🍂 Autumn variations 🍂

Nu Àr det höst!
Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sĂ„ dĂ„ rĂ€knas det som höst tycker jag! SĂ„ dethĂ€r kommer vara min höst dagbok 🙂
SĂ„ för att skriva nĂ„gra saker som jag an tagligen kommer skriva om hĂ€r dĂ„ om jag inte blir bannad igen 🙃

Skolan
Jag började somsagt idag men idag var det bara lite info. Men vi ska göra planering imorgon men jag kommer att gÄ ungefÀr halv dagar iallafall!

HĂ€star
Somvanligt sĂ„ blir det nog endel om hĂ€star 🐮 För att bĂ„de sĂ„ rider jag pĂ„ en ridskola en gĂ„ng i veckan och jag har stall tid dĂ€r jag bor. Och nu sĂ„ letar vi Ă€ven efter en egen ponny tillmig!

GĂ„rden
Min mamma och pappa har köpt en gĂ„rd och dom flyttar dit denhĂ€r veckan! SĂ„ frĂ„n helgen iprincip sĂ„ Ă€r den bara gĂ„rden som Ă€r HEMMA! Och jag har ett eget hus dĂ€r och vi hĂ„ller pĂ„ fixa sĂ„ att vi ska ha hĂ€starna hemma ❀

Operation
Jag ska snart göra en jÀtte lÀskig och jobbig TYCKER JAG operation i det privata om rÄdet. SÄ jag kommer kanske skriva lite om det och Àven efter för att jag kommer kanske inte kunna rida pÄ ett tag dÄ osv.

Annat
SjÀlv klart sÄ kommer det Àven att vara om annat som min pojkvÀn och kompisar och min hund och alltmöjligt annat!

Och sen vill jag bara av sluta med tvÄ saker! Och det Àr:
1. Rubriken Àr frÄn ett Ed Sheeran album och jag bara tyckte det passade!
2. Jag kommer att TESTA att ha öppet för komentarer. Men om det blir tjaffs eller ifall jag eller mamma eller personal dĂ€r jag bor tycker att det inte funkar sĂ„ bra förmig sĂ„ kommer vi att Ă€ndra det. SĂ„ skriv gĂ€rna nĂ„n komentar om ni vill men var gĂ€rna snĂ€lla! ❀
 

💔
Men Ă€ven fast jag Ă€r rĂ€dd för massa saker sĂ„ försöker jag Ă€ndĂ„ att tĂ€nka possitivt. Liksom jag har klarat sĂ„Ă„Ă„ mycket och över levt fast det kanske inte verkade som jag skulle det. SĂ„ sjĂ€lv klart kommer jag att klara dethĂ€r o avsett vad det Ă€r! Och att mĂ„nga i min slĂ€kt har haft anemi som inte har varit pĂ„grund av nĂ„t farligt. Och jag kommer inte tappa kontakten med min bĂ€sta vĂ€n bara för dethĂ€r! Utan vĂ„ran vĂ€n skap Ă€r mycket starkare Ă€n det! Och OM det skulle vara vĂ€rsta tĂ€nk bara typ nĂ„n farlig sjukdom sĂ„ finns det vĂ€ldigt mĂ„nga behandlingar. Och OM det skulle vara SÅ farligt sĂ„ skulle dom nog ha mĂ€rkt det nu ellerhur?
Nu ska jag och pappa kolla pĂ„ film iallafall. Och sen kommer jag fĂ„ frukt sallad och glass som kvĂ€lls fika för att jag har tur och personalen Ă€r sĂ„Ă„Ă„ snĂ€lla hĂ€r! ❀

Det hÀr du har skrivit i detta stycket visar verkligen hur lÄngt du har kommit och hur stark du Àr. Din förmÄga att tÀnka positivt Àven fast det Àr jobbiga saker du gÄr igenom. Det Àr sÄ tydliga framsteg som verkligen Àr helt fantastiskt att lÀsa.

HÄller tummar och tÄr att dina prover ser bra ut imorgon och att du fÄr Äka tillbaka till HVB och umgÄs med din kompis och din hund och slipper missa skolan! Och sÄklart att du fÄr mÄ bÀttre av behandlingen. Skönt att du kan fÄ en gosstund med din hund Àven imorgon om du skulle bli kvar pÄ sjukhuset.
 
Jag tror ocksÄ du kommer ta dig igenom detta ocksÄ, oavsett vad det Àr. :heart Och jag Àr helt sÀker pÄ att din och din bÀstis' vÀnskap Àr tillrÀckligt stark för att tÄla att vara isÀr nÄgra "extra" dagar - men sÄklart hÄller jag tummarna att ni fÄr ses igen sÄ snart det gÄr, helst imorgon...!

Det kĂ€nns i alla fall bra att du har sĂ„ mĂ„nga snĂ€lla mĂ€nniskor runt dig som tar hand om dig. Och som @IslandshĂ€stryttare skriver Ă€r det otroligt tydligt nu vilka stora framsteg du gjort, med att du klarar fokusera pĂ„ det positiva trots allt som Ă€r jobbigt och lĂ€skigt. Hejja dig! đŸ„°
 
Inte mitt hvb!
DethÀr har jag tÀnkt pÄ ett tag men jag vill skriva det nu efter som att jag inte har sÄmycket att göra justnu. Och varför jag inte har sÄmycket att göra Àr för att jag Àr kvar pÄ sjukhuset och jag har gjort ett ben mÀrgs prov idag. Mamma ska komma med min hund lite senare men tills hon kan det sÄ har jag heltenkelt inte sÄmycket att göra.
Men ja iallafall. Jag vill skriva lite om hvb hem.
För att som kanske mÄnga har mÀrkt sÄ Àr det ofta mycket neggativt om hvb hem. Som att nÄn som mördade nÄn var pÄ rymmen frÄn ett hvb hem och att kriminella gÀng hittar nya medlemmar pÄ hvb hem osv. Och Àven annat om dÄlig personal och dÄliga hvb hem som inte hjÀlper nÄn och fÄr massa klago mÄl till Ivo osv. Eller hvb hem som dom som bor dÀr tar droger eller sÀljer s*x eller massa sÄna saker. Det Àr ju heltenkelt mycket sÄnt i ny heterna osv.
Men jag vill bara sÀga att det Àr INTE sÄ pÄ alla hvb hem!
Det finns hvb hem som Àr BRA. Och jag tycker att det ocksÄ borde fÄ höras! För att jag har ju varit vÀldigt rÀdd för att hamna pÄ sis förut nÀr jag mÄdde sÀmre. För att jag har iprincip bara hört dÄliga saker om sis. Och dÀrför sÄ tÀnker jag att nÄn kanske bara har hört neggativt om hvb och dÄ hoppas jag att dom ser dethÀr och fÄr veta att det finns vÀldigt bra hvb hem ocksÄ!
Som mitt hvb. Det Àr verkligen BRA! Personalen Àr vÀldigt bra och dom har vÀldigt mycket bra rutiner och arbets sÀtt osv. Och det Àr bara nÄgra platser hÀr sÄ man blir som en familj liksom och det Àr verkligen en hemma kÀnsla och en trygg kÀnsla.
Man har en kontakt person som man gör nÄnting med VARJE vecka nÀr man har en in bokad tid för det och det Àr den som har detmesta an svaret för en liksom. SÄ man fÄr ju vÀldigt bra kontakt med den men Àven med andra av personalen!
Och jag kan sÀga Àrligt att jag skulle nog inte leva om inte jag hade kommit till mitt hvb. För dom har hjÀlpt mig sÄ extremt mycket med ALLT och alla dom fasta av personalen iallafall vet vÀldigt bra nÀr man be höver stöd och nÀr man be höver lite push osv för att göra fram steg.
Och vi som bor pÄ det Àr bara tjejer och alla har vissa saker gemen samt. SÄ det Àr som en vÀldigt acsepterande miljö för det och personalen Àr PROFFS pÄ att hjÀlpa vissa sorters svÄrig heter osv. SÄ det kÀnns verkligen TRYGGT.
Och jag kan sÀga att iprincip sÄlÀnge jag kan minnas frÄn att jag var liten sÄ har jag aldrig kÀnt mig trygg pÄ det sÀttet som jag gör nu. Och det Àr tackvare mitt hvb och personalen dÀr!
SÄ ja tyvÀr sÄ Àr det inte sÄ pÄ alla hvb hem. Men dom bra stÀllena finns! SÄ om nÄn lÀser dethÀr och kanske ska komma till ett hvb hem sÄ vill jag bara sÀga att jag tror pÄ er och jag vet att det Àr lÀskigt men du klarar det! Och det finns hvb hem som Àr helt under bara men man hör inte sÄmycket om dom men jag LOVAR att dom finns!
 
