2014 är verkligen inget hästår för min del, och jag kan nog ärligt erkänna att jag börjat tappa sugen. Att sitta och rida på halvfart har ju inte direkt gjort susen för motivationen. Däremot känner jag mig inte trött och less på ridningen i sig, utan på att aldrig kunna utöva det ordentligt. Jag hade mer än väl behövt en till häst nu men har tyvärr inte möjlighet att lösa det praktiskt då jag bara har plats för en häst på lösdriften.
Min häst gick superfint idag, kändes verkligen positiv och framåt och gick stadigare och med mer bärighet än på länge. Jag kände ingenting av den eventuella orenheten. Däremot började hon hosta lite oroande efter ett tag. Det hör inte till vanligheterna och jag tänkte först att det var dammhosta, då hon hostade igår på den superdammiga longervolten. Men idag red vi ju på grusbanan en bit bort, och jag tyckte inte att det blev bättre. Hon hostade både i framridningen i trav och sedan i skov under passet. Joggade henne bara för att hon inte skulle bli svettig om nåt är på gång, men nöjde mig rätt snabbt då jag inte ville riskera nåt med hostan.
Hon har ju känts lite trött sedan hon kom ut på lösdriften, men inte varit trött i ridningen. Idag kändes motorn verkligen på rätta stället, men hostan oroar mig och när vi kom hem såg jag dessutom att hon hade en del vitt snor. Jag tempade av ren rutin innan vi gick ut och hon hade inte i närheten av temp. Funderar nu på att låta henne vila några dagar till för säkerhets skull, och helt ärligt känns det skönt att slippa rida. Inte likt mig men jag är så trött på att bara flumrida så det kan lika gärna bero. Tyvärr finn sju risken att jag har en överjävlig häst att rida till helgen, om det nu inte är nån fara med hostan utan hon bara går och samlar energi...
Hur skulle ni ha ställt er till denna hosta?