Ă€ven var min sommar ponny ❀ Men jag har Ă€ven ridit en d-ponny. Och min mamma har en d-ponny sĂ„ jag vet att jag KAN hantera d-ponnys osv. Men jag vill Ă€ndĂ„ HELST ha en mindre ponny för att iprincip allt Ă€r enklare och iallafall sĂ„ kĂ€nns det sĂ€krare dĂ„ tycker jag.
Men om man kollar annonser osv sÄ Àr det nÀstan enklare att hitta d-ponnys som lÄter bra motför c-ponnys. SÄ det Àr lite svÄrt att veta hur jag ska göra dÄ.
Och Àven att jag har ju en dröm ras som Àr fell ponny! Jag tycker att dom Àr sÄÄÄ fina och dom verkar ha helt perfekt temprament osv! Men dom Àr ju vÀldigt o vanliga i Sverige. SÄ som vi har disskuterat endel Àr om jag ska köpa en fell ponny NU sÄ kommer ju det vara en import. Och jag skulle inte vÄga Äka till england och prov rida osv utan isÄfall kanske mamma kunde göra det bara men inte jag. SÄ o avsett sÄ skulle det vara en chansning liksom.
SÄ det kanske blir att jag köper nÄnannan ponny nu men att min bÀsta ponny kanske blir en fell ponny. SÄ att den jag köper nu Àr lite som en "lÀro mÀstare" Àven fast jag har ju ridit mycket förut nÀr jag var mindre. Men att den Àr mest för att komma tillbaka mera i ridningen och bli starkare och vÄga mera osv. Och sen tackvare den ponnyn sÄ kommer kanske nÀsta ponny att kunna vara en fell ponny! Och Àven ifall jag köper en kanske 10 Äring nu sÄ Àr det ju inget som sÀger att jag inte kan ha tvÄ ponnysar. Utan jag kanske har den i nÄgra Är och sen kanske jag kan köpa en fell ponny ocksÄ.
SÄ ja frÄn att jag har tÀnkt kanske till 90 % att jag SKA ha en fell ponny eller iallafall nÄn engelsk ponny ras. Och att det var ett KRAV sÄ nu Àr det mycket mera öppet liksom och jag skulle iprincip kunna tÀnka mig vadsomhelst. Eller inte tillexempel en travare och inte en arab och inte en islandshÀst och inte en fjording. Men förutom dom sÄ tror jag inte att rasen spelar sÄ mycket roll nu!
Utan nu vill jag bara hitta MIN ponny ❀ Och jag vill veta vem det Ă€r liksom.
Det finns en ponny som vi har disskuterat om. Men vi vet inte ens om det skulle vara möjligt att fÄ köpa den och OM det Àr det sÄ mÄste vi prov rida först osv och jag vet inte ens helt sÀkert ifall jag vill ha den OM den passar förmig nu. Eller jag vill för DEN liksom men jag vet inte ifall den skulle kÀnnas för stor förmig och ifall det skulle funka med min mammas ponny osv.
Men men jag ville bara skriva lite upp datering hur det gÄr med ponny förmig!
 
Kul att höra lite hur du/ni tÀnker!

Jag köpte en ungponny för mÄnga Är sedan, och det var hon som gjorde att jag sen vÄgade köpa min drömhÀst som ocksÄ var ung, för jag hade redan "testat" att ha en egen ponny att utbilda liksom. SÄ jag förstÄr helt tanken pÄ att vÄga köpa en (grönare) fell "sen" nÀr du Àr mera tillbaka i sadeln eller vad man ska sÀga.