Fint att du vill ge en motbild till det som skrivs i media, du beskriver verkligen sÄ bra med dina ord och förmedlar din upplevelse pÄ ett sÄ fint sÀtt. I media hör man ju tyvÀrr mest om det Àr som Àr dÄligt och inte fungerar sÄ det Àr kul att lÀsa om ditt hvb som fungerar sÄ bra. Hoppas att du fick en mysig stund med din hund idag och att du snart fÄr bli utskriven frÄn sjukhuset.
 
Godmorgon @L(i)FE ! En hÀlsning frÄn mig. Hoppas du har haft en bra natt och att du snart fÄr komma hem frÄn sjukhuset sÄ att du kan umgÄs med din kompis och vara med din hund..Du finns i mina tankar :heart
 
Ingen akut leukemi
Det kanske lĂ„ter som vĂ€rsta drama rubriken. Men jag har ju somsagt varit pĂ„ sjukhuset frĂ„n i mĂ„ndags och tagit en miljon prover och Ă€ven fĂ„tt blod osv. Men idag sĂ„ var proverna till rĂ€ckigt bra och jag gjorde ett annat prov igĂ„r och det var okej osv. SĂ„ idag sa lĂ€karen att dom INTE har kvar miss tankarna om akut leukemi och att jag kunde bli ut skriven ❀ SĂ„ det var sĂ„Ă„Ă„ extremt skönt!
Jag har liksom inte viljat skriva det ens att dom hade sĂ„na miss tankar ihuvud taget för att om man hör "akut leukemi" sĂ„ iallafall i min hjĂ€rna sĂ„ Ă€r det iprincip bara lĂ€skiga och hemska saker som dyker upp dĂ„ 💔
Men ha lÀkaren sa somsagt det och att blod vÀrdena var till rÀckigt bra för att jag fick bli ut skriven men jag mÄste göra mera ut redningar osv men det Àr inte sÄ jÀtte akut iallafall. Och om inte blod vÀrdena blir mycket sÀmre igen vÀldigt fort sÄ kommer jag kunna göra operationen som jag ska.
SÄ det Àr ÀndÄ skönt Àven fast det Àr en operation som jag inte VILL göra men nu vill jag ju ÀndÄ bara fÄ den gjord nÀr jag ÀndÄ mÄste.
Men ja fort farande o klart varför mina blod vĂ€rden Ă€r sĂ„ dĂ„liga men jag Ă€r iallafall hemma pĂ„ hvb med min hund och min bĂ€sta kompis och bra personal som jag kĂ€nner ❀
 
Ingen akut leukemi
Det kanske lĂ„ter som vĂ€rsta drama rubriken. Men jag har ju somsagt varit pĂ„ sjukhuset frĂ„n i mĂ„ndags och tagit en miljon prover och Ă€ven fĂ„tt blod osv. Men idag sĂ„ var proverna till rĂ€ckigt bra och jag gjorde ett annat prov igĂ„r och det var okej osv. SĂ„ idag sa lĂ€karen att dom INTE har kvar miss tankarna om akut leukemi och att jag kunde bli ut skriven ❀ SĂ„ det var sĂ„Ă„Ă„ extremt skönt!
Jag har liksom inte viljat skriva det ens att dom hade sĂ„na miss tankar ihuvud taget för att om man hör "akut leukemi" sĂ„ iallafall i min hjĂ€rna sĂ„ Ă€r det iprincip bara lĂ€skiga och hemska saker som dyker upp dĂ„ 💔
Men ha lÀkaren sa somsagt det och att blod vÀrdena var till rÀckigt bra för att jag fick bli ut skriven men jag mÄste göra mera ut redningar osv men det Àr inte sÄ jÀtte akut iallafall. Och om inte blod vÀrdena blir mycket sÀmre igen vÀldigt fort sÄ kommer jag kunna göra operationen som jag ska.
SÄ det Àr ÀndÄ skönt Àven fast det Àr en operation som jag inte VILL göra men nu vill jag ju ÀndÄ bara fÄ den gjord nÀr jag ÀndÄ mÄste.
Men ja fort farande o klart varför mina blod vĂ€rden Ă€r sĂ„ dĂ„liga men jag Ă€r iallafall hemma pĂ„ hvb med min hund och min bĂ€sta kompis och bra personal som jag kĂ€nner ❀

Fy sĂ„ lĂ€skigt med sĂ„dan misstanke men sĂ„ skönt de kunde avskriva det och att du Ă€r utskriven ❀.
 
Bara massa tankar
Idag har jag över mycket tankar om allt. Min bĂ€sta kompis ska flytta imorgon och jag Ă€r sjĂ€lv klart glad och hoppas att det blir bra för hennes skull! Men jag tycker Ă€ndĂ„ att det Ă€r trĂ„kigt och jobbigt att hon ska flytta 💔
Och sÄ har jag massa tankar om det med mitt blod. Varför det Àr sÄ lÄgt blod vÀrde och sÄ. Det Àr ju extremt skönt att det inte Àr akut leukemi men nÄnting Àr det ju kanske? Och det Àr ÀndÄ lÀskigt att inte veta.
Och Àven den operationen som jag ska göra sÄ Àr det lite Àndrat men jag ska iallafall göra den nÀsta vecka. SÄ jag Àr vÀldigt nervös för det ocksÄ bÄde hur det kommer gÄ och hur det kommer kÀnnas efter. Och hur lÄng tid det tar tills att jag kan rida igen osv.
Det Àr Àven tankar om skolan. Nu sÄ har jag varit dÀr i tvÄ dagar pÄ förmiddagen. Och egentligen sÄ sjÀlva skol jobbet Àr inte sÄ svÄrt utan det Àr alltannat som liksom tar min energi mest. SÄ bÄde att vara i sjÀlva skol miljön och med andra och allt sÄnt. SÄ det Àr dÀrför som jag skulle vilja gÄ gymnasiet pÄ distans men jag vet inte om det gÄr.
Och detsista Àr om vÀnner och relationer och kÀrlek osv. Liksom vad Àr skillnaden mellan en jÀtte nÀra vÀn och att vara kÀr i nÄn? Hur vet man om nÄn Àr en bra vÀn eller inte? MÄste alla veta om alla ens vÀnner? Hur gör man för att inte tappa kontakten med vÀnner? Om man har haft en vÀn som man har tappat kontakten med men man saknar den hur gör man dÄ? Och hur vÀljer man hur man ska prio ritera sina vÀnner?
 
Tankar om vÀnner
Idag sĂ„ Ă€r det en ganska jobbig dag förmig för att min bĂ€sta kompis som har bott pĂ„ samma hvb som mig har flyttat idag. Och sĂ„klart sĂ„ hoppas jag att det blir jĂ€tte bra för henne och sĂ„ för att hon Ă€r verkligen vĂ€rd det BÄSTA ❀ Men jag tycker att det Ă€r jobbigt förmig efter som att vĂ„ran vĂ€n skap inte kommer vara pĂ„ samma sĂ€tt och sĂ„. Och jag har aldrig haft nĂ„n sĂ„n vĂ€n förut sĂ„ det be tyder liksom mycket förmig. Och Ă€ven fast vi sjĂ€lv klart kommer att vara vĂ€nner precis somvanligt Ă€ven fast hon har flyttat sĂ„ blir det ju en skillnad. För att vi kommer inte ses varje dag och göra vĂ€ldigt mycket tillsammans och sĂ„. Utan det blir mera i text och sĂ„.
Och vĂ€nner som jag skriver med har jag flera bĂ„de nu och har haft förut! Även nĂ€ra online vĂ€nner liksom. Men Ă€ven fast man kan vara vĂ€ldigt bra vĂ€nner online sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ en annan sak motför irl tycker jag. Plus att flera av mina online vĂ€nner Ă€r Ă€ldre och dom som Ă€r i min Ă„lder Ă€r domflesta att dom inte alls har erfaren heter av sĂ„nt som kanske Ă€r som vardag förmig. Utan vĂ„ra liv Ă€r vĂ€ldigt o lika heltenkelt och dĂ„ Ă€r det lite svĂ„rt att vara sĂ„ nĂ€ra vĂ€nner pĂ„ det sĂ€ttet tycker jag.
Sen har jag sĂ„klart min pojkvĂ€n! ❀ Och han Ă€r underbar och jag Ă€lskar han sĂ„ ingen behöver tro nĂ„tannat för att jag kanske har skrivit lite mindre om han och sĂ„. Men det finns andledningar för det och ja vi kanske gĂ„r genom nĂ„nting lite svĂ„rt justnu men det be tyder inte att nĂ„n av oss vill ge upp vĂ„ran relation eller nĂ„nting sĂ„nt ❀
Men ja efter som att jag iprincip aldrig har haft riktiga vÀnner förut sÄ tycker jag att det Àr lite svÄrt. Min bÀsta vÀn lÀrde jag kÀnna för att vi bodde pÄ samma hvb och hon iprincip parade hop mig med min pojkvÀn. Och min andra bÀsta kompis bor ocksÄ pÄ samma hvb liksom.
Men hur lĂ€r man kĂ€nna andra irl vĂ€nner? Inte online alltsĂ„. Inte för att jag inte tycker om mina online vĂ€nner för jag tycker om dom vĂ€ldigt mycket! ❀ Men jag skulle Ă€ndĂ„ vilja ha flera irl vĂ€nner OCKSÅ.
Det Ă€r bara SVÅRT tycker jag. Och det finns nog inte som ett tydligt sĂ€tt hur man ska göra utan det Ă€r nog att man mĂ„ste ha en kĂ€nsla om det liksom och sĂ„nt Ă€r ju jag extremt dĂ„lig pĂ„.
 
En andra chans för att ut vecklas
Jag har tÀnkt pÄ dethÀr ett tag och jag har kommit fram till att jag vill skriva om det Àven fast det finns vÀldigt o lika syn punkter osv om det. Men dethÀr Àr MIN dagboks trÄd om hur JAG tycker och tÀnker osv sÄ dÀrför sÄ kommer jag skriva det. Och om nÄn tycker att jag har fel sÄ Àr det helt okej.
Men det Àr om att ut vecklas osv. Endel tycker ju att om man har gjort nÄt miss tag EN gÄng sÄ har man det med sig föralltid liksom. Och inte kanske att man ska straffas för det föralltid men att man inte fÄr liksom lÀmna det bakom sig.
Och det be ror sjÀlv klart pÄ vad det Àr tycker jag! Liksom om man har mördat nÄn eller v*ld t*git nÄn eller nÄnting sÄnt nej dÄ kanske det Àr helt rÀtt att man aldrig fÄr lÀmna det bakom sig! Liksom om man har förstört nÄns liv med nÄt vÀldigt all varligt osv. DÄ tycker jag att det kan vara pÄ ett sÀtt bra att den inte fÄr en andra chans!
Men om det Àr nÄt mera normalt miss tag. Som att man kanske har gjort nÄn ledsen eller att man har inte sagt sanningen om en sak eller att man har gjort nÄnting i smyg som man inte fÄr eller sÄna saker. DÄ tycker jag att den personen borde fÄ en andra chans. För att annars sÄ fÄr den ju ingen chans till att ut vecklas och bli bÀttre liksom? Eller att göra bÀttre val osv.
Men som ett exempel om en person som jag kĂ€nner. IfrĂ„n början sĂ„ var den extremt o trevlig och hade som en kaxig attityd osv och vi tyckte INTE om varandra. Och jag tĂ€nkte sĂ„dĂ€r att den Ă€r en skit jobbig person och jag vill inte ha nĂ„nting med den och göra osv. Och sen fick jag veta lite mera VARFÖR den var sĂ„. Och dĂ„ hade ju jag som ett val om jag ville lyssna pĂ„ den och ge den en andra chans. Eller att bara hĂ„lla kvar min första upp fattning och kanske inte ens lyssna pĂ„ dens förklaring.
Och jag valde att lyssna pÄ den och försöka förstÄ den och ge en andra chans. Och helt Àrligt sÄ Àr det MYCKET bÀttre nu mellan oss. Vi Àr liksom inte bÀsta vÀnner men vi Àr okej med varandra iallafall. Och det Àr sÄklart mycket skönare och bÀttre för alla!
Och det som jag vill sÀga Àr att jag Àr vÀldigt med veten att jag har haft EXTREMT mycket tur med personer runt mig!
För att omg JA jag har gjort miss tag! VĂ€ldigt mĂ„nga och Ă€ven om stora saker! Men jag har haft sĂ„Ă„Ă„ extremt mycket tur sĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga har valt att ge mig en ny chans ❀ Som mamma och pappa och min pojkvĂ€n ❀ Alla dom hade lĂ€tt kunnat vĂ€lja att inte ge mig nĂ„n ny chans men dom valde att göra det! Och jag har lĂ€rt mig extremt mycket av det och lĂ€rt mig saker som jag absolut inte kommer göra om.
Och Ă€ven flera av mina vĂ€nner! BĂ„de irl och online. SĂ„ nej inte alla jag har tappat vĂ€nner ocksĂ„. SÅKLART! Men mĂ„nga har Ă€ndĂ„ lyssnat och gett mig en ny chans och en möjlig het för att ut vecklas! Och jag Ă€r sĂ„ extremt tack sam för det!
Ibland sĂ„ Ă€r det kanske enklare att man fastnar att tĂ€nka pĂ„ dom som INTE vill ge en en ny chans om man gör ett miss tag. Och att man fastnar att vara sur pĂ„ dom som mansjĂ€lv inte vill ge nĂ„n ny chans till. Men som jag tror sĂ„ Ă€r det nog bĂ€st att ha fokus pĂ„ dom som man fĂ„r en ny chans frĂ„n och dom som mansjĂ€lv ger en ny chans till. För att det Ă€r nog dom som Ă€r dom mest Ă€kta och som Ă€r mest vĂ€rda att ha i sitt liv ❀
Och det som Àr MEST viktigt och som jag har lÀrt mig vÀldigt mycket om. Men det Àr att man mÄste ge sigsjÀlv en ny chans!
Liksom jag vet att jag har gjort hemska saker. Jag har sagt hemska saker till mina förÀldrar jag har gjort hemska saker mot min pojkvÀn och vissa vÀnner. Men JAG har förklarat till migsjÀlv varför det blev sÄ och jag har lyssnat pÄ MIG. Och jag har valt att ge migsjÀlv en andra chans och att lÀgga det bakom mig.
Det lĂ„ter kanske dumt och som en över driven sak som man bara sĂ€ger. Men jag Ă€r faktist kompis med migsjĂ€lv nu. Jag skulle kunna tĂ€nka att jag Ă€r en hemsk person och en h*ra och att jag har ljugit om nĂ„nting och jag har gjort saker som jag visste att jag inte skulle osv. Men jag VÄLJER att inte se pĂ„ migsjĂ€lv sĂ„ utan att det Ă€r bakom mig nu. Och jag tycker att jag Ă€r vĂ€rd en ny chans sĂ„ dĂ€rför kommer jag att ta den Ă€ven dom svĂ„ra dagarna.
 
Åh vilka kloka ord frĂ„n dig @L(i)FE . SjĂ€lv tycker jag ocksĂ„ att personer i vissa fall kan vara vĂ€rda en andra chans. Och av ens egna misstag tycker jag man utvecklas som mĂ€nniska. LĂ„ter helt fantastiskt att du nu Ă€r vĂ€n med dig sjĂ€lv. :)
 
En andra chans för att ut vecklas
Jag har tÀnkt pÄ dethÀr ett tag och jag har kommit fram till att jag vill skriva om det Àven fast det finns vÀldigt o lika syn punkter osv om det. Men dethÀr Àr MIN dagboks trÄd om hur JAG tycker och tÀnker osv sÄ dÀrför sÄ kommer jag skriva det. Och om nÄn tycker att jag har fel sÄ Àr det helt okej.
Men det Àr om att ut vecklas osv. Endel tycker ju att om man har gjort nÄt miss tag EN gÄng sÄ har man det med sig föralltid liksom. Och inte kanske att man ska straffas för det föralltid men att man inte fÄr liksom lÀmna det bakom sig.
Och det be ror sjÀlv klart pÄ vad det Àr tycker jag! Liksom om man har mördat nÄn eller v*ld t*git nÄn eller nÄnting sÄnt nej dÄ kanske det Àr helt rÀtt att man aldrig fÄr lÀmna det bakom sig! Liksom om man har förstört nÄns liv med nÄt vÀldigt all varligt osv. DÄ tycker jag att det kan vara pÄ ett sÀtt bra att den inte fÄr en andra chans!
Men om det Àr nÄt mera normalt miss tag. Som att man kanske har gjort nÄn ledsen eller att man har inte sagt sanningen om en sak eller att man har gjort nÄnting i smyg som man inte fÄr eller sÄna saker. DÄ tycker jag att den personen borde fÄ en andra chans. För att annars sÄ fÄr den ju ingen chans till att ut vecklas och bli bÀttre liksom? Eller att göra bÀttre val osv.
Men som ett exempel om en person som jag kĂ€nner. IfrĂ„n början sĂ„ var den extremt o trevlig och hade som en kaxig attityd osv och vi tyckte INTE om varandra. Och jag tĂ€nkte sĂ„dĂ€r att den Ă€r en skit jobbig person och jag vill inte ha nĂ„nting med den och göra osv. Och sen fick jag veta lite mera VARFÖR den var sĂ„. Och dĂ„ hade ju jag som ett val om jag ville lyssna pĂ„ den och ge den en andra chans. Eller att bara hĂ„lla kvar min första upp fattning och kanske inte ens lyssna pĂ„ dens förklaring.
Och jag valde att lyssna pÄ den och försöka förstÄ den och ge en andra chans. Och helt Àrligt sÄ Àr det MYCKET bÀttre nu mellan oss. Vi Àr liksom inte bÀsta vÀnner men vi Àr okej med varandra iallafall. Och det Àr sÄklart mycket skönare och bÀttre för alla!
Och det som jag vill sÀga Àr att jag Àr vÀldigt med veten att jag har haft EXTREMT mycket tur med personer runt mig!
För att omg JA jag har gjort miss tag! VĂ€ldigt mĂ„nga och Ă€ven om stora saker! Men jag har haft sĂ„Ă„Ă„ extremt mycket tur sĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga har valt att ge mig en ny chans ❀ Som mamma och pappa och min pojkvĂ€n ❀ Alla dom hade lĂ€tt kunnat vĂ€lja att inte ge mig nĂ„n ny chans men dom valde att göra det! Och jag har lĂ€rt mig extremt mycket av det och lĂ€rt mig saker som jag absolut inte kommer göra om.
Och Ă€ven flera av mina vĂ€nner! BĂ„de irl och online. SĂ„ nej inte alla jag har tappat vĂ€nner ocksĂ„. SÅKLART! Men mĂ„nga har Ă€ndĂ„ lyssnat och gett mig en ny chans och en möjlig het för att ut vecklas! Och jag Ă€r sĂ„ extremt tack sam för det!
Ibland sĂ„ Ă€r det kanske enklare att man fastnar att tĂ€nka pĂ„ dom som INTE vill ge en en ny chans om man gör ett miss tag. Och att man fastnar att vara sur pĂ„ dom som mansjĂ€lv inte vill ge nĂ„n ny chans till. Men som jag tror sĂ„ Ă€r det nog bĂ€st att ha fokus pĂ„ dom som man fĂ„r en ny chans frĂ„n och dom som mansjĂ€lv ger en ny chans till. För att det Ă€r nog dom som Ă€r dom mest Ă€kta och som Ă€r mest vĂ€rda att ha i sitt liv ❀
Och det som Àr MEST viktigt och som jag har lÀrt mig vÀldigt mycket om. Men det Àr att man mÄste ge sigsjÀlv en ny chans!
Liksom jag vet att jag har gjort hemska saker. Jag har sagt hemska saker till mina förÀldrar jag har gjort hemska saker mot min pojkvÀn och vissa vÀnner. Men JAG har förklarat till migsjÀlv varför det blev sÄ och jag har lyssnat pÄ MIG. Och jag har valt att ge migsjÀlv en andra chans och att lÀgga det bakom mig.
Det lĂ„ter kanske dumt och som en över driven sak som man bara sĂ€ger. Men jag Ă€r faktist kompis med migsjĂ€lv nu. Jag skulle kunna tĂ€nka att jag Ă€r en hemsk person och en h*ra och att jag har ljugit om nĂ„nting och jag har gjort saker som jag visste att jag inte skulle osv. Men jag VÄLJER att inte se pĂ„ migsjĂ€lv sĂ„ utan att det Ă€r bakom mig nu. Och jag tycker att jag Ă€r vĂ€rd en ny chans sĂ„ dĂ€rför kommer jag att ta den Ă€ven dom svĂ„ra dagarna.
Vilka otroligt fina ord om vÀnskap och om dig sjÀlv :heart
 
TÀnk om dethÀr Àr det sista jag skriver
Imorgon sÄ ska jag göra operationen som jag Àr extremt rÀdd för och som jag inte vill göra. Och jag ska bli sövd men nu har jag ju iallafall blivit det en gÄng och det gick okej.
Och jag vet att risken för att man ska dö nÀr man blir sövd Àr extremt liten. Men jag har ÀndÄ haft en tanke i flera dagar om det som en oros tanke TÀnk om jag dör? Ja det Àr o vanligt men det hÀnder ju! Och jag ska ju göra en operation tÀnk om det blir nÄt fel? Det Àr ju nÄnting fel med mitt blod tÀnk om jag förlorar jÀtte mycket blod och dör pÄgrund av det?
Somsagt jag vet att det Àr en vÀldigt liten risk. Men det Àr ÀndÄ en risk som finns och min mag kÀnsla Àr kanske inte sÄÄ bra. Utan den Àr mest sÄdÀr TÀnk om?
Men ja det Àr ju inget som jag kan pÄ verka ÀndÄ. Och om nÄnting skulle bli dÄligt sÄ Àr jag ju redan pÄ sjukhuset och det Àr vÀl bra isÄfall. Och pappa kommer iallafall vara med helatiden fast han fÄr inte vara med pÄ sjÀlva operationen. Men innan och efter. SÄ OM jag skulle dö sÄ kommer jag iallafall ha varit med pappa detsista jag vet!
Och denhĂ€r gĂ„ngen sĂ„ har jag mitt gose djur och min filt med mig. Och en bild pĂ„ mig min hund och min bĂ€sta kompis som jag fick av henne nĂ€r hon flyttade ❀ SĂ„ jag har liksom mina trygg hets saker med mig och jag har fĂ„tt vĂ€ldigt mycket info osv. Och alla Ă€r vĂ€ldigt snĂ€lla!
Somsagt jag vet att risken Àr extremt liten i stati stiken. SÄ det kommer an tagligen att gÄ bra Àven fast det inte kÀnns sÄ liksom men det Àr sÀkert bara att jag Àr nervös!
 
TÀnk om dethÀr Àr det sista jag skriver
Imorgon sÄ ska jag göra operationen som jag Àr extremt rÀdd för och som jag inte vill göra. Och jag ska bli sövd men nu har jag ju iallafall blivit det en gÄng och det gick okej.
Och jag vet att risken för att man ska dö nÀr man blir sövd Àr extremt liten. Men jag har ÀndÄ haft en tanke i flera dagar om det som en oros tanke TÀnk om jag dör? Ja det Àr o vanligt men det hÀnder ju! Och jag ska ju göra en operation tÀnk om det blir nÄt fel? Det Àr ju nÄnting fel med mitt blod tÀnk om jag förlorar jÀtte mycket blod och dör pÄgrund av det?
Somsagt jag vet att det Àr en vÀldigt liten risk. Men det Àr ÀndÄ en risk som finns och min mag kÀnsla Àr kanske inte sÄÄ bra. Utan den Àr mest sÄdÀr TÀnk om?
Men ja det Àr ju inget som jag kan pÄ verka ÀndÄ. Och om nÄnting skulle bli dÄligt sÄ Àr jag ju redan pÄ sjukhuset och det Àr vÀl bra isÄfall. Och pappa kommer iallafall vara med helatiden fast han fÄr inte vara med pÄ sjÀlva operationen. Men innan och efter. SÄ OM jag skulle dö sÄ kommer jag iallafall ha varit med pappa detsista jag vet!
Och denhĂ€r gĂ„ngen sĂ„ har jag mitt gose djur och min filt med mig. Och en bild pĂ„ mig min hund och min bĂ€sta kompis som jag fick av henne nĂ€r hon flyttade ❀ SĂ„ jag har liksom mina trygg hets saker med mig och jag har fĂ„tt vĂ€ldigt mycket info osv. Och alla Ă€r vĂ€ldigt snĂ€lla!
Somsagt jag vet att risken Àr extremt liten i stati stiken. SÄ det kommer an tagligen att gÄ bra Àven fast det inte kÀnns sÄ liksom men det Àr sÀkert bara att jag Àr nervös!
Det kommer gÄ jÀttebra imorgon och det Àr fint att du Àr sÄpass förberedd, Àven om det Àr jÀttenervöst förstÄs och magkÀnslan kÀnns jobbig. TÀnker pÄ dig imorgon :heart
 

Liknande trÄdar

L
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmĂ€lt en sak som har hĂ€nt. Och dĂ„ sĂ€ger flera att det Ă€r bra och rĂ€tt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte sĂ„...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 265
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det hĂ€nder sĂ„mycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade pĂ„ ridningen förra veckan som jag skrev om ❀ Och Ă€ven...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok KÀnner att jag behöver skriva av mig lite efter den hÀr dagen, det har ju varit nÄgra turer med min Àlskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 129
L
  • Artikel
Dagbok Idag Àr det min födelse dag. Det kÀnns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande hÄg nÀr jag skulle fylla 15 och jag var in lagd pÄ bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 263

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp