🍂 Autumn variations 🍂

Nu Àr det höst!
Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sĂ„ dĂ„ rĂ€knas det som höst tycker jag! SĂ„ dethĂ€r kommer vara min höst dagbok 🙂
SĂ„ för att skriva nĂ„gra saker som jag an tagligen kommer skriva om hĂ€r dĂ„ om jag inte blir bannad igen 🙃

Skolan
Jag började somsagt idag men idag var det bara lite info. Men vi ska göra planering imorgon men jag kommer att gÄ ungefÀr halv dagar iallafall!

HĂ€star
Somvanligt sĂ„ blir det nog endel om hĂ€star 🐮 För att bĂ„de sĂ„ rider jag pĂ„ en ridskola en gĂ„ng i veckan och jag har stall tid dĂ€r jag bor. Och nu sĂ„ letar vi Ă€ven efter en egen ponny tillmig!

GĂ„rden
Min mamma och pappa har köpt en gĂ„rd och dom flyttar dit denhĂ€r veckan! SĂ„ frĂ„n helgen iprincip sĂ„ Ă€r den bara gĂ„rden som Ă€r HEMMA! Och jag har ett eget hus dĂ€r och vi hĂ„ller pĂ„ fixa sĂ„ att vi ska ha hĂ€starna hemma ❀

Operation
Jag ska snart göra en jÀtte lÀskig och jobbig TYCKER JAG operation i det privata om rÄdet. SÄ jag kommer kanske skriva lite om det och Àven efter för att jag kommer kanske inte kunna rida pÄ ett tag dÄ osv.

Annat
SjÀlv klart sÄ kommer det Àven att vara om annat som min pojkvÀn och kompisar och min hund och alltmöjligt annat!

Och sen vill jag bara av sluta med tvÄ saker! Och det Àr:
1. Rubriken Àr frÄn ett Ed Sheeran album och jag bara tyckte det passade!
2. Jag kommer att TESTA att ha öppet för komentarer. Men om det blir tjaffs eller ifall jag eller mamma eller personal dĂ€r jag bor tycker att det inte funkar sĂ„ bra förmig sĂ„ kommer vi att Ă€ndra det. SĂ„ skriv gĂ€rna nĂ„n komentar om ni vill men var gĂ€rna snĂ€lla! ❀
 

Hoppas allt gĂ„r bra pĂ„ mĂ„ndag och att de kan komma fram till orsaken till ditt lĂ„ga vĂ€rde.. Är ju bra att vĂ„rden tar det pĂ„ allvar iallafall sĂ„ att det utreds ordentligt och du kan slippa de hĂ€r otĂ€cka episoderna nĂ€r du Ă€r pĂ„ vĂ€g att svimma ❀

Hoppas du fÄr en fin och mysig dag pÄ gÄrden imorgon! Tycker för övrigt det lÄter som ett bra och fint mÄl att vara klar med skolan till du blir 18 Är. Vilket eller vilka Àmnen gillar du bÀst i skolan?

NĂ€r jag pluggade en gĂ„ng i tiden Ă€r vĂ€ldigt lĂ€nge sen nu sĂ„ var det matematik och svenska för jag Ă€lskade att skriva noveller och andra texter och Ă€lskade ocksĂ„ att lĂ€sa böcker. Det gör jag fortfarande för övrigt 🙂
 
Hoppas allt gĂ„r bra pĂ„ mĂ„ndag och att de kan komma fram till orsaken till ditt lĂ„ga vĂ€rde.. Är ju bra att vĂ„rden tar det pĂ„ allvar iallafall sĂ„ att det utreds ordentligt och du kan slippa de hĂ€r otĂ€cka episoderna nĂ€r du Ă€r pĂ„ vĂ€g att svimma ❀

Hoppas du fÄr en fin och mysig dag pÄ gÄrden imorgon! Tycker för övrigt det lÄter som ett bra och fint mÄl att vara klar med skolan till du blir 18 Är. Vilket eller vilka Àmnen gillar du bÀst i skolan?