Hoppas du hittar nÄgon fin vad det Àn blir :love:
 
Ponny
Jag har ridning pÄ tisdagar egentligen men inte idag efter som att jag inte skulle rida förrÀns efter tvÄ veckor efter operationen. SÄ jag Àr bara hemma pÄ hvb idag.
Och dÄ in sÄg jag att jag lÀngtar extremt mycket till att rida! Och Ànnu mera till att ha en egen ponny igen! Det Àr liksom sÄ jag börjar grÄta bara för att jag lÀngtar sÄ mycket och att jag Àr o rolig för att inte hitta rÀtt ponny förmig liksom.
PĂ„ ridskolan sĂ„ har ju jag mest ridit en c-ponny som Ă€ven var min sommar ponny ❀ Men jag har Ă€ven ridit en d-ponny. Och min mamma har en d-ponny sĂ„ jag vet att jag KAN hantera d-ponnys osv. Men jag vill Ă€ndĂ„ HELST ha en mindre ponny för att iprincip allt Ă€r enklare och iallafall sĂ„ kĂ€nns det sĂ€krare dĂ„ tycker jag.
Men om man kollar annonser osv sÄ Àr det nÀstan enklare att hitta d-ponnys som lÄter bra motför c-ponnys. SÄ det Àr lite svÄrt att veta hur jag ska göra dÄ.
Och Àven att jag har ju en dröm ras som Àr fell ponny! Jag tycker att dom Àr sÄÄÄ fina och dom verkar ha helt perfekt temprament osv! Men dom Àr ju vÀldigt o vanliga i Sverige. SÄ som vi har disskuterat endel Àr om jag ska köpa en fell ponny NU sÄ kommer ju det vara en import. Och jag skulle inte vÄga Äka till england och prov rida osv utan isÄfall kanske mamma kunde göra det bara men inte jag. SÄ o avsett sÄ skulle det vara en chansning liksom.
SÄ det kanske blir att jag köper nÄnannan ponny nu men att min bÀsta ponny kanske blir en fell ponny. SÄ att den jag köper nu Àr lite som en "lÀro mÀstare" Àven fast jag har ju ridit mycket förut nÀr jag var mindre. Men att den Àr mest för att komma tillbaka mera i ridningen och bli starkare och vÄga mera osv. Och sen tackvare den ponnyn sÄ kommer kanske nÀsta ponny att kunna vara en fell ponny! Och Àven ifall jag köper en kanske 10 Äring nu sÄ Àr det ju inget som sÀger att jag inte kan ha tvÄ ponnysar. Utan jag kanske har den i nÄgra Är och sen kanske jag kan köpa en fell ponny ocksÄ.
SÄ ja frÄn att jag har tÀnkt kanske till 90 % att jag SKA ha en fell ponny eller iallafall nÄn engelsk ponny ras. Och att det var ett KRAV sÄ nu Àr det mycket mera öppet liksom och jag skulle iprincip kunna tÀnka mig vadsomhelst. Eller inte tillexempel en travare och inte en arab och inte en islandshÀst och inte en fjording. Men förutom dom sÄ tror jag inte att rasen spelar sÄ mycket roll nu!
Utan nu vill jag bara hitta MIN ponny ❀ Och jag vill veta vem det Ă€r liksom.
Det finns en ponny som vi har disskuterat om. Men vi vet inte ens om det skulle vara möjligt att fÄ köpa den och OM det Àr det sÄ mÄste vi prov rida först osv och jag vet inte ens helt sÀkert ifall jag vill ha den OM den passar förmig nu. Eller jag vill för DEN liksom men jag vet inte ifall den skulle kÀnnas för stor förmig och ifall det skulle funka med min mammas ponny osv.
Men men jag ville bara skriva lite upp datering hur det gÄr med ponny förmig!

