Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Marvin
Vad händer om en duktig dressyrryttare, alltså någon som rider på riktigt och inte drar ihop hästarna lite tjusigt, har henne i 3 veckor och är den enda som rider henne? Skulle det bli stor skillnad då?
Det som hände var att hon blev bättre, men inte bra. Och hon hittade nya sätt att försöka komma undan (typ skjuta rygg).
Med hjälp av senaste tränaren, som använder väldigt mjuka metoder, blev hon ju mycket bättre i början av sommaren. Nu funkar det sämre, även om hon kan få igenom henne på töm, så varar det bara en liten stund, sen försvarar hon sig igen.
Var på terrängträning idag, var lite hackig i traven, men bättre än igår. Spjärnade som attan i galoppen, men när jag sen släppte henne (hon älskar banan i Hoby, så där är det inga problem att få henne att gå fram) och lät henne galoppera på sträcker hon ju verkligen ut och kommer in med bakbenen (tränaren kollade extra noga), och hon hoppar helt ok, om än inte med jättemycket rygg. Väldigt pigg och glad idag, jag hade till och med problem med att bromsa inför några hinder.
Suck, så svårt.
@MarvinMen först får man ju då åtgärda det sekundära för att sen när det är läkt utreda vidare så man inte får nya bekymmer.
Har tränat idag. Fokus låg på att få höger skänkel att fungera. Åh vad slarvig jag varit.
Fick rida väldigt tvära öppnor och skänkelvikningar. Divan kickade, tvärade, kickade osv. Men det tog sig och efter ett tag så började hon acceptera skänkeln och verkligen komma på hjälpen.
Galoppen var fantastico idag. Vänster varv var magiskt. Gjorde många 10m volter men det kändes som om vi hade kunnat göra 6 m volter. Förvänd galopp var så bra att jag inte ens kände att jag red förvänd.
På slutet red jag öppna på volt och gjorde övergångar mellan trav och galopp fortfarande i öppna. Svinsvårt. Jag kan ju inte rida sidvärts på volt hahaha hittar ingen linje och härjar runt. Men iallafall där märktes det hur slarvig jag varit med att se till att hon är 100 på hjälpen. I höger varv travar hon typ 2 steg till efter fattning. Skärpning!
Har blivit slarvig av att det känns så bra nu med form och sånt. Mest stylat runt
Fick även passage på henne idag. På riktigt. Fast det var inte meningen. Men kul att något kommer bli lätt att lära henne
@Jfrelin: Ja, jag kommer att rida på som tidigare, så att hon inte vilar bort nåt. Fortsätter med det upplagda schemat med tömkörning/longering varannan dag. Men just dressyrträningen för den här tränaren som bara kommer ibland kändes onödigt att rida med min, sist jag red Chatsi för henne tyckte hon ju att jag skulle kolla upp henne (vilket jag gjorde).