@Undret Vilken oerhörd lättnad! Är det nåt han ådrog sig på tävlingen?
*kl
Idag hade vi möte med nya hovslagaren. Underbart
Han har ju skott min gamla häst här uppe på stenåldern, och jag minns inte mkt av det ärligt talat mer än att det mestadels gick ut på att få hästen tam. Men det är tur att jag har näsa för bra hovslagare, för såhär fin har min häst aldrig sett ut i fötterna och då har jag ändå varit nöjd med min förra. Ibland måste man byta för att se att det kan bli bättre.
Min häst har ju aldrig haft några krångliga hovar, men dom vill på att flyta ut på kanterna och bli platta. Nu har jag en period dessutom tyckt att vinklarna fram varit lite konstiga med en trakt som velat krypa in. Jag tog upp detta med min förra hovslagare sist men han tyckte inte att det var någon fara, jag visste ju då att jag skulle få en oerhört duktig hovslagare efter flytten så jag lät frågan bero då det inte var något allvarligt. Jag tog upp det idag med den nya och han tyckte inte trakten var så eländig, utan snarare att hon smyger ut i tån vilket ger en lite konkav profil och en synvilla att trakten är sämre än den är. Så han tog av rejält i tån och gud vilken skillnad det blev. Lite större utlägg på skorna nu för att stadga upp den något understuckna trakten så jag rider med boots ett tag för säkerhets skull och hoppas det går lugnt till i hagen.
Red sedan ut en sväng i dimman. Försvaret hade nån skjutövning så det lät som kriget pågick, än en gång är jag tacksam för min kloka häst som inte brydde sig speciellt hårt.
Energin är på topp nu när kylan kommit, precis på gränsen till att hon blir besvärlig, men istället höll hon sig inom ramen för att hon är rolig att rida och jag tror att lösdriften har en stor del i det
Jag skulle bara jogga idag pga hostan, hon var spänd giraff men lugnade ner sig efter några kilometer och blev riktigt fin. Kunde tom göra fina övergångar skritt-trav-skritt på slutet och det har vi inte gjort på evigheter
Däremot hostar hon fortfarande och det stör mig, men hon har ingen temp och har inte blivit värre. Och energimässigt hade hon gärna gjort mer än detta.