Sv: -07-ornas 15e tråd!
*kl
ÅÅÅÅhhhhh jag är så arg!!!
Skulle ju jogga min häst lite idag och checka av henne inför morgondagen, efter miljonrundan igår. Så kommer vi i trav längs med ena långsidan och helt plötsligt "försvinner" ett av bakbenen. Känns som att bakdelen försvinner ett steg, sådär som när dom snubblar ordentligt. Inte så att hon går ner på knä men lite som när dom helt enkelt tappar ett bakben och snubblar, dock fortsatte hon ju i trav. Jag stannar såklart och undrar vafan som händer, ser då att underlaget "försvunnit" just i ett hovavtryck, som att det varit underminerat precis vid väggen. Var inga synliga tecken innan, då hade jag såklart inte ridit där.
Nåväl, jag rider vidare men känner efter 5-10 min att hon inte riktigt tar i utan är extra motig och tjurig (var bara i framridningen så hon var inte riktigt på hjälperna när det hände så jag kände det inte på en gång).
Har som tur är en tjej på läktaren och frågar henne om hon ser ofräsch ut, hon har aldrig sett hästen tidigare men visst, hon kan inte svära på att hon inte är det. Så jag sitter av och skrittar av och går in.
SÅ JÄVLA TYPISKT!!!
Jag har liksom tagit semester från jobbet för att åka på P&R imorgon för att för en gångs skull kunna vara med på nåt. Årets sista dessutom. Och så jävla onödigt detta, hon har aldrig vrickat sig eller nåt innan, tänk om jag bara kunnat svänga in några meter eller inte ridit ute vid väggen. Kommer aldrig mer rida annat än 1 m innanför spåret
Hur brukar det yttra sig om dom vrickat sig? Jag har ju aldrig varit med omd et innan...
Hon har inget sår, ingen svullnad varken i ridhuset eller 1 tim senare. Inte varm heller.
Jag tänkte åka ut imorgon fm och longera henne och se om det syns nåt. Tävlingen är på em. Är hon som vanligt åker jag nog iväg, det kan ju vara som när man själv trampar snett att man känner av det då men inte dagen efter. Hur skulle ni ha gjort?