-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Min fotograf är verkligen en riktig pärla! Barbie är helklippt, men har iaf 1 cm utväxt.. Helt otroligt vilka hårgener den där ponnyn har:D!

Undret: Tack:). Båda mina får mage som växer utåt ist för neråt:D. Juno är helt päronformad uppifrån, typ som ett sto dräktigt i 6-7 månaden:p.

Vad fina dom är! Håller med om att det måste vara kul att ha en så duktig fotograf till vän :)

Jag ska hämta hem min pålle:D ska bli riktigt kul att få hem honom igen och börja rida lite mer ordentligt! Som jag har saknat det!

Min häst är likadan. Klippte henne i oktober och 6 veckor senare klippte jag bort 1-1,5 cm päls igen... hon är ett halvblod O_o

Och min oklippta häst har superkort fin päls fortfarande.

Jag avbokade tiden på kliniken som jag hade i måndags. I helgen var hela svullnaden över knät borta. Nu har jag tömkört lite lätt i 2 dagar och i dag är tanken att sitta upp. Typiskt bara att de blåser storm ute då.:nailbiting: Tror jag hittat orsaken till den första svullnaden som hon fick på bakbenet. Hon håller på att tappa tån på de bakbenet. Den sitter bara fast lite lite grann och när man lyfta på den så va det rätt sunkigt. För 2 år sen hände samma sak på båda fram samtidigt, och hon blev svullen och lite svampig i benet. Har inte sett detta på någon annan häst tidigare, men hon får rätt långa tår.

Korrekt namn är nog sporre.

När jag kommer och ska ta in hästen på fm, får hon spel. Skenar runt och ska inte bli fångad. Springer så jag tror hon ska bryta benen. Känner hur självförtroendet går i botten när jag ser rodeo hästen köra loss. Får till slut tag på henne och då har hon dragit av en framsko, så ridning är att glömma. Nu är de Globen 3 dagar, så får ta nya tag nästa vecka. Suck!!!

Då är jag med... jag trodde du menade tån på hoven :crazy:

Var glad att du slapp rida idag. Jag bor inte långt från dig, och jag fick värja mig från flygande hinkar och plaststolar ute idag. Red av förklarliga skäl inte ut som jag planerat med båda hästarna, utan blev dubbelpass i ridhuset för mig. Ena gaveln på ridhuset har plast för ljusinsläpp vid nocken, och det kom i nån sorts svängning i blåsten vilken gjorde att det dånade som en helikopter höll på att landa tidvis.
Min häst som oftast är stensäker för oljud var inga större problem, men när det började flyga runt plastmöbler och smattra i väggen utanför blev tom hon lite spänd. Häst nummer två är ingen stabil herre och han hade endel raketer i baken idag...

Så, din häst låter inte som en häst som är lämplig att premiärrida efter vila en sån här dag :angel:

Har full storm här också så kändes bra att både 00a och 07a reds vettigt igår och hade inplanerad vilodag .... Vi har ridhus men i sån här storm skakar det och blir ibland i sån här storm ngn slags lufttunnel vid ngn kortsida om vindvirvlar tar i stuprännorna och då låter det som ngn drar igång ngt oljeborr typ . Min 00a ballar sällan ur totalt men eftersom jag nyss varit långvarigt skadad och inte får åka av helst så drar jag mig för ren orkan .

Så har det låtit i vårt ridhus idag med. Tur vi har ljudanläggning så att man kan maskera det lite. Blir vila imorgon pga Globen så vila idag kändes inte som ett alternativ för oss. Tur att hon inte är ljudkänslig.

Nej, de va knappast en exemplarisk dag för mig att hoppa upp. Hade tänkt att rida på utebanan, just för att de dånar så i ridhuset av vinden. Men får liksom börja om nu känns de som. Hade tömkört 2 dagar och rastat henne.

Tackvare dig har jag idag köpt ett set med dressyrskydd från Rider by Horse ;) Du fick upp mina ögon för märket då du hade nån bild på Elle i de brandgula... Jag köpte vita med svart kontrastband, så jäkla snyggt och lite udda jämför med alla helvita catgovarianter :)

Blev inte så mkt shopping faktiskt som jag trott, men plånboken blev ju iaf glad för det. Blev dessa skydd, ett Amigo Wug 250g och ett dressyrspö från Piskmakarn :)

Ha ha ser fram emot amigo Wug rapporten verkligen ! Blir den bra står jag next in line som sagt !:)

Min pojkvän kallar mig snål, jag kallar det prismedveten :o Jag jagar billigast pris osv och köper ogärna saker jag inte tänkt igenom. Trodde dock att jag skulle vara lite mer impulsiv på mässan idag, men allt jag köpt är saker jag funderat på länge (och i täckets fall ordentligt kan vissa här intyga :o)...

Hittade en jättesnygg kort täckjacka från Horseware, har funderat på en sådan länge eftersom min längre jacka (sedan -06 fö) inte riktigt funkar ihop med uhipkjolen då det blir ganska bylsigt ihop. Men jag blev lite snål och gick ett varv till, när jag kom tillbaka var den såld :(

Jag är kass på att ta bilder och ännu sämre på att få dem att funka på buke. Länkar ist till tillverkarens hemsidor:

Benskydd: http://riderbyhorse.dk/x/function/w...ucts/e52a215f-341e-4614-a24a-97ce44552656.jpg

Spö: http://www.piskmakaren.com/images/Skruvhandtag.jpg

Täcke: http://www.stromsbergsgard.se/nyheter/amigo-bravo-12-wug-medium

Stod och klämde på de i dag. Finns i sjukt många snygga färger. Blir nog ett par till i helgen. Jag har i dag köpt ett blått Mias schabrak, Ridvantar, HW väst, strumpor och sadeltvål. Dåligt shoppat för att bara jag. ;)

Ja, de vinröda med svart kantband tycker jag är jäkligt fina. Men svåra att matcha. Jag köper mest sånt jag kan ha till mkt för jag är "prismedveten" :cautious: Dock misstänker jag att det matta tyget kan bli lite väl skitigt snabbt? Tror kanske inte det är så bra i väta heller?

Tittade endel på Mias också, men jag tyckte inte att de var så billiga att jag inte kunde beställa direkt och få exakt den passpoalen jag ville. Så blev inget :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 064
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar