Sv: -07-ornas 15e tråd!
Åååh! Så grymt fin häst!
Och vilken kompis du har! Är hon tränare? Jättekul att du visar, du sitter ju jättebra! Superintressant att se så tydlig skillnad på hästen när du följer hennes råd!
Jag hade inte haft nåt emot att få prova, fast det skulle nog inte se lika prydligt ut...
KL
Idag har jag varit ute en sväng i fiiiiint väder! Ca fem minusgrader, strålande sol och vindstilla. Pålle var PIGG! I början ganska kontrollerat men som vanligt så är det typ kört efter första galoppen... Jag fick verkligen ta tag i henne ordentligt för att få nåt gehör över huvud taget.
Så går det när hon fått vila två dagar, och imorrn blir det mera vila, yeey...
Vi hade en dust om att kunna skritta rakt även när jag samlar ihop tyglarna. Jag måste ju ska sitta snett som attan för så fort jag tar i tyglarna åker rumpan ut till vänster... Jag får sitta och hålla emot med vänsterskänkeln hela tiden för att hon inte ska skjuta ut den... Avslutade med en busgalopp genom skogen, fem rundor i klätterbacken och sen hem och trava av på lägdan, då fick jag äntligen igenom henne och hon blev supermjuk och fin.
En fråga till allihop: När jag klippte madame hittade jag små "knutor", stenhårda, som satt liksom fast i skinnet under pälsen på rumpan. Det ser nästan ut som om hon haft små sår, eller hur jag nu ska förklara det... De syns som små bulor nu när hon är klippt. Utspritt lite här och var på hela rumpan, jag har pillat bort några av dom (de sitter rätt hårt) och då följer det med päls och små hårda bitar. Hon verkar inte ett dugg besvärad, men vad är det för nåt?