Kul att höra hur du tÀnker, tycker det lÄter vÀldigt klokt att hitta en lÀromÀstare först och fokusera pÄ individ och temparement snarare Àn en specifik ras. Att sen sikta pÄ en andra ponny som ska vara en fellponny tycker jag Àr smart resonerat! Jag Àr sÀker pÄ att din drömponny vÀntar pÄ dig nÄgonstans i vÄrt avlÄnga land, med tid och tÄlamod kommer ni hitta varandra! :love:
 
Vem Àr jag egentligen?
Jag Àr hemma frÄn skolan idag för att jag mÄdde jÀtte konstigt imorse. Och jag har varit extremt stressad ett tag sÄ jag SKA heltenkelt lyssna pÄ vad jag behöver liksom. SÄ ifall jag kÀnner att jag inte mÄr bra alls och jag orkar verkligen inte Äka till skolan idag dÄ SKA jag stanna hemma. SÄ det Àr inte att jag skolkar eller nÄnting.
Men iallafall sĂ„ dĂ„ har jag lite mera tid för att tĂ€nka. Och en sak som jag tĂ€nker endel pĂ„ nu Ă€r vem jag ÄR liksom.
Jag vet att det Àr vÀldigt vanligt i ton Ären att man tÀnker pÄ vem man Àr osv. Och jag blir ju 18 om tre mÄnader och kommer rÀknas som vuxen sÄ det Àr liksom inget konstigt med att tÀnka endel pÄ det.
Men jag vet liksom inte vem JAG Àr egentligen. Eller endel saker vet jag sÄklart men ibland sÄ blir jag vÀldigt o sÀker ocksÄ.
Och ja det Ă€r inte konstigt. Men jag har som flera helt o lika personer som jag har varit. SĂ„ nĂ€r jag var liten sĂ„ var jag en person. Och nu vet jag ju att jag hade autism och adhd sĂ„ det var inte konstigt att jag hade endel svĂ„rig heter men DÅ visste jag ju inte det. SĂ„ dĂ„ var jag bara ett lite "konstigt" barn liksom.
Sen sÄ fick ju jag anorexi nÀr jag var 11. Och anorexi jag var en helt annan morför innan och efter!
Även sĂ„ har jag varit med om Ă€ckel saker som ocksĂ„ har Ă€ndrat pĂ„ den jag Ă€r. Speciellt en sak nĂ€r jag var 14 som jag tappade bort den "riktiga mig" efter och en sak nĂ€r jag var 15 som gjorde sĂ„ jag sĂ„g migsjĂ€lv som en h*ra.
Men nu Àr jag som en annan person igen. Jag tror att jag har börjat att hitta den riktiga mig liksom men jag vet inte om det Àr samma som jag har varit förut eller ifall det Àr nÄgon "ny".
Och dethĂ€r kanske lĂ„ter knĂ€ppt. Men jag har bytt namn för ett tag sedan och det hjĂ€lpte faktist SÅÅ mycket förmig!
För att mitt "gamla namn" var liksom allt dÄligt förmig. Varje gÄng som jag hörde det namnet pÄ minde det om en Àckel gubbe och hur han sa det nÀr han gjorde saker. Och att personer har ropat det nÀr jag har gjort dÄliga saker osv. Och det namnet hör liksom hop med mobbing och alltmöjligt sÄnt förmig och allt som Àr den "gamla jag" om man kan sÀga sÄ. Plus att det pÄ minner om en person som jag bara mÄr dÄligt av att tÀnka pÄ.
DÀrimot mitt nya namn eller mitt RIKTIGA namn det Àr liksom JAG! Det Àr som jag har valt sjÀlv och det hör hop med bra saker och fram tiden och att kÀmpa för sina mÄl osv. SÄ det namnet hjÀlper liksom och det Àr mot satsen att det kÀnns bra varje gÄng jag hör det och det pÄ minner om allt bra.
Den senaste tiden sÄ har jag Àven fÄtt upp ett minne som jag inte kom ihÄg innan. Jag kommer inte skriva vad men det Àr nÄnting Àckligt nÀr jag var mindre. Och det har an tagligen kommit upp nu för att jag Àr som redo att möta det som jag inte har varit innan.
Men det förklarar sÄÄ mÄnga saker som jag inte ens har tÀnkt pÄ innan. Och det gör sÄ att jag Ànnu mera vet vad jag vill göra i mitt liv och det Àr att jag vill VERKLIGEN hjÀlpa ut satta barn! Jag vet inte exakt hur men det Àr liksom mitt mÄl i livet att jag vill göra nÄnting som hjÀlper barn.
Jag vill vara en sÄn person som lyfter andra och som sprider ljus liksom. Och som nÄgra som jag har mött i mitt liv som bara Àr helt rÀtt person pÄ ett stÀlle. SÄ vill jag ocksÄ vara för ut satta barn! Jag vill liksom att dom ska tÀnka pÄ mig sÄ ska dom veta att jag kommer lyssna och stötta dom och backa dom och att jag Àr 100 % pÄ deras sida.
Och jag skulle Àven VERKLIGEN vilja bi dra att det blir en för Àndring med hela bup och soc och allt sÄnt. Men jag vet inte hur Àn.
Men ja heltenkelt den som jag vill vara om kanske 10 Är Àr den vuxna som jagsjÀlv skulle ha behövt frÄn jag var kanske 9-15.
Jag har ingen aning vad det kan vara för jobb men det hinner jag nog komma pÄ!
Och ja förutom det sĂ„ det jag VET om migsjĂ€lv Ă€r att jag Ă€lskar djur och att jag inte kan tĂ€nka ett liv utan att ha hund ❀ Det har jag ocksĂ„ verkligen in sett att jag MÅSTE ha en hund! Och att jag nog aldrig kommer sluta med hĂ€star ❀
Nu blev dethÀr vÀldigt lÄngt och rörigt men det var bara mina tankar heltenkelt!
 
Vad jag iallafall inte Àr
DethÀr Àr lite som en fort sÀttning pÄ det förra inlÀgget. Men dethÀr Àr saker som jag VET att jag INTE Àr men som jag har trott pÄgrund av andra eller pÄgrund av andledningar.
Men ja jag Àr INTE:
1. Dum i huvudet
2. Äcklig
3. En h*ra
4. Efter bliven
5. Miss lyckad
6. Korkad
7. VÀrde lös
8. Trasig
9. Störd
10. Fel
Inget av det Àr jag. Och har ALDRIG varit heller!
Jag har trott att jag var det. Jag har trott att jag var Àcklig och trasig och vÀrde lös och en h*ra pÄgrund av saker som andra har gjort mot mig som aldrig var mitt val.
Och jag har trott allt detenda pÄgrund av mina svÄrig heter och saker som jag har varit med om. Men jag har be visat mÄnga gÄnger att jag Àr snart jag Àr bra jag Àr stark jag Àr modig och alltmöjligt sÄnt.
Och det som jag VERKLIGEN vill göra i fram tiden Àr att kunna hjÀlpa andra barn och unga att veta att det inte Àr dom det Àr fel pÄ och att dom inte Àr Àckliga eller trasiga eller nÄnting sÄnt.
Jag vet att endel har försökt att fÄ mig att in se att jag inte var det ocksÄ och att jag inte lyssnade för att jag var sÄ över tygad att jag var det. Och jag trodde sÄmycket pÄ den som fick mig att kÀnna att jag var Àcklig och vÀrde lös och en h*ta sÄ jag trodde att den hade rÀtt.
Men nu sÄ vet jag att det inte Àr sÄ.
 

Liknande trÄdar

L
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmĂ€lt en sak som har hĂ€nt. Och dĂ„ sĂ€ger flera att det Ă€r bra och rĂ€tt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte sĂ„...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 265
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det hĂ€nder sĂ„mycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade pĂ„ ridningen förra veckan som jag skrev om ❀ Och Ă€ven...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok KÀnner att jag behöver skriva av mig lite efter den hÀr dagen, det har ju varit nÄgra turer med min Àlskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 129
L
  • Artikel
Dagbok Idag Àr det min födelse dag. Det kÀnns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande hÄg nÀr jag skulle fylla 15 och jag var in lagd pÄ bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 263

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp