Sv: -07-ornas 15e tråd!
Men vilken otur du har!
Hoppas åb ger nåt vettigt ändå!
Stjarnfrukt: Snacka om tråkig grej, att underlaget ska ge vika!
Hoppas hon bara vrickade sig lite, det är ju lätt hänt.
Sassiball: Glad pålle.
Tycker su är himla modig jag!
Quinny: Vad fin han är!
Han har verkligen utvecklats!
Kl
I lördags kom syrran hit. Vi ställde upp stubbar för att rama in min lilla "ridplan" och sen red vi en liten stund båda två. Det blåste som satan så i början var det okoncentrerat. Blev inget långt pass.
Igår var jag nån form av ponnymamma och skjutsade på träning! Min roll var att se till att alla prylar var med, peppa nervös syster, bära grejer och filma.
Träningen gick riktigt bra! Syrran fick bra hjälp med sitsen som gav resultat direkt. Hon har (som jag) lätt att falla fram och då blir avsaktningarna blaha. Men hon fick hjälp med hur hon ska sitta och tänka och vips blev det ljusår bättre!
Queenie var som vanligt trög i början men vaknade så fort det kom hinder i vägen. Hon hoppar alltid som en kanonkula och får mycket beröm för galopp och teknik, alltid kul att höra!
Det krånglade som tusan med filmningen så passet blev filmat med tre olika mobiler.
Ska se om jag lyckas få ihop nån film senare. De red bommar i ett S och sen lite linjer med en lång studs. Glad ponny, glad ryttare!
När de var klara fick vår "extrasyster" på sex år skritta av! Otroligt modig tjej som bara studsade upp och styrde runt helt själv! Queenie är helt underbar, hon är så otroligt snäll och klok! Så medan vi andra plockade undan skrittade lillan av henne med världens leende!
Nu kommer jag jobba jättemycket i veckan så vi får se hur mycket jag kan rida... Det är stenhårt och knöligt överallt nu så det gör kanske inte så mycket att hon får stå i hagen... Nu vill jag ha snööööö!