NĂ€r jag pluggade en gĂ„ng i tiden Ă€r vĂ€ldigt lĂ€nge sen nu sĂ„ var det matematik och svenska för jag Ă€lskade att skriva noveller och andra texter och Ă€lskade ocksĂ„ att lĂ€sa böcker. Det gör jag fortfarande för övrigt 🙂
Tack ❀ Jag Ă€ndrar mig lite dĂ„ och dĂ„ med vilka Ă€mnen som Ă€r bĂ€st. Men mest samhĂ€lls Ă€mnen som historia och religion och sprĂ„k tror jag.
Jag Àlskade ocksÄ att lÀsa förut men nu har jag nÀstan inte lÀst böcker alls pÄ jÀtte lÀnge men skulle vilja börja igen!
 
Hemma helg
Idag ska jag Ă„ka HEM ❀ Hem till VÅRAN gĂ„rd till MITT hus ❀
Jag bara Àlskar att kunna sÀga sÄ och att min dröm Àr en verklig het nu! Och dethÀr kanske lÄter konstigt men jag tror inte att det skulle vara sÄhÀr nu om inte allt annat hade hÀnt i mitt liv. Utan dÄ kanske aldrig mamma och pappa hade börjat tÀnka pÄ att flytta och iallafall inte dit vi har flyttat nu.
SÄ sÄklart att det Àr hemska saker som har hÀnt osv men jag Àr ÀndÄ pÄ ett sÀtt tack sam för hur mitt liv Àr nu.
Men ja somsagt sĂ„ ska jag Ă„ka till vĂ„ran gĂ„rd idag och vara dĂ€r tills imorgon. Vi skulle egentligen fixa med lös driften och mitt hus men nu mĂ„ste ju jag ta det extra lugnt sĂ„ fĂ„r se vad vi gör dĂ„. Det kanske bara blir en lugn mys helg men det Ă€r ju bara skönt ocksĂ„ isĂ„fall ❀
 
Hemma helg
Idag ska jag Ă„ka HEM ❀ Hem till VÅRAN gĂ„rd till MITT hus ❀
Jag bara Àlskar att kunna sÀga sÄ och att min dröm Àr en verklig het nu! Och dethÀr kanske lÄter konstigt men jag tror inte att det skulle vara sÄhÀr nu om inte allt annat hade hÀnt i mitt liv. Utan dÄ kanske aldrig mamma och pappa hade börjat tÀnka pÄ att flytta och iallafall inte dit vi har flyttat nu.
SÄ sÄklart att det Àr hemska saker som har hÀnt osv men jag Àr ÀndÄ pÄ ett sÀtt tack sam för hur mitt liv Àr nu.
Men ja somsagt sĂ„ ska jag Ă„ka till vĂ„ran gĂ„rd idag och vara dĂ€r tills imorgon. Vi skulle egentligen fixa med lös driften och mitt hus men nu mĂ„ste ju jag ta det extra lugnt sĂ„ fĂ„r se vad vi gör dĂ„. Det kanske bara blir en lugn mys helg men det Ă€r ju bara skönt ocksĂ„ isĂ„fall ❀

Vet du, inget ont som inte för nĂ„tt gott med sig ❀.
 
Hemma hemma hemma
Nu Ă€r jag HEMMA 😍 Justnu sĂ„ ligger jag och mamma och alla tre hundarna i mammas och pappas sĂ€ng bara och tar det lugnt ❀ För att pappa har Ă„kt och köpt mat och skulle Ă€ven hĂ€mta upp min pojkvĂ€n för att han ska komma hit ikvĂ€ll ❀
Jag kan inte ens förklara hur skönt det Ă€r att vara hĂ€r och att det Ă€r HEMMA. Och det kanske lĂ„ter skit trĂ„kigt att inte göra nĂ„nting speciellt men jag har liksom inte kunnat bara ligga i sĂ€ngen och ta det lugnt och prata med mamma pĂ„ FLERA ÅR! SĂ„ förmig sĂ„ Ă€r det jĂ€tte stort iallafall och jĂ€tte skönt!
Det Àr sÄ sjukt för att det som jag upp skattar allra mest som be tyder mest förmig det Àr sÄnt som domflesta nog tar förgivet och i min Älder sÄ kanske mÄnga inte vill göra sÄnt. Som att bara um gÄs med sina förÀldrar och sÄnt. Och att fÄ Äka HEM men mÄnga i min Älder vill nog Äka BORT och lÀngtar tills att flytta hemi frÄn. Men jag lÀngtar tills att flytta hem.
Men det kommer ju bli bĂ„de flytta hem och hemi frĂ„n pĂ„ samma gĂ„ng efter som att jag har ett eget hus ❀ SĂ„ det Ă€r verkligen helt perfekt förmig!
Jag kan nÀstan inte ens fatta att dethÀr Àr MITT liv! TÀnk om jag skulle veta nÀr jag var 15 att det skulle bli sÄhÀr. Men dÄ var jag bara helt över tygad att det aldrig aldrig skulle bli bÀttre att jag aldrig skulle ha vÀnner aldrig vara kÀr i nÄn aldrig ha en bra kontakt med mamma igen aldrig rida igen osv. Och nu Àr jag liksom HEMMA pÄ vÄran gÄrd som jag och mamna ska ha vÄra ponnyer sÄ att vi kan rida tillsammans osv. Och jag har vÀrldens finaste pojkvÀn och flera kompisar framför allt min bÀsta kompis som Àr den mest starka och snÀlla personen som finns. Och Àven min andra bÀsta kompis som jag ocksÄ tycker om sÄÄÄÄ mycket!
Ja det Àr jobbigt och svÄrt och jag Àr ju inte FRISK liksom. Men ÀndÄ. Jag Àr ÀndÄ extremt tack sam för mitt liv och att jag ÀndÄ har tagit mig genom allt och över levt allt som jag inte trodde! Men jag Àr sÄ jÀvla mycket starkare motför jag tror!
Men nu kommer pappa och min pojkvĂ€n sĂ„ nu ska vi Ă€ta ❀
 
Hemma hemma hemma
Nu Ă€r jag HEMMA 😍 Justnu sĂ„ ligger jag och mamma och alla tre hundarna i mammas och pappas sĂ€ng bara och tar det lugnt ❀ För att pappa har Ă„kt och köpt mat och skulle Ă€ven hĂ€mta upp min pojkvĂ€n för att han ska komma hit ikvĂ€ll ❀
Jag kan inte ens förklara hur skönt det Ă€r att vara hĂ€r och att det Ă€r HEMMA. Och det kanske lĂ„ter skit trĂ„kigt att inte göra nĂ„nting speciellt men jag har liksom inte kunnat bara ligga i sĂ€ngen och ta det lugnt och prata med mamma pĂ„ FLERA ÅR! SĂ„ förmig sĂ„ Ă€r det jĂ€tte stort iallafall och jĂ€tte skönt!
Det Àr sÄ sjukt för att det som jag upp skattar allra mest som be tyder mest förmig det Àr sÄnt som domflesta nog tar förgivet och i min Älder sÄ kanske mÄnga inte vill göra sÄnt. Som att bara um gÄs med sina förÀldrar och sÄnt. Och att fÄ Äka HEM men mÄnga i min Älder vill nog Äka BORT och lÀngtar tills att flytta hemi frÄn. Men jag lÀngtar tills att flytta hem.
Men det kommer ju bli bĂ„de flytta hem och hemi frĂ„n pĂ„ samma gĂ„ng efter som att jag har ett eget hus ❀ SĂ„ det Ă€r verkligen helt perfekt förmig!
Jag kan nÀstan inte ens fatta att dethÀr Àr MITT liv! TÀnk om jag skulle veta nÀr jag var 15 att det skulle bli sÄhÀr. Men dÄ var jag bara helt över tygad att det aldrig aldrig skulle bli bÀttre att jag aldrig skulle ha vÀnner aldrig vara kÀr i nÄn aldrig ha en bra kontakt med mamma igen aldrig rida igen osv. Och nu Àr jag liksom HEMMA pÄ vÄran gÄrd som jag och mamna ska ha vÄra ponnyer sÄ att vi kan rida tillsammans osv. Och jag har vÀrldens finaste pojkvÀn och flera kompisar framför allt min bÀsta kompis som Àr den mest starka och snÀlla personen som finns. Och Àven min andra bÀsta kompis som jag ocksÄ tycker om sÄÄÄÄ mycket!
Ja det Àr jobbigt och svÄrt och jag Àr ju inte FRISK liksom. Men ÀndÄ. Jag Àr ÀndÄ extremt tack sam för mitt liv och att jag ÀndÄ har tagit mig genom allt och över levt allt som jag inte trodde! Men jag Àr sÄ jÀvla mycket starkare motför jag tror!
Men nu kommer pappa och min pojkvĂ€n sĂ„ nu ska vi Ă€ta ❀

SĂ„ himla mysigt det lĂ„ter đŸ˜đŸ„°
 
Hemma hemma hemma
Nu Ă€r jag HEMMA 😍 Justnu sĂ„ ligger jag och mamma och alla tre hundarna i mammas och pappas sĂ€ng bara och tar det lugnt ❀ För att pappa har Ă„kt och köpt mat och skulle Ă€ven hĂ€mta upp min pojkvĂ€n för att han ska komma hit ikvĂ€ll ❀
Jag kan inte ens förklara hur skönt det Ă€r att vara hĂ€r och att det Ă€r HEMMA. Och det kanske lĂ„ter skit trĂ„kigt att inte göra nĂ„nting speciellt men jag har liksom inte kunnat bara ligga i sĂ€ngen och ta det lugnt och prata med mamma pĂ„ FLERA ÅR! SĂ„ förmig sĂ„ Ă€r det jĂ€tte stort iallafall och jĂ€tte skönt!
Det Àr sÄ sjukt för att det som jag upp skattar allra mest som be tyder mest förmig det Àr sÄnt som domflesta nog tar förgivet och i min Älder sÄ kanske mÄnga inte vill göra sÄnt. Som att bara um gÄs med sina förÀldrar och sÄnt. Och att fÄ Äka HEM men mÄnga i min Älder vill nog Äka BORT och lÀngtar tills att flytta hemi frÄn. Men jag lÀngtar tills att flytta hem.
Men det kommer ju bli bĂ„de flytta hem och hemi frĂ„n pĂ„ samma gĂ„ng efter som att jag har ett eget hus ❀ SĂ„ det Ă€r verkligen helt perfekt förmig!
Jag kan nÀstan inte ens fatta att dethÀr Àr MITT liv! TÀnk om jag skulle veta nÀr jag var 15 att det skulle bli sÄhÀr. Men dÄ var jag bara helt över tygad att det aldrig aldrig skulle bli bÀttre att jag aldrig skulle ha vÀnner aldrig vara kÀr i nÄn aldrig ha en bra kontakt med mamma igen aldrig rida igen osv. Och nu Àr jag liksom HEMMA pÄ vÄran gÄrd som jag och mamna ska ha vÄra ponnyer sÄ att vi kan rida tillsammans osv. Och jag har vÀrldens finaste pojkvÀn och flera kompisar framför allt min bÀsta kompis som Àr den mest starka och snÀlla personen som finns. Och Àven min andra bÀsta kompis som jag ocksÄ tycker om sÄÄÄÄ mycket!
Ja det Àr jobbigt och svÄrt och jag Àr ju inte FRISK liksom. Men ÀndÄ. Jag Àr ÀndÄ extremt tack sam för mitt liv och att jag ÀndÄ har tagit mig genom allt och över levt allt som jag inte trodde! Men jag Àr sÄ jÀvla mycket starkare motför jag tror!
Men nu kommer pappa och min pojkvĂ€n sĂ„ nu ska vi Ă€ta ❀
Det lĂ„ter sĂ„ underbart och jag Ă€r sĂ„ otroligt glad för din skull. Att det har blivit sĂ„ bra efter att ha varit helt nattsvart 💙.
 
Hemma hemma hemma
Nu Ă€r jag HEMMA 😍 Justnu sĂ„ ligger jag och mamma och alla tre hundarna i mammas och pappas sĂ€ng bara och tar det lugnt ❀ För att pappa har Ă„kt och köpt mat och skulle Ă€ven hĂ€mta upp min pojkvĂ€n för att han ska komma hit ikvĂ€ll ❀
Jag kan inte ens förklara hur skönt det Ă€r att vara hĂ€r och att det Ă€r HEMMA. Och det kanske lĂ„ter skit trĂ„kigt att inte göra nĂ„nting speciellt men jag har liksom inte kunnat bara ligga i sĂ€ngen och ta det lugnt och prata med mamma pĂ„ FLERA ÅR! SĂ„ förmig sĂ„ Ă€r det jĂ€tte stort iallafall och jĂ€tte skönt!
Det Àr sÄ sjukt för att det som jag upp skattar allra mest som be tyder mest förmig det Àr sÄnt som domflesta nog tar förgivet och i min Älder sÄ kanske mÄnga inte vill göra sÄnt. Som att bara um gÄs med sina förÀldrar och sÄnt. Och att fÄ Äka HEM men mÄnga i min Älder vill nog Äka BORT och lÀngtar tills att flytta hemi frÄn. Men jag lÀngtar tills att flytta hem.
Men det kommer ju bli bĂ„de flytta hem och hemi frĂ„n pĂ„ samma gĂ„ng efter som att jag har ett eget hus ❀ SĂ„ det Ă€r verkligen helt perfekt förmig!
Jag kan nÀstan inte ens fatta att dethÀr Àr MITT liv! TÀnk om jag skulle veta nÀr jag var 15 att det skulle bli sÄhÀr. Men dÄ var jag bara helt över tygad att det aldrig aldrig skulle bli bÀttre att jag aldrig skulle ha vÀnner aldrig vara kÀr i nÄn aldrig ha en bra kontakt med mamma igen aldrig rida igen osv. Och nu Àr jag liksom HEMMA pÄ vÄran gÄrd som jag och mamna ska ha vÄra ponnyer sÄ att vi kan rida tillsammans osv. Och jag har vÀrldens finaste pojkvÀn och flera kompisar framför allt min bÀsta kompis som Àr den mest starka och snÀlla personen som finns. Och Àven min andra bÀsta kompis som jag ocksÄ tycker om sÄÄÄÄ mycket!
Ja det Àr jobbigt och svÄrt och jag Àr ju inte FRISK liksom. Men ÀndÄ. Jag Àr ÀndÄ extremt tack sam för mitt liv och att jag ÀndÄ har tagit mig genom allt och över levt allt som jag inte trodde! Men jag Àr sÄ jÀvla mycket starkare motför jag tror!
Men nu kommer pappa och min pojkvĂ€n sĂ„ nu ska vi Ă€ta ❀


Blir ocksÄ vÀldigt glad att lÀsa detta. Att det vÀnt för dig och att du bara kan fÄ mÄ bra och att du kÀnner dig hemma dÀr pÄ gÄrden. LÄter hur fint som helst med ditt eget hus och ÀndÄ ha nÀrheten till din familj. Jag hoppas du sÄ smÄningom dessutom hittar din drömponny! Du Àr sÄ vÀrd att ha ett bra liv efter allt hemskt du har fÄtt gÄ igenom. Livet Àr inte rÀttvist men nu hoppas jag att du har massor av bra Är framför dig och att du fÄr njuta av livet pÄ gÄrden och med din familj. :heart
 
Mys helg
Nu Àr jag pÄ hvb igen. Det Àr konstigt för att förut sÄ kÀndes det som hemma pÄ hvb. Men nu av att jag har varit HEMMA bara tvÄ helger sÄ heltplötsligt sÄ kÀnns det som att hvb Àr borta och hemma Àr hemma. Det Àr svÄrt att förklara och det Àr inte att det inte kÀnns bra pÄ hvb liksom för det gör det! Och det Àr ju jÀtte mycket hem kÀnsla hÀr och sÄ men riktiga hemma Àr som mycket mera verkligt nu. Och dÄ blir det inte lika hemma hÀr pÄ nÄt sÀtt. Men ÀndÄ sÄ tÀnker jag att jag Äker hem till gÄrden och Àven hem till hvb. SÄ jag har vÀl som tvÄ hem justnu pÄ ett sÀtt.
Men ja det har varit en lugn mys helg iallafall! Vi gjorde inte sÄmycket i mitt hus men pappa byggde endel pÄ boxarna och jag och mamma började planera och fixa lite i det som ska bli sadel kammaren. SÄ det Àr vÀldigt vÀldigt kul och skönt att vi liksom Àr pÄ vÀg att gÄ iordning allting!
Sen igĂ„r kvĂ€ll sĂ„ kom somsagt min pojkvĂ€n och han var kvar helatiden sen som jag var kvar ❀ SĂ„ igĂ„r hade vi en spel kvĂ€ll och sen idag sĂ„ har vi varit ute med hundarna och bara um gĂ„tts och sĂ„. Och ja haft en jĂ€tte mysig helg heltenkelt ❀
Imorgon ska jag somsagt till sjukhuset för att kolla upp mina blod vÀrden osv. Jag vet att det an tagligen inte Àr nÄt allvarligt men jag Àr ÀndÄ vÀldigt nervös för det. Eller jo jag Àr sÄklart nervös för OM det Àr nÄt stort fel men jag Àr Àven nervös för om det kanske blir sÄ jag inte kan göra operationen pÄgrund av det. Inte för jag vill göra operationen men nu sÄ har jag ÀndÄ stÀllt in mig pÄ det datumet osv sÄ dÄ skulle det vara vÀldigt jobbigt att Àndra det. Och Àven att jag kanske inte kommer kunna rida pÄ ett tag efter sÄ dÄ vill jag fÄ det klart sÄfort sommöjligt sÄ att jag kan rida igen sÄfort sommöjligt ocksÄ. SÄ dÀrför sÄ Àr jag vÀldigt nervös för imorgon plus att det Àr jobbigt att jag kommer missa första riktiga skol dagen.
Och jag Àr nervös för OM jag skulle bli in lagd om det behövs för att det vill jag verkligen INTE!
 
Mamma och pappa
Jag vill skriva lite om mina förĂ€ldrar. För att jag tycker verkligen att dom Ă€r vĂ€rldens bĂ€sta förĂ€ldrar och jag har in sett vĂ€ldigt mycket att alla inte har sĂ„ bra förĂ€ldrar tyvĂ€r 💔
Domflesta förÀldrarna vill sÀkert göra det bÀsta för sina barn men inte alla. Och endel klarar det inte för o lika andledningar Àven om dom vill.
Men ja min mamma och pappa ❀ Jag vet att dom verkligen inte har haft det sĂ„ lĂ€tt pĂ„grund av mig och Ă€ndĂ„ sĂ„ Ă€r dom vĂ€rldens bĂ€sta!
Även frĂ„n jag var liten sĂ„ var ju inte jag vĂ€rldens mest problem fria barn liksom. Utan jag VILLE alltid göra rĂ€tt och vara perfekt och att dom skulle vara stolta osv. Men jag har in sett nĂ€r jag har blivit Ă€ldre att jag hade en hel del problem Ă€ven nĂ€r jag var liten. Och det var ju sĂ€kert jobbigt för dom men dom stöttade ALLTID mig och jag fick ha egna ponnysar osv.
Och sen att jag fick anorexi nĂ€r jag var 11 och iprincip har jag varit sjuk pĂ„ o lika sĂ€tt frĂ„n dĂ„. Och jag har ut satt min mamma och pappa för hemska saker med hur jag har be tett mig och att jag har försökt att dö osv 💔 Det var ju inte mitt fel sĂ„ efter som att jag gjorde det pĂ„grund av att jag var sjuk. Men Ă€ndĂ„ jobbigt för dom!
Men dom har ALLTID stĂ€llt upp förmig o avsett. Pappa iprincip bodde med mig pĂ„ bup i flera flera mĂ„nader tillexempel. Och Ă€ven nĂ€r jag be hövde bo pĂ„ ett re hab stĂ€lle men det var för unga vuxna dĂ„ bodde mamma dĂ€r med mig. Allt sĂ„nt liksom att dom har slĂ€ppt iprincip allt i sina liv för att bara vara hos mig och vara ett stöd osv det Ă€r jag sĂ„Ă„Ă„ tack sam för! ❀
Och Ă€ven nu bĂ„de med gĂ„rden att en av dom viktiga sakerna för dom var att hitta en gĂ„rd som jag kunde fĂ„ ett eget hus eller en egen lĂ€gen het eller sĂ„. För att jag ska kunna flytta hemi frĂ„n och bli sjĂ€lv stĂ€ndig men Ă€ndĂ„ ha dom nĂ€ra osv och hela den trygg heten. Jag vet att inte alla förĂ€ldrar kan göra det för sina barn men jag Ă€r sĂ„Ă„Ă„ extremt tack sam för att mina kan det och Ă€ven att dom vill hjĂ€lpa mig att fĂ„ en ponny för att dom vet hurmycket det kan hjĂ€lpa mig ❀ Och jag fick min hund för att dom visste hurmycket det skulle be tyda och ja han Ă€r ju ALLT förmig! ❀
Nu somsagt sĂ„ ska jag till sjukhuset imorgon och jag Ă€r vĂ€ldigt nervös för det. Och dĂ„ sa pappa direkt att han kan följa med mig ❀ Även fast han har en miljon saker att göra som Ă€r vĂ€ldigt viktigt Ă€ndĂ„ sĂ„ Ă€r det sjĂ€lv klart för han att följa med mig till sjukhuset ❀
Jag vet Ă€ven att jag har pĂ„ verkat hela deras liv bĂ„de bra och dĂ„ligt. Dom har förlorat vĂ€nner pĂ„grund av mig och vi har lĂ€mnat vĂ„ran kyrka pĂ„grund av mig blandannat. Men Ă€ven sĂ„ har dom ALLTID varit bra före bilder och visat vad som Ă€r viktigast pĂ„riktigt. Och att jag ALLTID kan lita pĂ„ dom och jag Ă€r verkligen sĂ„Ă„Ă„Ă„ tack sam för det! Desto Ă€ldre jag blir desto mera in ser jag hur mycket jag Ă€lskar dom och hurmycket tur jag har att dom Ă€r mina förĂ€ldrar ❀
 
67
Blod provet idag för hb vÀrdet hade gÄtt ner till 67. SÄ jag och pappa satt pÄ akuten och vÀntade pÄ svaren pÄ proverna sÄ kom det en och bara: "Dina prover var inte sÄ bra sÄ lÀkaren vill att vi tar en miljon mera prover och sen ska du bli flyttad till en avdelning"
Eller okej hon sa inte en miljon men ni fattar nog det ÀndÄ.
Men ja nu sĂ„ Ă€r jag in lagd dĂ„ pĂ„grund av BLOD VÄRDEN alltsĂ„?? Jag kĂ€nner mig inte ens sĂ„ trött eller nĂ„nting som jag borde dĂ„? SĂ„ det kĂ€nns bara över drivet.
Och jag har fort farande inte fattat hur liksom farligt det Àr eller sÄ. AlltsÄ det kan ju vara allt frÄn typ cancer som man dör av till att man har Àtit lite förlite jÀrn eller nÄt.
Men flera flera i min slÀkt har ju haft anemi osv sÄ jag tror iallafall att det Àr nÄt o farligt men jag VET inte Àn. Och jag vet inte om jag mÄste göra mera under sökningar osv om jag kommer fÄ blod eller hur lÀnge jag mÄste vara kvar hÀr.
Men jag kÀnner mig iallafall som att jag mÄr för bra för att vara hÀr och jag vill:
1. Vara med min hund
2. Vara med min bÀsta kompis efter som att hon ska flytta i helgen
3. Vara i skolan och inte börja med att missa massa!
 
Tur i o turen
Det Àr ju skit jobbigt att hamna pÄ sjukhus och att ha sÄ lÄga blod vÀrden som jag inte vet varför osv. Men det Àr iallafall en förklaring varför jag har varit sÄ trött och inte haft nÄn energi osv och att jag har lÀtt att bli yr och sÄ.
Och jag tycker att det Àr extremt Àckligt och o be hagigt att fÄ blod. Liksom att det Àr nÄnannans blod som man fÄr in i kroppen och blandar med sitteget osv. Jag vet att det Àr en jÀtte bra grej att det gÄr att göra sÄ och att det kan hjÀlpa jÀtte mycket! Och sjÀlv klart sÄ Àr jag tack sam att jag fÄr den hjÀlpen sÄ fort speciellt för att annars kan jag inte göra operationen och allt det. Och OM det Àr nÄn farlig andledning sÄ kommer dom iallafall att mÀrka det nu med alla miljoner prover osv!
Men jag tycker Ă€ndĂ„ att det Ă€r o be hagigt. Och nu sĂ„ har jag fĂ„tt en pĂ„se blod och hĂ„ller pĂ„ dĂ„ en till nu. Och sen Ă€r det nya prover IGEN imorgon 🙃
Jag har iallafall trĂ€ffat min hund ❀ Jag fick vara ute och mysa med han i ungefĂ€r en halvtimme ❀ Och nu Ă€r han hemma med mamma sĂ„ antingen följer han med till hvb imorgon om jag fĂ„r bli ut skriven dĂ„ och annars ska jag fĂ„ en gos stund imorgon ocksĂ„ ❀
Och jag fick önske mat idag sÄ fick pannkakor och sylt och grÀdde. SÄ det Àr ju ÀndÄ en bra sak i det jobbiga liksom! Och alla som jag har trÀffat Àn sÄlÀnge som sköterskor och lÀkare osv har varit vÀldigt snÀlla.
Men ja jag kommer vara 100 % Àrlig nu. Och ja jag Àr rÀdd. För att
1. Jag vill inte be höva vÀnta med operationen för nu Àr jag ÀndÄ in stÀlld att göra den nu
2. Jag vet att det finns massa andra saker som inte Àr sÄ farliga men Àr ÀndÄ rÀdd för OM det Àr cancer eller nÄn farlig blod sjukdom eller nÄt
3. Jag vet att det Àr extremt o vanligt men Àr ÀndÄ rÀdd för om det blir nÄt konstigt med det nya blodet sÄ att jag fÄr nÄn sjukdom eller nÄt. Och jag föddes med nÄn blod sjukdom som var vÀldigt nÀra att jag dog av sÄ jag kanske har större risk för sÄnt?
4. Kanske en knÀpp sak motför det andra men jag Àr Àven rÀdd för att vara sjuk lÀnge sÄ jag missar massa skola IGEN
5. Jag Ă€r rĂ€dd för att komma lĂ€ngre frĂ„n min bĂ€sta kompis för att jag missar massa tid med henne nu densista veckan som hon bor pĂ„ vĂ„rat hvb 💔
Men Ă€ven fast jag Ă€r rĂ€dd för massa saker sĂ„ försöker jag Ă€ndĂ„ att tĂ€nka possitivt. Liksom jag har klarat sĂ„Ă„Ă„ mycket och över levt fast det kanske inte verkade som jag skulle det. SĂ„ sjĂ€lv klart kommer jag att klara dethĂ€r o avsett vad det Ă€r! Och att mĂ„nga i min slĂ€kt har haft anemi som inte har varit pĂ„grund av nĂ„t farligt. Och jag kommer inte tappa kontakten med min bĂ€sta vĂ€n bara för dethĂ€r! Utan vĂ„ran vĂ€n skap Ă€r mycket starkare Ă€n det! Och OM det skulle vara vĂ€rsta tĂ€nk bara typ nĂ„n farlig sjukdom sĂ„ finns det vĂ€ldigt mĂ„nga behandlingar. Och OM det skulle vara SÅ farligt sĂ„ skulle dom nog ha mĂ€rkt det nu ellerhur?
Nu ska jag och pappa kolla pĂ„ film iallafall. Och sen kommer jag fĂ„ frukt sallad och glass som kvĂ€lls fika för att jag har tur och personalen Ă€r sĂ„Ă„Ă„ snĂ€lla hĂ€r! ❀
 

Liknande trÄdar

L
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmĂ€lt en sak som har hĂ€nt. Och dĂ„ sĂ€ger flera att det Ă€r bra och rĂ€tt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte sĂ„...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 265
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det hĂ€nder sĂ„mycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade pĂ„ ridningen förra veckan som jag skrev om ❀ Och Ă€ven...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok KÀnner att jag behöver skriva av mig lite efter den hÀr dagen, det har ju varit nÄgra turer med min Àlskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 129
L
  • Artikel
Dagbok Idag Àr det min födelse dag. Det kÀnns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande hÄg nÀr jag skulle fylla 15 och jag var in lagd pÄ bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 263

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp